Goede game laptop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom bouwt

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Hallo,

Ik ben van plan om mijn eerste laptop te kopen,
Deze gebruik ik dan misschien een beetje voor school, maar meer voor het spelen van games. ( portal 2, Mw2 Black ops, Gta SA )

Ik vroeg me alleen af of het wat is.
De laptop is van Acer, ( waar ik zelf nooit problemen mee heb gehad dus ik hoef geen ander merk )

Dit is de Laptop : Acer Aspire 7551G-N954G64Mn

4 Gb Ram - DDR3
AMD Phenom II X4 2.1 Ghz
640 Gb @ 5400 Rpm
ATI Mobility Radeon HD 6550M @ 1Gb
17.3 inch ( ik wil eigenlijk ook niet kleiner dan dat )

bedank, Tom

Laatst bewerkt:
Niet slecht maar een laptop heeft altijd iets meer moeite met warmte kwijt raken, dus word hij sneller iets slomer ddan een desktop.

En de proccesor ?

Ik heb in mijn eigen PC een Intel core 2 quad @ 2.4 ghz.

is deze vergelijkbaar ?

De processor van je eigen pc is dan heel ietsjes sneller (wel 0.3 ghz)...
Maar of je daarzoveel verschil in merkt denk ik niet. De meeste games hebben minimaal een 1 ghz of 1.5 ghz processor nodig, dus dat zal niet zo snel een probleem vormen.

Laptop processoren zijn altijd slapper qua Ghz'en dan normale processoren. Maar dit is normaal.

Je weet dat Acer een minder merk is he? dat zul je wel al eerder op het forum hebben gelezen.
maar voor hetzelfde geld heb je geen andere notbeook met een quadcore en een grafische kaart die vergelijkbaar is met die matige videokaart.
Als je echt je games op hogere instellingen gaat spelen, kijk dan voor een andere! eentje met een AMD HD 5650, GT540 of beter.

Of een heel matige chipset.
De chipset is de kapitein van het schip.
Niet de processor

Dan heb ik nog 2 vragen,

Is de chipset in deze laptop dan matig ?
Ik ben namelijk niet van plan om games op hun beste en hoogste settings te spelen, maar gemiddeld.

en 2 : welke gpu is beter ? de ati mobility radeon hd 6550 HD @ 1gb of de 5650 @ 1gb

Die 2 GPU's zijn hetzelfde, alleen is de 1e iets hoger geclockt. Die processor is een Quad Core en prima.

de chipsets van zowat alle acers zijn matig, maar wat wil je voor zo'n prijs ;)

laag tot matige instellingen haal je wel ;), het verschil zit em flink in snelheid en reactiesnelheid.

nu begin ik toch wel een beetje te twijfelen...

Is er anders een vergelijkbare laptop die het wel wat beter doet ?
met de volgende punten.
- max 600 euro
- ati mobility radeon 6550/ 5650 @1gb
- hardeschijf van 320gb +
- liefst 4 gb Ram
-17 inch
-proccesore maakt me niet zo heel veel uit, liefst dual / quad core en 2.00 + ghz
-ongeveer de looks van de laptop die ik nu wil...

alvast bedankt

helaas, die ga ik niet voor je vinden voor dat geld :P

dus, deze laptop is goed genoeg voor mij geloof ik ?
ik ben namelijk echt geen hardcore gamer enz. maar wil wel graag als ik een spel speel, dat deze een beetje vloeiend loopt.
dat is toch hopelijk wel haalbaar met deze laptop ?

jaah zeker. deze laptop is zeker inzetbaar als laptop die je gewoon op je bureau zet en niet teveel meeneemd waar je af en toe is wat op gaat spelen, en vooral aan het internet doet of films kijkt.
mijn eerste keuze zal het niet zijn, maar voor iets vergelijkbaars van goede kwalitijd betaal je toch wel rond de 800 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan