Goede laptop voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chantaldg

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Hallo,
In september ga ik weer studeren. Nu wil ik graag een goede laptop voor mijn studie hebben. Een laptop die snel is en na verloopt van tijd ook snel blijft. Ik hoef er geen zware programma's op te draaien.
Word (verslagen maken), internet en af en toe muziek downloaden.
Nu heb ik de volgende laptop op het oog:
http://www.bcc.nl/hewlett-packard-g6-2310sd.html

Is dit een goed merk en een goede laptop?

Chantal

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij .nl

Heb je al eens in deze rubriek gekeken daar komen toch wel een aantal notebooks voorbij die kwalitatief beter zijn als de Hp ik zou hier even kijken ;)

Hoi,

Door op deze te klikken. of ander via forum hardware laptop (of aankoop daarvan)

Rubriek is dit forum onderdeel waar je inzit. Dit is een topic ;)
Een i7 is veelst te overated voor dat gebruik. Heb je totaal niet nodig, waardoor je enorm moet inleveren op grafische kracht ect. Ook ben ik zelf niet zoon fan van plastic laptops. Worden erg gauw warm en de aansluiting voor de apdapter en de batterij is ook niet van al te beste kwaliteit. (meestal)

Is dit niet wat:
https://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N56VJ/
http://tweakers.net/pricewatch/326975/asus-n56vj-s4149h/specificaties/

De laptop is iets duurder. Maar dan heb je wel wat:
- IPS met blacklight (Scherm)
- Mooi beeld (Full HD - 1920x1080)
- Goed geluid (Sonixmaster met subwoofer geluid)
- Aluminium behuizing (Betere warmte geleiding)
- HD webcam
- 6Cells 5200 mAh 56 Whrs (Waardoor de laptop langer op zen accu meegaat)
- Mooi design
- 2 Jaar pickup en return garantie.
- N-serie = speciaal ontworpen voor multimedia gebruik

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw antwoord. Waarom zou u niet voor een hp gaan?
Helaas valt die laptop boven mijn budget. Max eind €600

Omdat ik er zelf slechte ervaringen mee heb en de laptop van HP die je aangeeft:

- Is van plastic
- Geluid is van mindere kwaliteit
- 1366 x 768 en geen IPS scherm.
- Wel is waar een I7 maar die heb je totaal niet nodig voor jou gebruik.

De asus zal dan meer aan je eisen voldoen en heeft veel meer prijs/kwaliteits verhouding. Voor die 70 euro meer + het is investering voor een langere tijd.

Laatst bewerkt:
Oke ik begrijp het. Die hp is geen verstandige keus.
Helaas valt die asus buiten mijn budget.
Kunt u ook nog een andere laptop aanraden in een lagere prijsklasse?

Heel erg bedankt. Aangezien hij €699 is is dat geen probleem voor mij. Het klinkt als een hele goede laptop. Zal even recensies opzoeken op internet. Hij is ook veel mooier dan de hp haha!
Bedankt!

@dizzyboy,

Ook niet vaak in deze rubriek gekeken en gezien dat Acer niet echt goed uit de bus komt daarom hou het maar op de Asus.

Hoi,

Staat hier ook te draaien naar behoren goed in de hand liggend toetsenbord kortom zeer tevreden over, en nog 200 euro meer voor betaald dus ik zou zeggen prima aankoop.

Sorry maar ik snap uw reactie niet. Bedoelt u dat u die laptop ook heeft alleen toendertijd voor €200 meer gekocht?

Hoi,

Ja ik heb er zo uit mijn hoofd 875 euro voor betaald. maand of vier vijf geleden.

Hoi modag,
Aangezien verder niemand reageert had ik een nieuwe geopend omdat ik toch wel graag van verschillende mensen hun mening hoor. Blijkbaar mag dat niet. Bedankt voor de service..

Hoi,

Begrijp ik, je kan zoals nu een kick omhoog geven dit kan al (na 24 uur) en wordt het topic vast wel weer gelezen.
Maar gezien het topic blijft de Asus toch wel de voorkeur houden misschien qua type wat verschillend maar toch Asus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan