goede ervaringen gevraagd nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik wil een nieuwe complete pc kopen
Xenon is inmiddels afgevallen door de negatieve berichten, Dell hetzelfde.
Wie heeft er goede ervaringen?
Ook met winkels (omgeving Hengelo, Enschede)
 
Wat is er slecht aan Dell dan? Bij mijn weten is Dell een van de beste kant-en-klaar systemen, en voordelig.
 
Diepe dellende [01-03-2004]
Computerleverancier Dell adverteert dat ze werken zonder tussenpersoon en maatwerk leveren: de klant bestelt de gewenste configuratie eenvoudig per telefoon of via de website. We ontvingen echter veel klachten over Dell: verkeerde leveringen, hogere prijzen dan afgesproken en een slechte klantenservice.

Het Amerikaanse computerbedrijf Dell is door de consumentenorganisatie voor computergebruikers HCC gedagvaard bij het Hof in Den Haag. HCC is van mening dat de Algemene Voorwaarden van Dell in strijd zijn met het Nederlandse consumentenrecht.

Zo moeten klanten die via internet een computer bij Dell bestellen het volledige bedrag vooraf aanbetalen. Volgens het Nederlands consumentenrecht mag een leverancier maximaal de helft van het aankoopbedrag vraag.

Daarnaast stelt Dell in de Algemene Voorwaarden dat levering in gedeelten kan geschieden en houdt daarbij een slag om de arm: het bedrijf spreekt over een leveringstermijn "bij benadering".

Directeur van HCC, Ronald van Rooden gaf toelichting in de studio. Dell wilde in verband met de lopende rechtszaak niet reageren. In Radar kwamen ervaringen van teleurgestelde en boze klanten van Dell aan bod.

Zo was er het geval van een navigatiesysteem dat maar deels ontvangen en dus onbruikbaar is, terwijl de garantietermijn al is ingegaan. Verder waren er werknemers die via een pc-privé project computers kochten en al maanden wachten op de levering van het scherm.

Verder had iemand een nieuw beeldscherm aangeschaft, welke bij levering kapot bleek te zijn. Dell verving deze voor een tweedehands beeldscherm maar ook deze bleek defect. De koper eist een nieuw beeldscherm, maar Dell laat niets van zich horen.

Voor vragen kunnen mensen mailen naar consument@hcc.nl. Bellen tijdens kantooruren kan ook: 030-6355050. Zie ook www.computerconsument.nl

Heeft u ook slechte ervaring met Dell? Mail het ons: radar@tros.nl of plaats een bericht in het forum.
 
Sorry MNB, dit wist ik niet. Ik weet alleen dat als je dan eenmaal een Dell hebt, het wel een goeie pc is. Maar er een bemachtigen wordt zo wel erg spannend.
 
Hier ook een Dell....naar mijn mening nog altijd de beste op de markt...

Levering helemaal volgens de bestelling op 4 dagen vanuit Ierland...
 
Ik heb er inmiddels 4 pc's vandaan. Bij de enkele keer dat er een probleem was altijd goed geholpen.
 
winkel in Twente

Verder geen tips?
Ik kom er niet meer uit
Service schijnt moeilijk te zijn in de pc wereld:rolleyes:
 
Jij (en Radar/tweakers) verliezen toch het één en ander uit het oog. Ga het eens in procenten bekijken, dus hoeveel pc's worden er geleverd en bij hoeveel gaat het mis?? Ik denk dat je dan een heel ander inzicht zal krijgen. Ik hoor/zie vaker ellende van de lokale pc boeren dan van grotere bedrijven. Service gerichtheid is bij kleine bedrijfjes vaak groter, maar de wil om kapotte onderdelen onder garantie te vervangen vele malen kleiner. (zal eens even zoeken of ik dat onderzoek van de TU terug kan vinden)
Iedereen is natuurlijk vrij om de leverancier te kiezen die je wil, maar om klakkeloos aan te nemen wat een programma zegt..., ook die hebben toch een bepaalde drijfveer, namelijk kijkcijfers en daardoor niet meer helemaal objectief te noemen. Over paradigit, heb je alle reviews door gelezen bij tweakers?

Mijn mening of je koopt bij een bedrijf in de buurt die goed aangeschreven staat, of je koopt bij een groot (groter) bedrijf met een goed service apparaat.
 
Als je een béétje nadenkt, snap je direct wel dat een site als tweakers natuurlijk verre van juiste info geeft.
Als er één gefrustreerde kip een winkel een 1 geeft, is de stand al ver gedaald.
Sommige mensen zijn onredelijk of er zijn andere problemen.
Ik vind een winkel in de buurt wel prettig want ik kan er zo even langs als ik iets te vragen heb oid
Ik heb nu mijn oude PC afgeleverd, als ie niet gerepareerd kan worden, wordt de data overgezet op de nieuwe. Bij veel grote bedrijven wordt dat niet wat.
Of ik moet steeds een end rijden
Het is ook intuitie

Radar en kassa zijn ten zeerste dubieus te noemen
Ik kan daar veel te veel voorbeelden van noemen. Ze zijn voor concrete feitelijke reacties niet aanspreekbaar.
De Vara heeft een verleden met kapotmaken van bedrijven. Marcel van Dam weet er alles van en die vent loopt er nog steeds de les te lezen.
Brrrr:mad:
Vb heden: autovergelijkingssite. Info deugd niet. Kan ik zwart op wit aangeven. Toch sta ik te boek als iemand die had kunnen besparen en zij melden dit. Zoveel mensen hebben al zoveel kunnen besparen
ONZIN
Ernstig vind ik dit.
Ik ben niet zo dom om gegeven info niet na te gaan of kritisch te bekijken

Ik ben wel voor kleinere zaken. De hele middenstand gaat al op in grote ketens. Vind ik erg jammer en komt de service helaas vaak niet ten goede.
Paradigit is voor mij qua ligging gewoon niet zo handig That's it
Info over uitstel van betaling aangevraagd bv vind ik wel weer erg waardevol.
Kan ik mijn aanbetaling niet meer kwijtraken:rolleyes:
 
Ik ben het helemaal met je eens, ik kreeg alleen de indruk dat je je liet (mis)leiden door de voornoemde programma's/site's. Ik zie nu dat je dat zeker niet laat gebeuren.
Ook b.v. kieskeurig is niet keurig te noemen, ook daar vaak verkeerde of volledige info (en dat kan ik bewijzen ;) )
Helaas veel andere mensen geloven dit soort berichten klakkeloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan