Goede temp of meer koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo

Ik heb net mijn pc geupgrade naar AMD XP2000+ met Artic Super Silent Pro cooling.
Volgende temperaturen worden geregistreerd:

CPU 62°C
MoBo 33°C

Wat vinden jullie van deze temperaturen?
Is het nodig om extra casecooling te plaatsen?
Wat zijn zowat de maximumtemperaturen?

Thanx
Jan

Hoi

De temperatuur van je CPU vind ik wel vrij hoog, alhoewel dit wel een issue is met AMD CPU's. Om stabiel te blijven draaien zou ik toch voor meer case koeling gaan. Het beste kun je dan gaan voor een situatie waarin je een onderdruk in je kast maakt (door meer afvoer dan aanvoer van lucht te installereb). De gemiddelde temperatuur zou ongeveer rond de 45-50 graden moeten komen te liggen.

Ik ken die CPU cooler van je niet, dus weet ik niet hoe goed die is. Als je al case-cooling hebt, is het natuurlijk waarschijnlijker dat de cpu-cooler niet goed genoeg is, of dat je tussen de cooler en de CPU geen koelpasta hebt.

Succes

Laatst bewerkt:
Als je er geen last van hebt, zou ik het gewoon lekker zo laten. Als je soms crashes hebt, als je wilt gaan OCen, etc, kan een betere heatsink/fan/airflow geen kwaad.

Aah, dan ga ik voorlopig ff afwachten, we zullen wel zien wat het geeft.

Bedankt

mijn AMD 2000+ blijft netjes op zon 44 graden het HOOGSTE wat ik heb gezien was 47 :D en dat terwijl ik aan het multi tasken was ik heb een HHC_L61
deze doet prima zijn werl uit een of andere koelertest bleek ook dat hij op 6e plaats koeler stond ofzo :D
hij kost ca 20 euro en je kunt hem halen op www.mycom.nl

62 graden is niet TE veel maar ik raad wel aan een sterkere koeler erop te zetten omdat het de levensduur verhoogt :D succes ermee owjah 2000+ is een HELE fijne CPU hoor :D ben erg tevreden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan