goede hardisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.bongers

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2002
beste helpmijers,

Ik ben al een week op zoek naar een goede hd. van 80 of 120 gb.

Wat is volgens jullie een goede hd?

Moet ik wel of geen 8mb buffer nemen ik heb gehoord van de een verkoper dat de maxtor 8mb buffer veel crashen?

bedankt.

Western Digital 80 gb, 8 mb cache, 7200 toeren (WD800JB) kan ik je aanraden. Goede kwaliteit, snel, redelijk stil.

Hd's met 8 mb cache zijn fragieler, dwz dat ze sneller stuk gaan bij harde aanpak, of als je ze beet pakt terwijl je nog geladen bent. Sneller crashen doen ze iig niet.

Welke winkel zei dat eigenlijk?

Jep je hebt gelijk, ik loop alweer achter. De nieuwe Maxtor serie is dus idd sneller dan de WD's :)

Toch maar IBM

Is dan wel niet de "top"maar wel het meest constant

bedankt voor die link,
nu moet ik er wel uitkomen.

ik denk dat ik dan toch maar een wd 80 7200 8mb neem
veel mensen die op de test hebben gereageerd hebben hier goede ervaringen mee (betrouwbaar en snel).

In sommige benchmarks misschien zijn de Maxtor's sneller, maar het overgrote deel van die Maxtor's is van een andere "serie" en presteert een stuk minder goed.. Bijgevolg raad ik dan ook een Western Digital met 8 MB cache aan. Die crashen iig niet, en het verhaal van de crashende Maxtor's vind ik maar vaag.

Ik heb trouwens twee WD 80 GB 8 MB cache's in RAID-0 draaien, je kunt je echt niets snellers wensen.

Ik had net dezelfde vraag, ik ben ook aan een nieuwe schijf toe :D Maar kan je geen WD 120 GB 8mb cache krijgen met 1 jaar garantie? Ik vind die niet op de website. En van prijs? Is het nu het goeie moment of moet ik nog wat wachten?

Geplaatst door joram
Ik had net dezelfde vraag, ik ben ook aan een nieuwe schijf toe :D Maar kan je geen WD 120 GB 8mb cache krijgen met 1 jaar garantie? Ik vind die niet op de website. En van prijs? Is het nu het goeie moment of moet ik nog wat wachten?

Hoe bedoel je dit? WD schijven hebben minimaal 1 jaar garantie. Dacht dat ze zelfs drie jaar hebben. En ze kosten even veel als een maxtor schijf. En als dat niet zo is kun je altijd proberen om korting te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan