Goede geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedoeld u deze kaart:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/129/38850/audigy-se-7-1.html
Deze kaart heeft geen EAX 4.0 en DTS of Dolby.
Ik schok toen las allemaal in die revieuw had bijna gekocht.
Echt snap er niks meer van die geluidskaart.

Hulp nodig :(

Mvg Gerjan

de extreme audio heeft ook geen dts of dolby.

inderdaad wel eax 4.0

ik had je al aangegeven als je echt dts en dolby wilt zul je naar een duurdere kaart moeten

zoals deze
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14065&nav=-1

Laatst bewerkt:
de extreme audio heeft ook geen dts of dolby.

inderdaad wel eax 4.0

ik had je al aangegeven als je echt dts en dolby wilt zul je naar een duurdere kaart moeten

Er stond bij de datat DTS en Dolby bij Power DVD inzat voor films.
En bij de audigy staat EAX Advanced HD 3.0 geen 4.0 wat ik graag zou willen.
Maar in die revieuw kraken ze die geluidskaart helemaal af:(
Maar de audigy heeft dus geen EAX 4.0 welke geluidskaart is dan goed:(

jaja power dvd is een software program om dvd's mee aftespelen.
dat kan een dts of dolby codering aan.

maar je geluidskaart zal er ook iets mee moeten doen.
vandaar dat creative cmss3d gebruikt.

jaja power dvd is een software program om dvd's mee aftespelen.
dat kan een dts of dolby codering aan.

maar je geluidskaart zal er ook iets mee moeten doen.
vandaar dat creative cmss3d gebruikt.

maar bij de Audigy staat niks over dts of dolby. Dus dan kan dat ook niet worden ingeschakeld bij Power DVD. Dit probeer ik nu ook maar dat kan nu ook niet omdat ik onboard geluidskaart heb.
Het zijn beide dezelfde prijsen (33-34 euro) maar het lijkt alsof de Creative X-Fi Extreme Audio OEM veel meer kan: heeft dus dat dts en dolby bij Power DVD.
En heeft EAX 4.0 Alleen kraken ze het helemaal af.
Ook hogere CPU belasting vidn ook erg want ik zit nu nog net op medium/high bij de spellen.

:(

Mvg
Gerjan

kijk jij wil dus dat je echt zowel in je mediaplayer(powerdvd) als op je geluidskaart een dolby en dts decoder heb zitten

dat ga je dat met die 40 euro niet redden!!

cmss is als het ware een "kunstmatig" surround

kijk jij wil dus dat je echt zowel in je mediaplayer(powerdvd) als op je geluidskaart een dolby en dts decoder heb zitten

dat ga je dat met die 40 euro niet redden!!

cmss is als het ware een "kunstmatig" surround

Nee DTS en Dolby bij films en bij de extreme OEM zat zit bij Power DVD in.
Bij de Audigy zit dit niet.
EN het belangrijkste vind ik nog de ondersteuning bij gamen: EAX
En bij extreme OEM is dat EAX 4.0
en bij Audigy is dat EAX 3.0

begrijp je me wel over die dts en dolby?

ook al zit dat in power dvd wil nog niet zeggen dat je kaart dat aan kan

begrijp je me wel over die dts en dolby?

ook al zit dat in power dvd wil nog niet zeggen dat je kaart dat aan kan

dus dat dts en dolby hoef ik niet naar te kijken want dat kunnen beide kaarten niet aan?
Ik dacht omdat het er stond dat het ook op de kaart zit. Dit staat bij Extreme OEM.
Maar waarom ik een geluidskaart dus wou kopen is voor de EAX surround gevoel bij games. En de audigy heeft dat minder dan de Extreme OEM. En wat ook een reden is voor een geluidskaart is minder CPU belasting.

ok dan is je keuze toch al wel bekent lijkt me.

let wel dat eax4.0 of hoger net als je zelf wilt dan ook in de games moeten zitten

ok dan is je keuze toch al wel bekent lijkt me.

let wel dat eax4.0 of hoger net als je zelf wilt dan ook in de games moeten zitten

jah maar de games van nu ondersteunen zelfs al EAX 5.0
Maar iedereen kraakt die geluidskaart dus vreselijk af. Zoals u kan lezen.
Dit brengt mij totaal op andere gedachten.
Wat nog ergste is het CPU belasting. Omdat ik al niet super systeem heb.
CPU: Intel Pentium 4 2.4GHZ

geen U zeggen he!

het is dus of het 1 of het ander.

maar is dit de enige test die je gevonden hebt daarover?

en wat als je doorspaart voor wel een kaart die aan je eisen voldoet?
ja je wilt graag natuurlijk:p

geen U zeggen he!

het is dus of het 1 of het ander.

maar is dit de enige test die je gevonden hebt daarover?

en wat als je doorspaart voor wel een kaart die aan je eisen voldoet?
ja je wilt graag natuurlijk:p

Jah want heb nu goede boxen maar door die onboard geluidskaart klinkt het niet bij gamen. Ik zou kunnen doorsparen voor de: Creative X-Fi XtremeMusic
Site: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/129/10872/x-fi-xtrememusic-oem.html
Maar ook bij deze staat niet de EAX bij de informatie. Deze geluidskaart heeft een audio proccesor dus hoeft geen kracht van CPU te gebruiken. Weet je miss welke EAX erop zit.

Waardeer egt dat je me helpt want zeik behoorlijk als terug lees :P

Jah die zag ik ook al. Deze heeft EAX 5.0 en versnelling van driver betekend dat je dan nog hoger kan spelen de spellen omdat de CPU van geluidskaart mee werkt ofzo?
Maar ik heb niet zo goede pc. Videokaart: XFX 6800 XT 256mb CPU:Intel pentium 4 2.4GHZ en 2gb ram ik denk dat over half jaar niet eens meer de spellen aan kan dan zit ik met zo'n dure geluidskaart en heb dan denk ik niet het geld voor nieuwe pc. Dus is het eigenlijk wel slim om zo'n dure geluidskaart te kopen!

l. Deze heeft EAX 5.0 en versnelling van driver betekend dat je dan nog hoger kan spelen de spellen omdat de CPU van geluidskaart mee werkt ofzo?
!

nee niet gaan denken dat je games beter gaan presteren in beeld door je geluidskaart.

maare een goede kaart is toch nooit weg voor als je wel een keer een andere pc (kunt)aanschaft(fen)

Laatst bewerkt:
nee niet gaan denken dat je games beter gaan presteren in beeld door je geluidskaart.

maare een goede kaart is toch nooit weg voor als je wel een keer een andere pc (kunt)aanschaft(fen)

http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=15853
Hier staat dat 15% beter peformarce=kracht door snelle proccesor waardoor CPU minder belast raakt. Is deze kaart wel goed voor films dan..en kan hij wel op mijn mobo eigenlijk. Het is een PCI 2.1 sleuf. Kan dat op mijn mobo: MSI Neo 2-S

http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=15853
Hier staat dat 15% beter peformarce=kracht door snelle proccesor waardoor CPU minder belast raakt. Is deze kaart wel goed voor films dan..en kan hij wel op mijn mobo eigenlijk. Het is een PCI 2.1 sleuf. Kan dat op mijn mobo: MSI Neo 2-S

Get the speed you need when every second counts
Win big with a powerful, completely new audio processing engine that boosts real game performance by up to 15% over motherboard audio and still gives you the fullest audio effects possible!

dat gaat passen ja.

en die performense bedoelen ze geluid mee en geen beeld

dat gaat passen ja.

en die performense bedoelen ze geluid mee en geen beeld

dan heb ik nog een laaste vraag over EAX.
EAX 3.0: heb je bij deze technologie die op de Creative Audigy SE 7.1 zit
dan ook het surround gevoel bij games:
Als je wordt beschoten en je kijkt de andere kant op dat je het dan ook hoort achter je en niet voor je wat ik nu heb???
Dit is mijn laaste vraag maar wil het wel graag weten.
Graag ook met feiten.

Bedankt,
gerjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan