Goede partitie layout UEFI/GPT i.c.m. Windows 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Hallo iedereen,

Onlangs heb ik mijn systeem opnieuw geïnstalleerd (schoon). Nu ben ik meteen overgestapt van legacy BIOS naar UEFI.
Ik wil graag weten of de standaard partitie layout goed is:

Schijf 0: [450 MB In orde (Herstelpartitie)] [100 MB In orde (EFI-systeempartitie)] [(C:) 237,92 GB NTFS In orde (Opstarten, Wisselbestand, Crashdump, Primaire partitie)]

en hoe deze zich verhoudt het met volgende verhaal.

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/dn898510(v=vs.85).aspx

Hierin wordt beschreven dat ook de volgorde van de partities van belang is en dat deze ook tijdens de installatie automatisch wordt toegepast. Zij het bij een installatie m.b.v. een USB stick en Windows Imaging and Configuration Designer (ICD). Zelf heb ik gebruik gemaakt van een USB stick i.c.m. een ISO afkomstig van de media creation tool. Dat lijken mij twee verschillende dingen...

Kort gezegd: in het artikel staat geschreven dat het standaard layout systeem [System (= EFI)] [MSR (niet zichtbaar)] [Windows (=C:)] [Recovery] is, terwijl in mijn geval de volgorde totaal anders is. Hoe zit dat? Is het vreemd?

Groet,
Anton
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die 100MB partitie is wel FAT32 geformatteerd? Bij mij ziet het er zo uit, gemaakt middels een UEFI bootable USB stick:
UEFI.JPG
 
De 100 MB is FAT32 geformatteerd. Ik heb verder niets aan de USB stick gedaan m.b.v. Rufus o.i.d. Gewoon met de media creation tool een ISO erop gezet en via de BIOS UEFI geboot. Net zoals jij heb gedaan. Het ziet er bij jou exact hetzelfde uit als bij mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan