Goede uitleg van Ghost !?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Is er iemand die een goede nederlandstalige uitleg heeft van Symantec Ghost 8.0......??

k heb de Engelse versie geinstalleerd met tutorials en zo, maar ik kom er niet echt wijs uit en ik ben op dit gebied nog een leek...:o

Wat ik eigenlijk wil is een schone XP installatie met een office pakketje backuppen op een DVD of CD's met dit programma, maar ik krijg zoveel verschillende opties waar ik uit kan kiezen...:8-0:
En moet ik ook opstart diskette(s) aanmaken ??

Wie wil me op weg helpen ??

Alvast bedankt :thumb: :thumb:

Remy

Franz,

ALvast bedankt voor je tip, maar dit gaat over het backuppen naar een 2e harde schijf of andere partitie...

Ik zoek eigenlijk een zelfde uitleg maar dan om te back uppen naar dvd, of kan ik deze zelfde handleiding ook gebruiken om een dvd/cd back up te maken ?

En zo te zien moet je dus ook diskettes aan maken :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hier misschien een mooie uitleg.

Guys,

THANX !! Ik ga denk ik eerst maar even oefenen met de image op een andere partitie te zetten op de schijf en dan gewoon te werken met de bootdiskette(s).....:)

Met het programma AI builder kun je daar eventueel je opstartmenu aanpassen of zo ? of zie ik dit verkeerd ..!

Hallo,

daar ben ik weer....:rolleyes:

Nu heb ik van jullie al een beetje aanwijzingen gekregen hoe ik moet beginnen, maar dit wijkt bij mij in de praktijk al weer af.......:confused:

In de voorbeelden wordt er gesproken over 1 diskette, maar ik moet er 2 aanmaken :8-0: :eek:

Nou heb ik hier maar voor gekozen, maar als ik dus de pc reboot vanaf de 1e diskette krijg ik allemaal foutmeldingen dat er iets niet geinitialiseerd kan worden... uiteindelijk vraagt ie wel om disk 2 waar ghost.exe in staat, maar volgens mij is er toch iets anders fout gegaan...?? Kunnen jullie even helpen :o

Heb jij wel een tweede partitie gemaakt.:)

Crash of Tazman !

In de beschrijving staat ook iets over wegschrijven van je image naar cd, maar die optie krijg je niet als je de partitie wilt wegschrijven met ghost.exe. Ik kan alleen maar de partities op mijn schijf zien en niet de dvd-cdbrander !

Of moet ik de image eerst naar de hd zetten en later branden met het ghost.exe bestandje erbij ?

Geplaatst door puppie
Heb jij wel een tweede partitie gemaakt.:)

@ Puppie,

ik heb 3 partities, maar ik krijg dit al met het aanmaken van de diskette...... Daar moet je toch eerst mee beginnen of niet ??

heb je het precies zo gedaan als hieronder staat.
Kopieer het bestand Ghost.exe uit de map Ghost naar je harde schijf gewoon naar C:\.
Start Ghost door te dubbel klikken op het bestand Ghost.exe.
Als Ghost opgestart is doe dan het volgende.
Kies > Local
Kies > Partitie
Kies > To image
Kies > Drive1
Kies > partitie 1(dat is je eerste partitie dus waar je Windows en al je programma's opstaan
als je dus drie partities hebt dan is 1 de C:\schijf >2 de D:\schijf >3 de E:\schijf)
Kies > Drive to copy image to(B.V. >D:\ partitie 2)
Type dan een file naam in B.V. Win98(zonder extensie (gho) die vult hij zelf in dan > enter.
Kies > wel of niet comprimeren (high is +/- 50 %)maar als je hem op een CD wegzet maakt
het niet zoveel uit je blijft dan toch onder de 650 MB.
Kies > waar de copy heen moet (b.v D:\) je moet daar wel ruimte hebben om dat file weg te zetten.

Als je het back-up file op een CD wegzet let er dan op dat je ook het bestand Ghost.exe er op zet niets in een map zetten maar gewoon beide bestanden tegelijk wegbranden.

Puppie,

De manier zoals omschreven in Tazman's column lijkt idd wel te werken, maar zoals ik al vroeg, kan ik deze image die dan ontstaat gewoon naar cd/dvd branden (met ghost.exe) en dan later mijn pc daarvan laten booten ??

Kies drive to copy,
kun je daar de brander niet aangeven.

Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Ghost images op cd-rom.
Bij het terug willen zetten, kan de cd-rom niet meer gelezen worden, dat is mijn ervaring.:)

Als het goed is en je kunt de brander kiezen, wordt er nog naar een opstartfloppy gevraagd, bijvoorbeeld Win98(se).

Wat is jullie advies hierin heren !? Kan ik het beste een image op een 2e of 3e partitie zetten dan ?

En wat moet ik dan nog meer doen, ik neem aan dat als ik kies voor een image op een partitie, dat ik dan ook nog een opstart diskette moet maken.

Wat moet ik voor een optie kiezen dan bij de Ghost bootwizard ?? Standard boot ghost disk of iets anders....

Hallo,

Ik ben er uit !!! Ik heb de Nederlandstalige Ghost 9.0 weten te bemachtigen, daarin staat ook alles beschreven hoe alles werkt !! :thumb:

Overigens verschilt deze versie enorm met die 8.0
Is veel duidelijker en overzichtelijker !!

Groeten,

Remy

Heb zelf ook de Nederlandse Ghost 9.0.
Ik laat nu de backups wegschrijven naar m'n server en de backup wordt weekelijks geupdate.:)
(incrementele backupimages)

Ondertussen heb ik ook ghost 9.0 gevonden.
Mooi en overzichtelijk, alleen het registreren al....
Maar van de laptop laat ik niet elke week een back-up maken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan