Goede PC samengesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Berichten
798
Hallo,

Een paar weekjes geleden is er mij een samenstelling bij azerty aangeboden.
Nu is mijn vraag of hij wel aan mijn eisen voldoet:

Minecraft op ultra
Huiswerk moet er ook heel goed op te doen zijn
Office 2007 vloeiend en vlot
Flight simulator X Gold op high
GTA4 op med-high
Skype
en het belangrijkste: hij MOET minimaal 8 jaar meegaan (met een paar kleine updates misschien(niet meer dan 100 euro))

maar is dit een goede pc? dit is hem


Mvg, Casper
 
De games zullen het alle op de hoogste settings uitstekend gaan doen, daar twijfel ik niet aan.
Aan jouw belangrijkste eis voldoet de machine niet. Zelfs een machine van 3000 euro die je nu koopt zal over een jaar of 5 niet meer 'mee kunnen' , zelfs niet na een upgrade van 100 euro. Die eis van 8 jaar is niet realistisch. Een jaar of 3 a 4 met een upgrade van 100 euro is misschien beter haalbaar, al is 100 euro wat weinig voor een videkaart upgrade, dan moet je meer denken aan 200 tot 350 euro voor een vervangende videokaart over 3 jaar.
 
Laatst bewerkt:
3 wireless kaarten? lijkt me wat overdreven.

Afgezien daarvan is het inderdaad onwaarschijnlijk dat de computer 8 jaar mee gaat. Een aantal onderdelen wel. Voeding, kast, harddisks, windows licentie, etc. 8 jaar is echt enorm lang. De meeste (jongere) Nederlanders hebben in die tijd al ruim 1800 euro aan mobiele telefoons uitgegeven (puur hardware dus ex 3200 euro aan abonnementen voor diezelfde periode)
 
oke, dankjewel!

ik denk dat dit hem dan wordt:)

Mvg, Casper
 
ik heb het een heel klein beetje aangepast: KLIKKIE
ik heb er nu 16Gb in gezet en een andere cooler.

is het zo beter?
 
Laatst bewerkt:
Moederbord kan heel wat goedkoper, asrock b75 pro 3 m is een goeie, met het overige geld kan je een 120GB SSD kopen.
 
kun je er ook een paar games op gooien die dan sneller laden

64GB houw je nog net 20GB over als je windows er op hebt zitten
 
um ja windows is zo groot natuurlijk wel je standaard programma's mee gerekend
java flash virus scanner etc
 
Ander moederbord en 16 GB is complete verspilling, maar goed zo duur is het niet. Al zal je het nooit gebruiken...
 
maar er zit dus maar 1 op het moederbord, en de harde schijf en de ssd moeten sata 600 hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan