goede printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi,

Je kunt vandaag de dag al voor een hele schappelijk prijs een leuke printer kopen. Maar mijn vraag is wat is nu een goede printer. Lexmark, HP, olliveti en ga maar door. Ik wil geen dure printer (eigenlijk ook gewoon ZW/W) (heel stiekem heeft kleur ook wel wat) maar het gaat mij voornamelijk om ZW/W. Dus het is heel belangrijk dat als de kleuren leeg zijn ik die niet hoef te vervangen cq. bijvullen. Gewoon alleen ZW/W kopen en verder gaan met printen. Verder moet het vanzelfsprekend een betrouwbaar merk zijn. 60 a 70 euro is toch wel het maximum. En niet te groot!! ik moet bij wijze van spreken nog wel mijn pilsje en asbak kwijt kunnen op het bureau;-) De kijkshop heeft een HP3320.
www.kijkshop.nl (voorjaargids) Is dat een leuk ding?

wie heeft er een tip voor mij.

bedankt
Kompas

Ik heb de 3325 (bijna hetzelfde) en ben er zeer tevreden over. Gescheiden cartridges, doorprinten met 1 lege mogelijk, redelijk snel, goede kleurafdrukken. Nadeel, niet geschikt voor zwaar fotopapier.

Geplaatst door kompas
Ik wil geen dure printer (eigenlijk ook gewoon ZW/W) (heel stiekem heeft kleur ook wel wat) maar het gaat mij voornamelijk om ZW/W.

Tja, wat is een 'dure' printer? Mijn Lexmark apparaat kostte niet zo veel, maar nu betaal ik me blauw aan cartridges. Ik print nogal veel, vooral zwart-wit (gewoon worddocumenten), en dan gaan die dingen toch verhipte snel leeg. (Heb de iets goedkopere WeCare cartridge wel geprobeerd, maar dat gaf veel mindere kwaliteit.) Achteraf gezien had ik, aangezien ik toch erg veel print, beter voor een laser- dan een inkjetprinter kunnen kiezen - al was de aanschafprijs dan wel veel hoger geweest. Neem dus ook in je overwegingen mee of je erg veel print of alleen maar af en toe een paar bladzijden.

tja je hebt gelijk. Ik weet wel dat je natuurlijk in het begin zo'n ding vaak gebruikt. Vandaar dat de cartridges ook altijd kleiner zijn in een printer die je koopt dan die die je zelf los moet kopen.
Dat terzijde. Als ik zo eens na ga dan heb ik in het afgelopen half jaar zo'n 10 keer het gevoel gahad. WAAROM HEB IK GEEN PRINTER!!! En zo'n 15 keer. ACH EEN PRINTER ZOU NU WEL HANDIG ZIJN MAAR JA. Begrijp je. Eigenlijk niet veel dus. Maar ik heb jaren geen auto gehad, omdat ik die niet nodig had. Een maand geleden een auto gekocht van een vriend. Puur impulsief!!! En nu zou ik niet meer zonde kunnen. Ja ik weet het het is een schande. Maar toch. Ik weet dus niet hoe het bij een printer gaat. Het moet in elk geval kwalitatief goed zijn. Het zal dus ook een ZW/W laser kunnen worden. Zijn daar nog tips voor, qua prijs?

kompas

Geplaatst door kompas
Vandaar dat de cartridges ook altijd kleiner zijn in een printer die je koopt dan die die je zelf los moet kopen.
Dat terzijde.

Is dat zo? Bij die van mij niet, volgens mij.
Maar to the point: wat de printkwaliteit betreft heb ik totaal geen klachten over mijn Lexmark Z43. Echt uitstekend, zowel in zwartwit als kleur. Zwart-wit printen gaat ook lekker snel. Kleurenprints maken gaat vrij langzaam, maar misschien is dat bij andere inkjetprinters ook zo? Nu schreef ik al dat ik veel printte. Om dit iets te verduidelijken: ik print regelmatig worddocumenten van zo'n 200 tot 300 (tamelijk dichtbedrukte) pagina's. Vandaar dat ik toch echt beter een laserprinter had kunnen nemen - nu blíjf ik maar cartridges aanschaffen (van dik 40 euro per stuk!). Voor een dergelijk gebruik is zo'n inkjetprinter eigenlijk niet echt geschikt. Print je lang niet zoveel, dan is zo'n inkjetapparaat ideaal, denk ik: niet duur in aanschaf, simpel te gebruiken. Vóór de Lexmark had ik een (door een vriend afgedankte) Olivetti, maar daar had ik steeds problemen mee. Over printers van HP hoor ik vaak positieve geluiden, maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan