goede gratis software om dvds mee te kopieren op een lege dvdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Hallo Helpmij,

Ik ben opzoek naar software voor windows xp om dvdroms met belangrijke software te kopieren naar een andere dvdrom zodat ik altijd een kopie bij de hand heb nu is mijn vraag welke software is daarvoor bestemt en is redelijk simpel in gebruik + gratis? Ik hoop dat iemand iets weet wat ik zoek. Mvg Martijn

Ik denk dat DVD shrink ook een hele aardige is, vooral ook om Shrink tevens beveiligde DVD's probleemloos kopieert.

Laatst bewerkt:
Nee, niet dat ik mij daarvan bewust ben, Shrink heeft een buildin tool 'backup' die m.i. rechtstreeks een 1 op 1 kopietje maakt.

Laatst bewerkt:
DVDShrink is specifiek voor het maken van een kopie van een film die in DVD layout op een DVD schijfje staat.
TS heeft het over een DVD met software en dat zal heel wat anders zijn. Dus ik denk niet dat DVDShrink dat doet maar proberen kan natuurlijk altijd met gratis software.
Daarnaast kan DVDShrink zelf geen DVD's branden. Daar heb je dan weer andere software voor nodig. In DVDShrink kun je overigens wel instellen dat die andere software ervoor moet worden gebruikt. Dat doet hij zelfs automatisch als het Nero betreft.

Aangezien het hier om software gaat, kan er mogelijk een kopieerbeveiliging op zitten. Zowel games als programma's vallen onder software, dus is het misschien wel handig om te vermelden wat je wilt kopiëren.

IMGburn is ook een goed gratis alternatief;
http://www.imgburn.com/index.php?act=download

@gast0225,
Moet je met DVDshrink nog steeds een brandprogramma zoals bijvoorbeeld Nero ernaast hebben?
DVDShrink is specifiek voor het maken van een kopie van een film die in DVD layout op een DVD schijfje staat.
TS heeft het over een DVD met software en dat zal heel wat anders zijn. Dus ik denk niet dat DVDShrink dat doet maar proberen kan natuurlijk altijd met gratis software.
Daarnaast kan DVDShrink zelf geen DVD's branden. Daar heb je dan weer andere software voor nodig. In DVDShrink kun je overigens wel instellen dat die andere software ervoor moet worden gebruikt. Dat doet hij zelfs automatisch als het Nero betreft.

Dit lezende vermoed ik dat ik er altijd als 'vanzelfsprekend' vanuit ben gegaan dat Shrink de klus binnen zijn eigen software regelt / uitvoert.
Ook ik heb Nero op mijn machine staan, maar nooitt bewust Nero gestart na het Shrinken of het één op één kopiëren.
Ik ga nu dus twijfelen over het gebruik van brandsoftware van derden, i.c. dat dat nodig is na / naast Shrink.

Dvdshrink is idd alleen geschikt voor video dvd's.
Dvdshrink kan idd zelf branden als nero ernaast geinstalleerd staat.
Dvdshrink gebruikt die engine van nero.

Dit staat natuurlijk los van de vraag van de TS.

Vrijwel elk op zichzelf staand brandprogramma is in staat een 1 op 1 backup te maken van een data dvd.
Om het even of het nu om een gratis versie gaat als om een betaalde pakket.

Dat elke brandsoftware in staat is om 1 op 1 te backuppen, dat idd. mogelijke duidelijk zijn, daar zijn ze immers voor.
Brandprogramma's die óók de beveiliging meekopiëren zijn minder vertegenwoordigd en dat zijn denk de tools waarnaar TS op zoek is.

Met cdburnxp en nero heb ik het probleem dat hij de bron van de dvdlezer afhaalt maar het doel op de hardeschijf wil plaatsen ik moet dus hebben dat hij de dvd kopiert, de dvd uitspuugt, en vraagt om een lege dvdrom. hier een printscreen

naamloostst.png

weet iemand hoe ik dit goed instel?

Rare vraag misschien, maar heb je wel een brander?
Dat plaatje laat zien dat hij die niet kan vinden.

ik weet niet of ik een brander heb :P mischien dom maar ik dacht dat dat in de dvdlezer zat ik zit namelijk op de laptop hij

Zonder brander gaat het uiteraard niet lukken en volgens het plaatje wordt er alleen een DVD-ROM (Read Only Memory) gevonden.

Ik heb thuis zat dvd lezers liggen daar staat disc en dvd op welk plaatje moet er nog meer opstaan om te branden?

Je hebt geen plaatje nodig maar een DVD brander. Er zit kennelijk alleen een DVD lezer in die laptop.

Ja maar op die die dingen staat voor op dat ding waar je de cd of dvd in moet doen wat die allemaal kan lezen aan welk ding kan ik zien dat hij kan branden? kijk hier een voorbeeld hier zie je disc en dvderopstaan welk logo staat erop dat die kan branden?

naamloos27372637.png

Ik heb het over het plaatje dat je in post #11 plaatste.
Je plaatje in #17 laat niet het DVD apparaat van een laptop zien trouwens.

Hier 1 keer duidelijk mijn vraag kennelijk snap je mijn vraag niet.

Er zit geen brander in mijn laptop, ik heb thuis heel veel spelers liggen die ik uit pcs heb gehaald op die spelers staan plaatjes zoals je ziet op die speler op het plaatje daarop staat disc dat betekend dat hij cdroms leest rechts staat dvd dat betekend dat die ook dvds kan lezen, welk plaatje moet er op staan zodat ik zie dat hij ook dvds kan branden? RW? hopelijk snap je me vraag nu wel

Er zal inderdaad minimaal RW op moeten staan. Dat staat voor Read Write.
Als er dus een W bij staat zal hij kunnen branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan