Goede keuze: Samsung Galaxy Tab 3 10.1 WiFi 16G?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik zoek voor naast mijn laptop en smartphone, een tablet, om mee te nemen tijdens reizen, om foto's/filmpjes te maken en plaatsen, mail te lezen, nieuws bij te houden, facebook.
Internetbankieren.

Er zouden ook office tablets zijn, maar ik denk dat ik toch beter met Office op Windows 8.1 mijn administratie kan houden en de tab gebruiken voor online dingen.

Op een tablet kun je vast geen filmpjes bewerken zoals met moviemaker? Of is er wel zoiets op mogelijk?

Bovenstaande lijkt me een leuk dingetje voor erbij of hebben jullie nog tips.

Internetbankieren zou ik nou echt niet doen op telefoon of tablet. Te onveilig. Mailen doe ik daarom ook liever niet.
Foto's en filmpjes maken is prima maar dan wel door een vissenoog lensje van een paar millimeter. Barcodes en die vierkante dingen met blokjes scannen kan deze Samsung camera niet (of misschien af en toe, met een lensje ervoor gehouden). Na veel spelletjes spelen is het me opgevallen dat de plek die je heel vaak aantikt of vasthoudt blijvend ietsje minder gevoelig geworden is. Draai het scherm daarom ook af en toe eens.

Goed aan deze tablet vond ik het geluid en het beeld en de batterij. De prijs, na aanbieding bij Media Markt en Euro 50 teruggave via Samsung, is uitstekend. Wel waren ze de vracht met aanvragen kwijt geraakt en moest ik de achterkant (die er gelukkig nog op zat) fotograferen, uitbetaling was daarna geen probleem. Het bevalt mij prima maar ik neem hem niet meer mee naar bed want ik moet er dan verschrikkelijk van plassen.

Applicaties zijn allemaal eenvoudiger als je gewend bent van computer en ook internetpagina's zien er vaak simpel uit maar er zijn positieve uitzonderingen. Ik bekijk straks de folders van deze week even met Spotta dat lukt beter op de tablet. Je kan met de GPS je route plannen en met het ingebouwde kompas kijken welke sterren of planeten je ziet. Zeker kan je video bewerken als je eenvoudige dingen doen wilt zoals monteren, formaat wijzigen en muziek er onder zetten. Op internet kan je wel zien wat je hier allemaal voor hebt en wat dit kost. http://www.stuff.tv/six-best-video-editing-apps/feature

Ik hoop dat je al wat meer weet en om mee te beginnen kan ik je deze tablet zeker aanraden. Ik zou niet ruilen met de duurdere Apple iPad en het IOS besturingssysteem. De drie knoppen op de tablet (menu < Stop > terug) zijn heel mooi en erg handig. Menu en Terug zijn tiptoetsen die verlicht worden als je ze gebruikt.

Dank voor je reactie Alfred 2!

Laatst bewerkt:
en de PRO versie is er ook nog van de Samsung Tab. weer 100 euro duurder wel wat betere specs maar of ik die perse nodig heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan