Goede laptop om ook games mee te spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn95

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Ik zocht op het internet naar een goede laptop met touchscreen waarmee ik ook redelijk games kan spelen. Nu kwam ik met bol.com uit op deze laptop:
http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-v5-571pg-53338g1tmass-laptop/9200000010549930/

Ik heb niet zo veel verstand van processoren en hoeveel CPU enzo je nodig hebt, dus zou iemand mij kunnen vertellen of ik met deze laptop goed uit de voeten kan om redelijk te kunnen gamen?
Zo niet is er dan een alternatief uit dezelfde prijsklasse?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Nee, met een 710M kan je niet fatsoenlijk gamen.

@Stijn95 : voor het dagelijkse gebruik én voor het kijken en een beetje bewerken van foto's, is het een fraai machientje voor een schappelijk bedrag, maar idd. ik sluit mij bij de vorige 2 'sprekers' aan : de laptop is géén gaming laptop.
Kijk ook eens naar deze lange lijst : http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-710M.84746.0.html

Zoek de videokaart die in het door jou beoogde laptoppie zit en stel vast dat het een klasse III kaart betreft. Voor zéér goed gamen heb je een hoge class I nodig, voor redelijk leuk gamen kun je volstaan met een kaart uit klasse II.

Laatst bewerkt:
Hoi,

En ik zou ook geen Acer overwegen geeft problemen en bij reparatie ook vaak;)

@Stijn95 : de machine die Yuri4 linkt is qua specs een héél erg leuke machine! Als ik iets zou zoeken tussen de 800 en 1000 euro, dan zou deze zeer zeker hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik heb de beide machines niet vergeleken (die jij zelf hebt uitgezocht en die Yuri4 linkt) maar een eerste reactie is : waar doet MSI het van............ (in vergelijking tot die Acer)
Ze bouwen een machientje met héél fraaie specificaties voor een bedrag dat heel erg schappelijk is.
De MSI heeft verreweg de voorkeur boven de Acer.

Zoek ook die MSI videokaart op in het lijstje dat ik linkte en ik zou dan willen zeggen : "I rest the case"

Ik help een beetje met zoeken ;) : je vindt 'm op 3/4 in classe I (een kaart of 15 boven classe II)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wil je even goedkoper met zelfde specificatie is deze misschien ook nog een optie.

Heel erg bedankt voor alle antwoorden.
Nu vraag ik me eigenlijk nog 1 ding af:
Wat voor een specificaties heb je nodig voor een laptop om redelijk te kunnen gamen?

lees gast0225 zijn post nog eens
voor gaming heb je een Class 1 of 2 videokaart nodig hij heeft er een link bij gegeven als je dan op die lijst van laptop videokaartjes je laptop zoekt komt het vast goed
je hebt in ieder geval een goede videokaart nodig wil je kunnen gamen verder licht het er ook aan welke games je wilt gaan spelen

Laatst bewerkt:
Verder vroeg ik me af of er tegenwoordig ook al laptops zijn die goed draaien en die een touchscreen hebben (of ga je dan gelijk al een veel duurdere kant op?)
Wat vinden jullie dan van een touchscreen, of is dat overbodig?

touchscreen game laptops zijn er niet althans ik ken ze niet
die dingen komen alleen voort in Ultrabooks en die zijn vaak een heel stuk duurder dan standaard laptops en zijn wat betreft grafisch kunnen ook een heel stuk zwakker.

persoonlijk heb ik niks met touchscreen het is trager dan met keyboard/muis omdat ik veel meer input mogelijkheden heb met die twee dingen dan met een scherm
en dat je constant je arm op moet tillen om een actie uit te voeren verder typt het ook gewoon niet lekker

Ok bedankt voor je antwoord, ik dacht zelf ook al wel dat het dan veel te duur werd en dat er niet zo veel van zou zijn. Verder zouden er niet heel veel voordelen aan een touchscreen zitten denk ik, want als je het voornamelijk voor gaming gebruikt dan gebruik je toch een externe muis en het keyboard..
Dan vraag ik me alleen nog af wat een processor allemaal moet hebben om goed te kunnen gamen, dan bedoel ik CPU en aantal RAM etc. Daar weet ik nl. niet zo veel van af..

CPU -> Minimaal i5
RAM -> 8GB of meer is het best
GPU -> Minimaal GTX650m of HD7850m
Wil je echt een goede laptop voor gamen, dan zit je toch echt iets duurder (vanaf 1300 euro). Zie deze gamelaptops http://www.laptopshop.nl/category/185390/gaming-laptops.html, of kijk een keer naar alienware.

Verder moet je kijken of je echt een laptop nodig hebt, want als je namelijk een desktop in losse onderdelen koopt heb je een betere PC alleen helemaal niet mobiel.

Bedankt voor je antwoord, dit geeft mij nu een duidelijk beeld over wat voor laptop ik kan kopen.

Topic alsnog verplaatst van Hardware-Processor/Koeling ---> Laptop (Of de aankoop daarvan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan