goede merken werkgeheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hoi
bestaan er goede en slechte merken geheugenmodules?
zoja wat zijn dan de betere en beste merken?
en waarom?
 
Inderdaad heb je zgn. no-name geheugen. Merkgeheugen is vaak wat 'stabieler', al zul dit niet direct merken, en de garantie is soms wat ruimer.
Tevens betaal je gemiddeld een tiental euro's minder voor merkloos. Toch heb ik altijd merkgeheugen gekocht...
 
E.e.a. hangt ook af van het soort geheugenmodule.. Dus bijvoorbeeld DDR-SDRAM of RDRAM.
 
Ik heb gehoord dat de geheugen van samsung op dit moment het beste is > is dat waar:confused:
 
Dat kan je niet zomaar zeggen, je kan ook niet gewoon zeggen 'Intel is beter dan AMD'. Alles hangt af van het type geheugen, wat je precies verlangt van het geheugen etc..
 
Ja oke maar ik zeg ook maar ik heb het gehoord ik zeg niet dat het zo is.:D
 
Maar mag ik u wel vragen welke merk geheugen met de meeste punten toch 1 van de beste is .

en dan bedoel ik niet de beste mar voor de meeste punten welke je het beste kunt hebben
 
wat vinden jullie bijvoorbeeld van de kingston 512 mb ddr-sdram pc 2100 ( ivm de fsb van 266 mhz athlon)
 
Kingston, Samsung, Corsair, Kingmax, etc, allemaal zijn het goede merken. Alleen zou ik PC2700 of PC3200-geheugen nemen, kost niet veel meer en is zeker met het oog op de toekomst beter.
 
in de huidige configurati is dat niet echt nodig
moederboard tot 333 amd tot 266
pas als de snellere amd athlon met een fsb van 333 goedkoper worden dan is het pas zinvol om naar een pc 2700 op zoek te gaan, maar als het slechts weinig scheelt dan is dit te overwegen natuurlijk.
msi k7n2 (ms-6570)
amd athlon-xp 2400+
etc.
 
Meestal scheelt het een paar euro.

Bovendien kun je PC2700/3200 gewoon op 133 MHz laten lopen, en het feit dat je dan niet de volledige kloksnelheid gebruikt, zorgt ervoor dat je meestal wel lage timings kunt instellen, dus meer snelheid.
 
hoi
hoe gaat dat instellen in z,n werk?
en wat is precies de timing van het werkgeheugen?
en inderdaad het verschil tussen een 2100 en een 2700 is slechts 14 euro, dus dat valt nog wel mee.
 
Gewoon in je BIOS instellen. De timings zijn de toegangstijden van je geheugen, hoelang het dus duurt voor je geheugen kan aangesproken worden. Door die te verlagen kan het geheugen dus sneller aangesproken worden, wat een snelheidwinst is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan