Goede Fax-software ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Berichten
141
Hallo,

weet iemand een goed en werkbaar programma waarmee ik onder WIndowsXP professional faxen kan versturen via mijn dial-in modem?
Ik heb zelf ADSL maar heb tevens een 56K fax-modem in de pc, die ik graag zou willen gaan gebruiken. Ik krijg het echter niet voor elkaar.
Heb geprobeerd met "WinFax" van Symantec, echter deze geeft na het kiezen van het door mij ingegeven nummer niet thuis. Alles geprobeerd maar werkt niet.

Wie oh wie weet een goed en handig programma waarmee ik faxen kan gaan versturen via mijn faxmodem?
 
Ik heb jarenlang het oude faxprogramma van Windows gebruikt. Het heet AWFAX.
Je kan het nog op een W98SE Cd Rom vinden en mocht je die niet hebben dan kan ik het je wel sturen.
Laat maat even weten als je het wil hebben. Het is freeware ;)
 
Ik heb beide tips geprobeerd, maar met geen van beide kan ik een fax versturen. De programma´s bellen wel uit, opgegeven faxnummer wordt gekozen maar daar blijft het bij. Geeft aantal seconden (10 of zo) pieptonen te horen piep(stil)piep(stil) etc maar doet niets.

Het Windows98 programma doet het dus ook niet, helaas. Heb je nog andere tips? Heb gehoord dat er ook iets is als Fax4Outlook. Zegt jou dat iets en heb je hier al eens mee gewerkt? Of iemand anders die weet hoe dit programma werkt en de ervaringen er mee?
 
Overigens:

bij het programma AWFAX (vanaf de W98 cd) krijg ik de volgende foutmelding als ik het programma probeer te starten:

The procedure entry point WnetRemoveCachedPassword could not be located in the dynamic link library MPR.dll

Zegt deze melding je iets, en heb je hier een antwoord op?
 
Nee helaas, heel gek hoor. Maar je hebt dus problemen met alle fax programma's. Mischien moet je het eens in een andere hoek zoeken.
 
Je hebt geen speciale software nodig alleen je win xp schijf.

Installeer fax functie staat op winxp schijf. ( toevoegen in software, windows program toevoegen).

Daarna kan middels afdrukken en fax selecteren en start er een fax wizard.

Je belt dan met je oude fax modem

Mike
 
Het is gelukt, met beide eerder aangegeven opties. Bleek dat ik toch een instelling over het hoofd heb gezien waardoor het modem niet goed werkte.

Thx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan