Hallo,
ik heb en script lopen, deze loopt goed. Alleen wil er graag en kleine aanpassing aan hebben. Maar ben al en tijdje aan het rommelen, maar kom er niet uit.
Het is en script die mijn en bestand laat importeren. Alleen nu opent die de map "C:\Users\xx\Documents" Maar wil graag dat die gelijk naar en andere map gaat. Waar kan ik dit veranderen? Bijvoorbeeld naar "C:\Users\xx\Desktop\Voorbeeld" want daar staat het bestand wat ik moet importeren.
De bestandsnaam is telkens anders dus kan hem ook niet zelf laten importeren. Of jullie moeten en idee hebben. Bestandsnaam is. "mms_csv_export_2024-12-03T06_52_19.792Z.csv" kan niet van de extensie uit gaan want er staan meer bestanden in met die extensie, het enige wat altijd hetzelfde is is "mms_csv_export_"
Al vast bedankt voor jullie hulp.
ik heb en script lopen, deze loopt goed. Alleen wil er graag en kleine aanpassing aan hebben. Maar ben al en tijdje aan het rommelen, maar kom er niet uit.
Het is en script die mijn en bestand laat importeren. Alleen nu opent die de map "C:\Users\xx\Documents" Maar wil graag dat die gelijk naar en andere map gaat. Waar kan ik dit veranderen? Bijvoorbeeld naar "C:\Users\xx\Desktop\Voorbeeld" want daar staat het bestand wat ik moet importeren.
De bestandsnaam is telkens anders dus kan hem ook niet zelf laten importeren. Of jullie moeten en idee hebben. Bestandsnaam is. "mms_csv_export_2024-12-03T06_52_19.792Z.csv" kan niet van de extensie uit gaan want er staan meer bestanden in met die extensie, het enige wat altijd hetzelfde is is "mms_csv_export_"
Code:
Sub ImportText()
ThisWorkbook.Sheets("PO in FMS630").Range("A1:L900").Delete xlUp
Dim fileToOpen As Variant
Dim fileFilterPattern As String
Dim wsMaster As Worksheet
Dim wbTextImport As Workbook
Application.ScreenUpdating = False
fileFilterPattern = "Text Files (*.txt; *.csv),*.txt;*.csv"
fileToOpen = Application.GetOpenFilename(fileFilterPattern)
If fileToOpen = False Then
MsgBox "No file selected."
Else
Workbooks.OpenText _
Filename:=fileToOpen, _
StartRow:=1, _
DataType:=xlDelimited, _
Other:=True, _
semicolon:=True
Set wbTextImport = ActiveWorkbook
Set wsMaster = ThisWorkbook.Worksheets("PO in FMS630")
wbTextImport.Worksheets(1).Range("A1").CurrentRegion.Copy wsMaster.Range("A1")
wbTextImport.Close False
End If
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Al vast bedankt voor jullie hulp.