Goede game pc á €800,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

iBass

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2011
Hallo mensen,
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het ontzettend op prijs stel dat jullie mensen hiermee helpen! Ben een tijdje al aan het zoeken en zie vaak door de bomen (en verkoopspraatjes) het bos niet meer.

De situatie is als volgt:
Ik ben op zoek naar een nieuwe game pc. Ik heb echter niet zo heel veel (relatief gezien, vind 800 euro toch veel geld) geld te spenderen.

Hetgeen dat ik in gedachten had is het volgende: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[405088]=1&product[363575]=1&product[280465]=1&product[365025]=1&product[363535]=1&product[225309]=1&product[364046]=1&product[7517]=1&product[394013]=1&product[386489]=1&product[405098]=1
Deze is echter ietwat duur. Ik vroeg me af of het enigszins realistisch is om toch die GTX580 te behouden samen met de i5 processor, of dat ik dan mijn budget moet verhogen of wel eisen moet verlagen.

Ik zie ook steeds de vraag terugkomen van: wat is het doeleinde van de PC.
Deze zal vooral gericht zijn op (het liefst) HD gamen op ultra. Wat geef je dan eigenlijk op als ik vragen mag qua functionaliteit?

Vergeef mij als mijn vraag erg dom is, maar deze plek leek mij geschikt om mijn vraag te stellen!
Mvg.

EDIT: Nog een klein vraagje! Ik heb hier nog een verouderde GeFroce 7700 kaart liggen, deze is al sterk veroudert maar ik vroeg me af of het zin heeft om deze toch SLI aan te sluiten op mijn eventueel nieuwe systeem, onder het motto: alle beetjes helpen. Ik was overigens van plan de SLI mogelijkheid sowieso open te houden (mits mijn budget dat toelaat) want je weet maar nooit!

Laatst bewerkt:
Je vraag is niet dom, dat sowieso niet. Het blijft een hoop geld om uit te geven en dan kun je het beter teveel dan te weinig vragen.. :D

Die GTX580 is wellicht een beetje overdreven. Ik denk dat je het met een simpelere videokaart ook perfect red, denk aan een GTX570 of HD6950.
Ook je SSD is een beetje aparte keuze; naast het feit dat de SSD's van OCZ niet heel goed scoren qua betrouwbaarheid, is de Agility ook niet echt een top apparaat qua snelheid.

Ik zal hem even aanpassen voor je, naar mijn inzicht:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...399465]=1&product[398387]=1&product[405098]=1

Maar in je topicstart staat dat je een game pc van 800 euro wil... Dan zul je dus de SSD moeten laten vallen, een andere videokaart, andere processor, goedkoper moederbord etc...

Edit: die Geforce 7700 heb je niks aan.

Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik ben vrijwel een leek op het gebied hiervan, en laat mij altijd omkopen door die prestaties, vandaar die GTX580.
Wat is het precieze verschil tussen ATI en nVidia? Ik heb altijd nVidia gehad, liet mijn pc's altijd samenstellen door Paradigit maar heb het idee dat ik daar word afgezet.
Stel ik laat de SSD weg, verandert er dan veel qua pc? Ik neem aan van wel..

Een SSD is erg leuk voor de snelheid, maar je moet wel het geld er voor hebben. Paradigit vind ik persoonlijk ook een stelletje afzetters, kan me wel vinden in jouw mening ja...
Verschil tussen ATI en nVidia is er voor een leek niet.

Maar hoe zit het nou met je budget? Je vraagt om een game pc voor max 800 euro en je komt zelf met een samenstelling van 1250 euro, wat is nou echt je budget?

Moet zeggen een SSD ziet er wel erg aantrekkelijk uit, maar zoals jij ook al zei, erg duur.
Mijn budget is nog altijd rond de 800, maximaal 900. De link was meer om een idee te geven wat ik graag zou willen hebben (een geboren windowshopper) maar dan minder duur. Ik ben bang dat het niet realistisch is wat ik verwacht voor de prijs, hmm.

Klopt, in de pc-scene is dat niet realistisch ;). Klopt, het vista besturingssysteem kan ik ook nog wel aankomen waardoor ik op een totaal van €780,- kom.
Ik bekokstoof me nog even of ik het nou wel of niet doe, het is en blijft veel geld (vind ik).
Hartstikke bedankt Ronald, mocht ik nog vragen krijgen/hebben dan post ik wel een nieuwe topic ;).
Fijne dag nog!

Is goed, zie hem vanzelf wel voorbij komen!
Geen dank en jij ook een fijne dag.

Ik zou voor de videokaart: GTX560ti gaan, is net iets sneller dan de 6950... en zelfde prijs range.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan