Goede geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred_3202

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Ben op zoek naar een goede geluidskaart vooral voor games en minder voor muziek.

Kan iemand me helpen???

Audigy 2 van Creative zou goed zijn maar nogal aan de dure kant. Zijn er andere merken die goede geluidskaarten produceren??

Zoniet welke soundcard is het beste voor mij? Ik werk met een headphone.

Prijsklasse tot €150

Laat de ideeën maar vloeien

simple:
the 5.1! (live) is al een goede kaart en vind je die te "min" dan is de Audigy 1 wellicht een optie................ houd je ook nog €-tjes over voor eventueel een geheugenstripje van 256 Mb.

Ander merk.

Een ander zeker zo goed merk is Terratec. :thumb:

Maar er zijn er nog veel meer: M-Audio, Pure Digital en bv. Hercules. (stuk voor stuk top merken die de SB. Audigy zeker aan kunnen en zelfs verpletteren) (M-Audio Delta Audiophile 2496)

Die laatste is een stuk duurder dan de SB Audigy 2 maar ik wil hiermee aangeven dat er meer merken bestaan dan Creative. :cool:

Ook Terratec en de meer budget versies van de andere bovenstaande merken zijn zeker het overwegen waard.

Suc6.

De Live! is een grijsaard aan het worden.

De Audigy2 Player kost ongeveer € 120. En een mooie tip, als je 6.1 niet nodig hebt maar voldoening neemt met 5.1: de Augigy Player. Kost amper 60-70 euro en heeft ongeveer dezelfde geluidskwaliteit als zijn opvolger, alleen ondersteunt hij geen 6.1.

Ik heb zelf de Audigy Player met een Inspire 5.1 5500 set en dit is echt perfect. Ik hoor echt geen verschil tussen dit en een 6.1-set.

Zorg iig geval voor een goeie boxen-set. Al kan je nog zo'n high-tech kaart hebben (als de Audigy2), zonder een goeie boxen-set heb je er haast nix aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan