Goede Javascript editor/interpreter gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

wasbeertje

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Berichten
297
Ik zoek een bruikbare Javascript editor.
Ik edit nu gewoon in kladblok, maar IE waarop ik dat test is eigenlijk veel te instabiel. (een simpele document.write(" ", variabele) werkt soms wel en soms niet).
Het mooist zou gewoon een goede Javascript interpreter zijn, zodat je direct foutmeldingen kunt zien, maar bestaat zoiets wel?
 
ik denk dat je met een text editor met syntax highlighting al een heel eind komt (ik gebruik zelf ultraedit).

Een javascript interpreter zit dus ingebakken in browsers, html editors met een preview functie maken hier dus gebruik van. (kijk eens naar coffeecup's html editor)

t.
 
Bedankt voor je antwoord, en je advies.
Kan een oplossing zijn, ik ga het proberen.

P.S. Ik weet dat (bijna) iedere browser een javascript interpreter is, maar debuggen gaat zo vreselijk gebrekkig (ze zijn eigenlijk veel te fouttolerant: of er gebeurt iets, of niets, foutmeldingen zijn erg vaag, en lastig te traceren (Fout in regel .... ; etc)).
 
Laatst bewerkt:
ehm... "alle browsers"???

Mozilla (mijn "referentie" browser) heeft onder tools> web development> een javascript console én een goede debugger zitten...

probeer maar eens :)

t.
 
Alweer bedankt.
Ik ga Mozilla proberen, het zou fantastisch zijn als dat handig werkt. En het zou nog een gratis oplossing kunnen zijn ook.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan