Goede router??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DylanG

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Beste mensen van Helpmij.nl,

Dit is mijn eerste bericht dus ik stel me maar even voor, ik ben Dylan, 16 jaar en volg een opleiding Multimediatechniek op het ROC Midden-Nederland.

Ik had een vraagje over een (draadloze) router, op het moment hebben wij deze: vivanco IEEE 802.11g, maar volgens mij hebben we deze al jaren en is die veel te sloom. In ieder geval heeft mijn zusje echt ontzettend slecht bereik en valt hij vaak uit hoewel ze maar 1 verdieping beneden de router zit, mijn broer had ook het allersloomste internet zowat hoewel hij 10m van de router vandaan zat, zijn computer heb ik inmiddels met een kabel aangesloten en loopt nu perfect. Ik had een paar vragen;

1. Met een goede router hoort dit niet het geval te zijn toch, en hoor je eigenlijk door het hele huis goed/redelijk bereik te hebben?

2. Wat voor router kunnen jullie mij aanraden en hoeveel gaat dit kosten?

Wij hebben overigens internet van Casema, snelheid is 54MB/s en in totaal maken 2 computers en 2 laptops gebruik van het draadloze internet.

Alvast bedankt voor de hulp

Edit:
Heb je een adsl of kabel aansluiting
// ADSL
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
// Ik heb Vista Home Premium en mijn moeder's laptop ook, zusjes en broers pc draaien op windows xp
Gebruik je een firewall en zo ja welke
// Nee geen (raad me een goeie aan?)
Welk merk en type router of modem gebruik je.
// vivanco
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan
// geen flauw idee :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan