Goede NAS met remote acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
Berichten
4.993
Hallo,

Ik heb nog nooit een NAS gehad, en daarom weet ik niet zo goed welke ik wil hebben.
Ik kwam eigenlijk vandaag met het idee er eentje aan te schaffen en wil dat ook nog vandaag doen. Maar nu moet ik werken vanavond en kan ik dus niet zoveel research doen.

Daarom aan jullie de vraag: "Wat is een goede nas die remote acces heeft".

remote acces: vanuit alle pc's in de wereld met naam/wachtwoord en eventueel software.
Grote: 1tb in Mirrored raid (DUS 2x1TB hdd) of meer :D

let ook een beetje op de prijs A.U.B >> student hierzo :D
 
Waarom ineens die haast, als ik jouw was zou ik lekker een rustig ingaan lezen op het gebied van de NAS. En geen overhaaste beslissingen gaan maken, want netzoals bij pc kan je het net zo gek maken als je wilt, want wat wil je allemaal er mee gaan doen? En waaraan moet ik denken als ik aan de prijs moet denken?
Ik heb erg goede ervaringen met het merk Synology.
 
Waarom ineens die haast, als ik jouw was zou ik lekker een rustig ingaan lezen op het gebied van de NAS. En geen overhaaste beslissingen gaan maken, want netzoals bij pc kan je het net zo gek maken als je wilt, want wat wil je allemaal er mee gaan doen? En waaraan moet ik denken als ik aan de prijs moet denken?
Ik heb erg goede ervaringen met het merk Synology.

Omdat ik hem liefst deze week nog wil hebben :p
zo rond de 200 euro lijkt me redelijk voor zoits?
heb zelf nog wel 2x 500gb ligge maar is me toch iets te weinig (zit ook al weer 4tb in de pc...)

nou me server is KADUUK :p dus die wordt nu gerecycled (niet alles is gesmolten lol)
en ik wil nu dus een nieuwe, maar eigenlijk kan een nas dit ook :D want ik had een dedicated file server. gewoon om vanaf overal bij de files te kunnen :D.

zodat als ik op school zit en ik me werkstuk vergeten ben mee te nemen ik hem even van de nas kan plukken :D

en stukker stiller dan een pc natuurlijk. (want me server zat in de antec 900 vliegtuig editie)

dus wat moet hij kunnen?

file sharing over het netwerk.
file sharing over het internet met gebruikersnaam/wachtwoord of software :D
 
Heb zelf even kunnen kijken voordat ik zo weer naar school ga (nijmegen GRR)

had ik deze gevonden, iemand ervaring? NAS 1

en deze: NAS 2

en dan tot slot: NAS 3
 
oke zie dat je dus al een nas wil nemen met schijven erin?
weet zo niet hoe makkelijk deze eruit te halen zijn mochten ze het begeven :)

heb zelf een etrayz (leuk als het eenmaal draait) begin was beetje irritant maar tegenwoordig is de firmware vrij stabiel..

hij is niet super duur en je kan er van alles mee wat een gewone server ook kan (alleen dan wat minder krachtig)

verwacht van een nas geen dikke webserver, fileserver
daarvoor kun je het beste een pc hebben :)

als fileserver alleen is het best te doen met wat extra's
voor meer info zie http://xtreamer.net/etrayz/overview.aspx
filmpje is trouwens met oude firmware
 
Laatst bewerkt:
oke zie dat je dus al een nas wil nemen met schijven erin?
weet zo niet hoe makkelijk deze eruit te halen zijn mochten ze het begeven :)

heb zelf een etrayz (leuk als het eenmaal draait) begin was beetje irritant maar tegenwoordig is de firmware vrij stabiel..

hij is niet super duur en je kan er van alles mee wat een gewone server ook kan (alleen dan wat minder krachtig)

verwacht van een nas geen dikke webserver, fileserver
daarvoor kun je het beste een pc hebben :)

als fileserver alleen is het best te doen met wat extra's
voor meer info zie http://xtreamer.net/etrayz/overview.aspx
filmpje is trouwens met oude firmware

Heb zelf eigenlijk altijd een pc als server gehad, maar ik heb nu geen tijd meer om het allemaal te onderhouden en als er dan iets fout gaat ben ik helemaal de spreekwoordelijke piemel :p

Daarom ga ik voor een NAS + een stel hosts :)

heb nu school + stage + normaal werk dus het is nogal druk :p


heb zelf een IOMEGA gehaald nu :D werkt goed! top voor wat ik zocht en idd schijven simpel te vervangen (had ik al uitgezocht ;))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan