Goede vervanger Nvidea 8800GTS

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Goedenmiddag,

ik heb vele jaren met groot plezier games gespeeld op de schitterende Nvidea 8800GTS, helaas is deze denk ik nu doorgebrand.
sympthomen zijn:
* Geblokte paarse streep in het opstart scherm.
* Nog veel meer strepen in het windows scherm.
* Onleesbaar beeldscherm bij het proberen te updaten,her installaren van de kaart.

Uit eigen ervaring ga ik er vanuit dat er ofwel ergens een keer kortsluiting is geweest, of dat deze gefritituurd is door zijn eigen power.

Erg jammer allemaal, maar niks aan te doen denk ik.
Uiteraard heb ik wel een nieuwe goede kaart nodig die weer minstens een jaar of 3 GOED mee kan. Dus met het blik op de toekomst.

Daar heb ik jullie hulp bij nodig,

Ik zoek een grafische kaart die vergelijkbaar is met de 8800GTS.
Mijn budget is nu ongeveer 150 a 200 euro.
DX10 supported en liefst DX 11 ready.

Wie of Wie kan mij een goed advies geven?

Groetjes Articcie

je kan een ati 5770 kopen deze valt binnen je buget en ondersteunt dx11 of je moet wachten op de nvidia gtx 3xx series welke ook dx 11 ondersteunen.

Laatst bewerkt:
@Articcie: Je vraag bevat een tegenstrijdigheid en kan daarom maar lastig / niet worden beantwoord.

Die tegenstrijdigheid is:

het feit dat je een kaart zoekt die gelijkwaardig is aan de overleden GTS8800 maar tegelijkertijd eis je van die nieuwe kaart dat 'ie de komende 3 jaar GOED meedoet in het grafische geweld.

Gezien het feit dat de 800GTS uit 2007 stamt én het feit dat we over 3 jaren in 2013 leveren, kun je godsonmogelijk van een 8800GTS vervangende kaart eisen dat deze in 2013 nog volop 'meedoet'.

Het toeval wil dat mijn XFX 8800GTS enkele maanden geleden is overleden en deze onder garantie is vervangen voor een GTS250.
Die 250 is dus een vrij aardige vervanger voor de 8800 GTS (mogelijk een paar procenten 'beter')
Grootste verschil dat ik merk tussen de oude 8800GTS en de nieuwe GTS250 is de temperatuur. Zat de 8800GTS constant op een temp van tussen de 60 en 80 graden, de GTS blijft altijd koel en wel ergens tussen de 38 en 50 graden.

Laatst bewerkt:
Misschien is het handiger als de vraagsteller eerst de overige systeem gegevens opgeeft. Ook het type/model voeding.

Misschien is het handiger als de vraagsteller eerst de overige systeem gegevens opgeeft. Ook het type/model voeding.

Dat lijkt mij voor een 8800GTS vervangende kaart niet echt een 'must'? Een 8800GTS vervangende kaart zal niet veel gekkere dingen van het systeem eisen als de 8800GTS zélf.

Lijkt mij wel, gezien de vraagsteller tevens een videokaart zoek die een aantal jaar weer mee moet kunnen.

Zie mijn bericht van 11.44 uur-> de daar door mij geopperde contradictie. TS zal eerst moeten bepalen of hij een vervangende kaart wil hebben, of één die drie jaar mee moet kunnen. In het laatste geval ben ik het 100% met je eens.

Laatst bewerkt:
Fijn dat er al snel wat goede reacties binnen komen ! :)
Ik snap ook wel dat een kaart die nu top is, in 2013 antiek is... maar ik bedoel er meer mee te zeggen, dat ik geen trek heb om volgend jaar weer een nieuwe te moeten halen.

De kaart heeft altijd gedraaid in een Packard Bell Istart 9100, draait gewoon goed.
Ik ben echter alwel bezig met een nieuwe pc samen te stellen.. misschien handiger dat ik die gegevens doorgeef? Aangezien mijn nieuwe kaart daarin gaat draaien.,

Moederbord: Asus M3N78 Pro
Geheugen: Geil 8GB 800mhz ( goed om overteklokken naar 1066mhz)
HDD: Nog niet bekend, maakt denk ik nog niet veel uit.
Voeding: Wellicht de standaard uit de 9100, anders sta ik open voor suggesties.

Mochten jullie de specs willen van de istart 9100, dan zijn dat deze:
Moederbord: RC410-M
Geheugen: 4 GB Corsair 600 Mhz.
HDD: 500 GB Western Digital 7200 RPM
Voeding: Geen idee van het type. Maar doet het goed ;)

groetjes Articcie

( mijn idee is simpel: Een goede grafische kaart, die up to date is van deze tijd, en even mee kan.)

Laatst bewerkt:
Een paar dingen:

idd. een kaart uit de 5xxx serie valt binnen je budget en zal een verbetering betekenen t.o.v. de 8800GTS.
Pas op met die voeding! OEM builders zoals PenB stoppen veelal een 'passende' voeding in hun systemen. Die passende voeding is dan uitstekend geschikt voor het door hen gebouwde systeem, maar zijn mogelijk niet toereikend voor zwaardere uitbreidingen, laat staan een geheel nieuw systeem met mogelijk geheel andere stroomvragende apparaten.

akkoord,
wat raden jullie mij aan? even snel gekeken en er zijn voedingen van 40 euro tot 400 euro..
Ik weet niet goed wat ik nodig heb qua stroom.. ik ben niet echt een extreme gebruiker, maar ook geen standaard gebruiker.. ik zweef er denk ik ergens tussen in ;)

Zonder processor merk en type te kennen zou je grofweg gezegd een voeding van een A-merk moeten hebben ergens in de range van 500 tot 800 watt. (uitgaande van een nieuwe pc met moderne hardware)
Dit is een vrij aardig topic over voedingen.

oopsie, excuses ben helemaal vergeten me nieuwe proccessor erbij te vermelden.
Dat wordt als deze nog leverbaar is( heb het al wel besteld)
De Amd Phenom II X4 940 Black Edition

en dat is sockeet AM2+? waarom neem je niet AM3? en een AMD chipset?
deze ondersteunen ddr 3

Dat is AM2+ dat klopt ja.
Ik neem geen AM3 omdat ik geen AM3 socket heb op mijn moederbord, is bij enkele wel backwards compateble.. maar volgens mycom haal ik daar totaal geen voordeel uit, om een AM3 compatible met AM2+ op mijn MB te plaatsen..

Had ook al overwogen om een AM3 MB te kopen, maar dan heb ik niks meer aan me gloednieuwe 8GB DDR2 geheugen.. dat is ook zonde toch?

heb je alles appart gekocht dan? waarom niet alles in een keer?

simpel antwoord: Budget ;) als ik alles in 1 keer uitgeef, kom ik klem met de huur van het huis etc.. en ik wil altijd wat overhouden voor onverwachte dingen .

tja, daar heb ik als 15 jarige natuurlijk geen last van :p.

ok, om het zover even samen te vatten.
Die andere voeding ga ik bestellen.
om terug te komen op de grafische kaart, is een kaart uit de 5xxx serie een goed alternatief.
zijn er nog meer goede alternatieven? ik probeer het liefst 3 kaarten met elkaar te vergelijken, en dan daaruit de beste te nemen.

ik heb deze gevonden, is dit wat?
Zotac GeForce GTX 260² AMP² Edition voor 179 euro.
Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X 1 GB voor 131 euro.
Zotac GeForce GTX 275 896 MB voor 199 euro.

Is de duurste dan ook gelijk de beste? Ik heb gelezen in de sticky in dit forum, dat de GPU het belangrijkste is van de videokaart, maar waar precies moet ik dan naar kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan