Goede temp p4

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred_3202

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Berichten
65
Wat zijn goede temperaturen voor een Pentium 4 2.26 Ghz.


Ik heb juist een nieuwe koeler gekocht en vraag me af of ik deze wel goed heb geïnstalleerd .

Ik heb nu een CPU temp van 45 graden en een case temp van 32.

Is dit goed of zit ik in de gevaren zone??
Hoop van niet want heb een toch een beetje geld uitgegeven aan een Zalman CPU koeler .

Verder heb ik 1 casefan achteraan die lucht zuigt in de case.

Iemand nog ideeën hoe ik mijn pc koeler kan krijgen zonder deze in een koelkast te steken of een waterkoeling te kopen???
 
is toch heeeeel netjes................ waarom nog koeler.......?
 
Echt?

Wanneer ik Speedfan open dan krijg ik altijd de indruk dat het allemaal nogal heet loopt?

Ben van plan om te overclocken kan ik dat of moet ik dan zorgen voor een betere airflow.

Kan nog een casefan vooraan plaatsen en dan deze doen zuigen en achteraan de fan doen blazen.
Kan dit voor een beter resultaat zorgen want ik heb altijd schrik dit ik mijn CPU beschadig met deze temperaturen .


P.S Mijn koeler is een Zalman 7000 Cu. Zijn er betere koelers die ik kan kopen?
 
Die Zalman is alvast erg goed. Die temp van 45° kan je nog omlaag brengen door enerzijds voor een goede airflow te zorgen (fan voorin naar binnen laten blazen, achterin naar buiten), anderzijds door voor een goede warmtegeleiding tussen CPU en heatsink (niet te veel / te weinig koelpasta) te zorgen. Op de heatspreader van een P IV moet je ongeveer 3 rijstkorreltjes koelpasta aanbrengen en dat uitsmeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan