Goede keus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit, specificaties ook, lijkt me een prima printer voor schoolwerk etc.

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een goede kleurenlaserprinter. Ik zal hem waarschijnlijk niet heel veel gaan gebruiken (werkstukken, boekverslagen, vooral schoolwerk etc.) en toen had ik deze > http://www.samsung.com/nl/consumer/...dex.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification gezien.
Is dat een goede keus? Kleur moet wel redelijk goed zijn..
Mijn budget bedraagt 130 euro...

Rick
Ik denk dat je voor € 130,-- géén goede kleurenlaser vindt. Voor zo'n bedrag vind je een lower middle class inkjet maar géén goede kleurenlaser.

Als ik het anders mag proberen te verwoorden :
je koopt voor € 80,-- tot € 250,-- een complete digitale camera die digitale plaatjes maakt. Die plaatjes zien er leuk uit.
Voor een bedrag vanáf € 400,-- (zónder objectief) koop je een digitale camera die écht GOEDE plaatjes kan schieten.

Laatst bewerkt:
Oké maar het gaat voornamelijk om zwart-wit. De kleur zal ik dan misschien alleen gaan gebruiken voor voorkanten, plaatjes in werkstukken.
De printer is toch wel goed genoeg voor schoolwerk?

Maar ik snapte 1 ding nog niet:

Zwarte tonercartridge : Gemiddelde zwarte cartridgecapaciteit bij continu gebruik: 1500 standaard pagina's (wordt geleverd met 1000 pagina's cartridge) Vermelde capaciteit conform ISO / IEC 19798
beeldeenheid: Ca. 24.000 pagina's (mono), (6000 kleurenpagina's)
Transportriem Nvt
Container voor toner afval: Ca. 10.000 pagina's (mono), (2.500 kleurenpagina's)
Geel-/Magenta-/Cyaan- tonercartridge Gemiddelde geel / magenta / cyaan cartridgecapaciteit bij continu gebruik: 1000* standaardpagina's (wordt geleverd met 700 pagina's cartridge) Vermelde capaciteit conform ISO / IEC 19798

Hoeveel kleur- en zwartwitkopieën kan hij nou maken? Er staat 1500, 1000, 10000, 2500, 1000, 700
Snapt iemand wat hiermee wordt bedoeld?

Alvast bedankt,
Rick

Ik zal mijn vraag even verduidelijken:
Er staat:

Zwarte tonercartridge : Gemiddelde zwarte cartridgecapaciteit bij continu gebruik: 1500 standaard pagina's (wordt geleverd met 1000 pagina's cartridge)
Kan hij dan 1000 pagina's in het zwart printen?

beeldeenheid: Ca. 24.000 pagina's (mono), (6000 kleurenpagina's)
Wat is beeldeenhied?

Geel-/Magenta-/Cyaan- tonercartridge Gemiddelde geel / magenta / cyaan cartridgecapaciteit bij continu gebruik: 1000* standaardpagina's (wordt geleverd met 700 pagina's cartridge)
Als ik het goed begrijp kan elke kleurentoner 700 pagina's en dus kan hij 700x3 pagina's in het kleur printen?

Hopelijk is mijn vraag verduidelijkt,

Rick

Ik denk dat je voor € 130,-- géén goede kleurenlaser vindt. Voor zo'n bedrag vind je een lower middle class inkjet maar géén goede kleurenlaser.

Als ik het anders mag proberen te verwoorden :
je koopt voor € 80,-- tot € 250,-- een complete digitale camera die digitale plaatjes maakt. Die plaatjes zien er leuk uit.
Voor een bedrag vanáf € 400,-- (zónder objectief) koop je een digitale camera die écht GOEDE plaatjes kan schieten.

@gast0225
Zou je een lower middle class inkjet aanraden?
Zo ja, welke?

Bedankt,

Elke kleurenjet tussen de € 80 en € 150 zit in die categorie. Ik heb HP gehad, Epson en nu een Canon. Ik was, m.u.v. de HP, over beide ander apparaten tevreden. De HP gaf net even té snel storing, maar dat kan ook pech zijn geweest. Er zijn vele miljoenen mensen die een HP hebben.
Nu heb ik een Canon IP 4600.
Maaaaar, mijn volgende printer wordt een kleurenlaser. Ik ga shoppen met in de portemonnee een bedrag van rond de € 400 tot € 500,--. Daarvoor verwacht ik een leuke thuislaserkleurenprinter te kunnen kopen.

Laatst bewerkt:
Dus jij eerder een Canon IP 4600 o.i.d. dan die kleurenlaserprinter?
Is dat niet een heel gedoe met al die "inktpotjes" die dan weer ?snel? leegraken.

Correct, maar dat gold voor al mijn kleurenjets. Ik ben het snel op zijn van de inkt'potjes' beu en daarom wordt mijn volgende printer een kleurenlaserprinter. Wél één die behoort tot een 'fatsoenlijke' klasse en dus ergens tussen de € 400 en € 500,--.

Naast mijn Canon IP4600 heb ik ook een Samsung ML-1520 laserjet staan (zwart-wit) die al 6 jaar oud is. De printer wordt ontzettend veel gebruikt en toch is de toner laatstelijk in maart 2009 vevangen. Kostte wel € 85,--, maar goed..............

De rekensom(metjes) zijn vrij simpel te maken:

print jij regelmatig zwart-wit én kleuren? Koop dan een kleurenlaserprinter, maar bezuinig niet teveel op de aanschafprijs.
Print je veel zwart-wit en weinig kleur? Koop dan een goedkope inktjet voor kleur en een midrange laser voor zwart-wit.

Print je veel in kleur en ook nog eens als hobby voor bijv. (ietwat blijvende) fotokwaliteit? Koop dan een degelijke inktjet voor een honderd of anderhalf tot 250 euro.

Laatst bewerkt:
Correct, maar dat gold voor al mijn kleurenjets. Ik ben het snel op zijn van de inkt'potjes' beu en daarom wordt mijn volgende printer een kleurenlaserprinter. Wél één die behoort tot een 'fatsoenlijke' klasse en dus ergens tussen de € 400 en € 500,--.

Naast mijn Canon IP4600 heb ik ook een Samsung ML-1520 laserjet staan (zwart-wit) die al 6 jaar oud is. De printer wordt ontzettend veel gebruikt en toch is de toner laatstelijk in maart 2009 vevangen. Kostte wel € 85,--, maar goed..............
Print je veel zwart-wit en weinig kleur? Koop dan een goedkope inktjet voor kleur en een midrange laser voor zwart-wit.

Print je veel in kleur en ook nog eens als hobby voor bijv. (ietwat blijvende) fotokwaliteit? Koop dan een degelijke inktjet voor een honderd of anderhalf tot 250 euro.

Toch nog even een vraagje..
Welke printer zou je achteraf aanraden? Je hebt nu Samsung, HP en Canon gehad...
Of is er nu een andere 'goede' kleureninkjetprinter van rond de 100,-

Rick

Ik heb met mijn huidige Canond het meeste schik : dubbelzijdig printen, CD / DVD's printen en 5 inkttankjes. Maaaaaaaaar, ook deze gebruikt relatief (te) veel inkt naar mijn smaak en daarom een goede kleurenlaser als volgende printer ter vervanging van mijn huidige inktjet en monochrome laserjet.

Oké,
Maar ik las ergens dat het nadeel was van 5 inktpotjes dat de printer sneller 'verstopt' raakt?
Heb jij daar ook last van?
Ik had gezien dat je de 5 inktpotjes voor maar 22,- euro kon kopen(de hele set), dat is in vergelijking wel veel goedkoper...
Maar hoelang doe jij ongeveer met een volle 'lading' inkt?

Sinds een maand of 8 gebruik ik de printer nog maar weinig. Tot op heden geen last van verstoppingen. Ik koop echter alleen de 'officiële' inkttankjes (zijn dus rond de 8 euro per stuk).
Ik heb met mijn vorige inktjets téveel gezeur gehad met zogenaamde 'witte' tankjes.

En die zijn gewoon te bestellen?
Of bij een speciaal winkeltje?

Oké,
Ik zal thuis in de stad ook wel wat rondkijken.
Welke specificaties zijn belangrijk om op te letten?

Dat hangt weer sterk af van jouw persoonlijke wensen voor het ding:

- moet íe snel starten met het printen van een pagina,
- moet íe heel veel pagina's per minuut kunnen printen,
- kan 'ie als netwerkprinter fungeren,
- kan 'ie draadloos,
- kan 'ie dubbelzijdig,
- kan 'ie CD / DVD schijfjes bedrukken (middels een lade of zo)
etc. etc.

Dat hangt weer sterk af van jouw persoonlijke wensen voor het ding:

1- moet íe snel starten met het printen van een pagina,
2- moet íe heel veel pagina's per minuut kunnen printen,
3- kan 'ie als netwerkprinter fungeren,
4- kan 'ie draadloos,
5- kan 'ie dubbelzijdig,
6- kan 'ie CD / DVD schijfjes bedrukken (middels een lade of zo)
etc. etc.

Sorry voor mijn late reactie maar ik was vandaag een dagje in de Alpen.
Ik bedoelde eigenlijk (sorry voor de onduidelijkheid) die specificaties van de hoeveelheid dpi. en of het verschil maakt of je meerdere inktpotjes hebt of dat het beter is dat je er maar een hebt.

Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan