Goede temperaturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaSiccama

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hallo,

Heb net een E8400 CPU gekocht voor mijn Asus P5N32-SLI moederbord. Ik had al gelezen dat je deze CPU makkelijk kunt overklokken naar 3.6 Ghz ipv de 3.0 Ghz stock. Dit heb ik ook gedaan door alleen de FSB te verhogen. Meer was ook niet nodig volgens de forums... In principe loopt het allemaal stabiel en heb ik het ook getest met Orthos en Prime95 etc. Mijn temperaturen liggen max tussen de 60 en 65 graden, is dit goed?

Heeft iemand anders nog suggesties om bijv. toch andere instellingen te gebruiken in de BIOS?

Spec:
Asus P5N32-SLI Plus (nieuwste BIOS)
E8400 met Zalman koeler
Antec Three Hunderd Case met Antec 550Watt voeding
2 x 2 GB OCZ Reaper DDR2 800
2 x 8800GT 512 MB SLI
(nog iets vergeten?)

Bedankt alvast voor de eventuele reacties.

De temps zijn goed hoor. Ze kunnen wel wat lager, maar niets om je zorgen te maken.

Dus je hebt alleen de FSB omhoog gegooid en de rest op auto laten staan?
Ps. ik neem aan dat je de pci-e frequentie gewoon op 100 hebt staan???

Je kunt misschien je overklok wat fine tunen.
Even checken met bv. CPU-Z hoeveel spanning je pc op je cpu instelt bij volle belasting.

Daarna zou je deze in de bios manueel elke keer een stapje lager kunnen zetten, tot het moment dat hij niet meer stabiel is. Dan zet je hem 1 stapje omhoog.
Dit kan aardig wat warmte besparen.

De temps zijn goed hoor. Ze kunnen wel wat lager, maar niets om je zorgen te maken.

Dus je hebt alleen de FSB omhoog gegooid en de rest op auto laten staan?
Ps. ik neem aan dat je de pci-e frequentie gewoon op 100 hebt staan???

Je kunt misschien je overklok wat fine tunen.
Even checken met bv. CPU-Z hoeveel spanning je pc op je cpu instelt bij volle belasting.

Daarna zou je deze in de bios manueel elke keer een stapje lager kunnen zetten, tot het moment dat hij niet meer stabiel is. Dan zet je hem 1 stapje omhoog.
Dit kan aardig wat warmte besparen.

Ja, de pci-e freq. heb ik gewoon laten staan op 100.
Welke spanning moet ik dan omlaag doen, is dat de V-Core of een andere?

Inderdaad de V-core of ook wel eens cpu voltage genoemd in de bios.

Had je al gekeken waar de pc hem automatisch op insteld??

Ik heb het net met CPU-Z bekeken en daar staat 1.232 Volt in.
Als ik nu mijn BIOS bekijk kan ik deze waarde alleen één stap lager zetten of een aantal stappen hoger. Ik begin wel een stap lager en wacht af gebeurt. Anders zet ik hem één stap hoger.

Ik zal hier dit weekend ermee bezig, ik houd jullie op de hoogte.

Ik heb m'n pc wederom op 3.6 Ghz lopen.
De voltage van de Vcore handmatig opgehoogd en de rest handmatig op origineel voltage gezet.
Dit was nodig omdat alles automatisch omhoog ging als ik de Vcore ophoogde en de rest op AUTO liet staan, zal wel logisch zijn.

Ga het nu testen met Orthos en desnoods Prime95.
Zal de temperaturen goed in de gaten houden maar Idle is de CPU 26 graden en ben nog niet boven de 50 graden geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan