Goede Game PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamerNL

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Ik ga binnenkort over (2/3 weken) een nieuwe Game Pc Kopen.

Is dit een goed systeem om de komende jaren mee te spelen?

Intel Core i7 2600k 3.40 Ghz, 8MB, HD2000, S1155
HD 6870 1GB GDDR5
8GB Ram Corsair XMS3 ( Corsair wordt mij boven Kingston Value Ram aanbevolen)
1TB Western Digital 7200RPM 64MB SATA3
Asus P8H67 (b3), S1155, H67, 4x DDR3, ATX

Als het puur voor gamen is zou ik gaan voor een i5 en het extra geld in een 6950/6970 stoppen. Ik zou ook een z68 moederbord overwegen. Een K-serie cpu kopen met een h67 bord is niet handig

Sorry ik had het helemaal fout het was een intel core i7 2600 niet de K versie

persoonlijk zou ik voor kingston value ram gaan je gaat tog niet overklocken en ook daar zit een lifetime warranty op
kwa snelheid ga je het niet merken kingston is wat dat betreft gewoon een goed merk zeker als je niet gaat overklocken

Okee dan ga ik voor de intel core i5 en voor een beter videokaart maar mijn buget mag niet hoger dan 800 euro dus welke videokaart moet ik dan nemen?

Zoals hierboven gezegd wordt zou ik kijken voor een ATI HD 6950/6970 (wat je budget toestaat).

Of de GTX560Ti die is gelijkwaardig aan de HD6950.

ik zou voor de gtx560ti gaan, je hebt daar wat meer extratjes die je op een ati niet hebt zoals bv. physx

Okee dat is een goed idee voor de rest is het moederbord etc ook allemaal goed toch? en mijn oom wordt geadviseerd om Corsair te nemen i.p.v. Kingston Value Ram.

Of daar heeeeeel erg veel verschil ik zit weet ik niet, daarvoor ben ik niet de juiste persoon.
Maar ik heb zelf gekozen toen in mijn pc een upgrade heb gegeven voor een Kingston HyperX.

Ow ja, en de rest ziet er indd ook netjes uit.

ik denk aan corsair xms3

kan ik hier ook lang mee gamen met deze pc

De 560ti vs 6950 discussie veranderd om de week, omdat beide fabricanten een klein prijsoorlogje aan het uitvechten zijn in deze budgetzone.

Het voordeel van de corsair is dat de corsair in XMP kan draaien (extreme memory profile) . Zelfs met XMP aan is het verschil in performance maar 20%, maar je computer verbruikt wel meer stroom (ook in idle) en redelijk wat mensen klagen over instabiliteit op sommige moederborden met XMP aan.

Ik heb zelf 4x4 XMS3 en tevreden daarmee, maar ik kan mensen, vooral die niet willen overclocken, ook de Kingston value-ram aanraden. Zonder XMP is dat vaak zelfs sneller dan de corsair reepjes.

Ik heb zelf Kingston ValueRAM. Overclockt nog aardig ook, prima spul.

physx word ondersteund in iedere computer
het probleem is echter als de videokaart het niet ondersteund dan gaat de processor de taak over nemen en dat maakt je computer trager
videokaarten kunnen deze berekeningen veel sneller uit voeren
het is geen must maar wil je echt persee physx goed kunnen draaien dan is nvidia de beste keuzen om te gaan

Het is allemaal zoveel bij elkaar haha. Wat kan ik nou het beste doen? De gtx of de hd 6950

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan