Goede pc samengesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpie!

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
84
Hoi!

Ik heb een pc'tje samengesteld en ik vroeg me af of hij een beetje te gebruiken valt voor matige games en video bewerking.
Het hoeft niet allemaal supersnel te gaan.
Specs:

Moederbord: Foxconn 6100M2MA-RS2H
Cpu: AMD Athlon™ 64 X2 4000+
Geheugen: 1024 mb
Hdd: 250gb Western Digital Caviar SE
Grafisch: onboard 6100 geforce 128mb(wordt later verbeterd)
Optisch: LiteOn DH-20A1P

Wat moet ik voor een voeding nemen?
En kan iemand ook een systeempje samenstellen voor maximaal 350 euro?
En geef a.u.b. je mening over dit systeem

Truste;)
 
Hoi!

Ik heb een pc'tje samengesteld en ik vroeg me af of hij een beetje te gebruiken valt voor matige games en video bewerking.
Het hoeft niet allemaal supersnel te gaan.
Specs:

Moederbord: Foxconn 6100M2MA-RS2H
Cpu: AMD Athlon™ 64 X2 4000+
Geheugen: 1024 mb
Hdd: 250gb Western Digital Caviar SE
Grafisch: onboard 6100 geforce 128mb(wordt later verbeterd)
Optisch: LiteOn DH-20A1P

Wat moet ik voor een voeding nemen?
En kan iemand ook een systeempje samenstellen voor maximaal 350 euro?
En geef a.u.b. je mening over dit systeem

Truste;)

Goed genoeg lijkt mij, je voeding hoeft niet denderent veel te wezen omdat je een onboard videokaart gebruikt wat niet echt goed is om te gamen en video bewerking.. echter zelf is Amd meer voor te gamen en Intel meer voor goede video bewerking..
ik schat je voeding max op 350/400
 
Als je een beetje ruimte wilt houden om die videokaart te verbeteren zou ik voor een 380W-voeding gaan, van een A-merk. Het best kun je dan kiezen voor een behuizing van bijvoorbeeld Antec. Hun NSK4400 wordt geleverd met een sterke 380W'er.

Zorg er verder voor dat je een Energy Efficient-versie van de Athlon 64 X2 4000+ neemt, het model dat dus geen 89W mag verstoken, maar slechts 65W. Het prijsverschil is minimaal; soms is de zuinige versie zelfs goedkoper. Als je aan videobewerking gaat doen lijkt een paar stapjes hoger dan de 4000+ me nog wel wenselijk. De prijzen zijn nu verschrikkelijk laag, dus ik zou meer kijken naar de 4600+, 4800+ en 5000+.

Als je niet van plan bent je geheugen enigszins binnenkort uit te breiden moet je kiezen voor 2 x 512MB (PC5300), maar als je wel binnen een redelijke termijn naar 2GB wilt kun je beter kiezen voor 1 x 1024MB (PC5300). Je mist dan zolang je nog één reepje gebruikt 'Dual Channel', maar dat snelheidsverschil is minimaal.

Ik weet niet hoeveel je geeft om het geluid dat harde schijven produceren; er zijn heel wat stillere schijfjes dan de Caviar SE die je gekozen hebt, zoals die van Samsung. Als je van plan bent veel 'archives' uit te pakken (Zip, RAR, noem maar op...) is het prettig om er een te hebben met 16MB cachegeheugen.

Succes ermee.
 
Als je een beetje ruimte wilt houden om die videokaart te verbeteren zou ik voor een 380W-voeding gaan, van een A-merk. Het best kun je dan kiezen voor een behuizing van bijvoorbeeld Antec. Hun NSK4400 wordt geleverd met een sterke 380W'er.

Zorg er verder voor dat je een Energy Efficient-versie van de Athlon 64 X2 4000+ neemt, het model dat dus geen 89W mag verstoken, maar slechts 65W. Het prijsverschil is minimaal; soms is de zuinige versie zelfs goedkoper. Als je aan videobewerking gaat doen lijkt een paar stapjes hoger dan de 4000+ me nog wel wenselijk. De prijzen zijn nu verschrikkelijk laag, dus ik zou meer kijken naar de 4600+, 4800+ en 5000+.

Als je niet van plan bent je geheugen enigszins binnenkort uit te breiden moet je kiezen voor 2 x 512MB (PC5300), maar als je wel binnen een redelijke termijn naar 2GB wilt kun je beter kiezen voor 1 x 1024MB (PC5300). Je mist dan zolang je nog één reepje gebruikt 'Dual Channel', maar dat snelheidsverschil is minimaal.

Ik weet niet hoeveel je geeft om het geluid dat harde schijven produceren; er zijn heel wat stillere schijfjes dan de Caviar SE die je gekozen hebt, zoals die van Samsung. Als je van plan bent veel 'archives' uit te pakken (Zip, RAR, noem maar op...) is het prettig om er een te hebben met 16MB cachegeheugen.

Succes ermee.

Hartstikke Bedankt voor je tips!
Maar ik had nog een vraagje kan een µATX moederbord in een atx kast?
En kloppen de aansluitingen enzo dan ook?
Ik ga het kopen bij alternate krijg je dan de kabels enz er ook bij?
En wil iemand ook even een systeempje bouwen tot 350 euro?

Alvast Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan