Goede keus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MemyselfandiNL

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Hallo ik heb een vraag
ik heb nu een NVIDIA Geforce 2 Mx/MX 400
ik wil gaan overstappen op een nVidia FX5500 256MB is de 2e video kaart beter dan de 1e en hoe kan ik zien hoeveel mb de geforce (Die nu in de pc zit heeft)) ( misschien is dit belangerijke info voor jullie ) als jullie meer info nodig hebben zeggen jullie het maar... ik heb het nodig voor spellen... maar ik heb zou niet weten welke beter is de huidige of die andere... ik weet niet eens of het in mijn pc past hoe kan ik dat weten ? misschien moet ik mijn pc openmaken ? zelfs dat weet ik niet hoe dat moet zou iemand antwoord op deze dingen willen geven

Laatst bewerkt:
Niet doen, Heb zelf de 5200 mar vind hem echt slecht. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld je eraan wilt uitgeven. Als je goed wilt kunnen gamen zou ik dus ckr niet die 5500 nemen. Met everest (www.lavalys.com) kan je je hele systeem bekijken, dus ook welke videokaart je hebt en welk moederbord. Ik denk dat jouw pc een AGP slot heeft, dus je zult waarschijnlijk een AGP videokaart moeten kopen, het kan ook zijn dat je mobo PCI ondersteund. Mijn persoonlijke favo is de Asus V9999 met gf6800 chipset. kost ca. 140 euro.

Gr,

Sjors

mb's zijn zeker niet alles ik ben er bv zeker van dat mijn nvidia 6610xl met 128 mb geheugen beter is dan die 5500 met 256 mb geheugen.
Het is natuurlijk de vraag wat je ermee wil doen.
Het is ook belangerijk te weten welke pc je nu hebt, ik zou bv geen splinternieuwe nvidia 7800gtx in een pc steken die maar een pentium 4 cpu heeft met 2 ghz. µ

mijn vraag is welke beter is en of ik het wel kan inbouwen en welke info jullie daarvoor nodig hebben over de pc

Als ik wil weten of deze kaart een meerwaarde aan je pc geeft dan moet ik eerst de rest weten wat erin zit. In elk geval ga je met deze kaart bijna geen recente games kunnen spelen. Dus de vraag is waarom heb je hem dan nodig?

mijn vraag is gewoon welke beter is om te gamen (een van die 2 of een andere die onder de 50 euro is) en of ik hem wel kan plaatsen en hoe ik dat uberhaupt kan zien of ik het kan plaatsen...

dat is toch al uitgelegd met everest!! van lavalys. download gewoon een trial.
Als hier agp staat voor de videokaart dan is dat al goed
vervolgens doe je je pc open en zie je of de grafische kaart een apparte kaart is.
Ja de kaart zal beter zijn, maar je vind gewoon geen kaart onder de 50 euro die meekan.
Een degelijke videokaart begint vanaf 150 euro.
En antwoord nu eens op de vraag wat er nog allemaal in de computer zit cpu, geheugen etc.
Zodat we je fatsoenlijk kunnen helpen.
Er kan bv ergens anders nog een heel grote bottleneck in je pc zitten wat ervoor zorgt dat een upgrade van de videokaart niets uitmaakt.

En het aantal mb van de videokaart maakt niet zo veel uit je kan best een nemen met 128 mb. Aangezien je toch geen krachtige gpu hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan