Goede vervanging

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Ik heb nu een ATI RADEON 9600 Series 256 Mb en ik ben bang dat die toch een klein beetje te slecht wordt voor de aankomende generatie games.
Om precies te zijn is het deze.

Mijn vraag is: Wat is een goede niet al te dure vervanging voor mijn kaart?

Ik heb een AMD Athlon 64 3000+, 1,8 Ghz.
En een 500 Watt Voeding.

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
x1600 serie van ATI of de GF 6600 / 6800 zal een stuk beter draaien. Hoger moet je niet gaan in die PC, want die wordt nooit sneller dan het langzaamste component (processor denk ik in dit geval)

1,8 Ghz AMD staat toch voor hetzelfde als Intel 3,0 Ghz?

max. €100,- ofzo. Maar hoe minder hoe beter :p

Bedankt voor de adviezen, maar ik denk dat ik toch meer een ATI mens ben :p.
weet je ook een goede ATI kaart waar ik een tijdje mee door kan? ik heb trouwens een AGP aasluiting.

Hahaha en ik voel me weer niet thuis in ATI :D en er zijn idd nog wel goede AGP Ati kaarten.

Hahha ok , ik heb al een topic geplaatst over nieuwe generatie GF 8 kaarten . Dus mijn advies (jah ik en mijn adviezen :p)
de Geforce 8300 GS Van ------- 80--- € Ong
Of de Geforce 8300 GT van ------100---€ Ong
Allebij DX 10 :)

http://tweakers.net/nieuws/45932/Budgetvarianten-GeForce-8800-familie-in-maart.html

Dat zijn kantoormachinekaarten, voor lichte grafische applicaties. Als je je ATI 9600 wil vervangen voor een kaart die de "aankomende generatie games" kan draaien, moet je zeker geen kaarten nemen die als 2e getal een 3 hebben uit de Gforce serie.

6600 / 6800 / 7600 7800 / 8600 voor Geforce
x800 / x850 / x1600 / x1650 / x1900 / x1950 voor ATI

dat zijn de kaarten die de nieuwere games nog wel gaan draaien.

Srry maar de Geforce 8300 GT is echt een hele goede kaart :P koop anders de iets duurdere 8600 Ultra 170 € :O

RADEON X1650PRO 512MB GDDR2 AGP, ik denk dat het deze wordt :love: . Alleen nog even de goedkoopste winkel vinden :p . Hij is rond de €130,-

je kunt die x1650 pro 512MB edition ook voor 120 krijgen bij cool prices :thumb: die stond er een paar dagen geleden nog op, maar nu niet meer, je kunt gewoon een mailtje sturen naar nfo@cool-prices.nl en vragen naar die Sapphire Radeon X1650 Pro 512MB DDR3 (AGP, DVI DL) edition want een paar dagen geleden hadden ze die nog :thumb: bij hun is het altijd als je een mail stuurt bestellen ze het weer

je kunt die x1650 pro 512MB edition ook voor 120 krijgen bij cool prices :thumb: die stond er een paar dagen geleden nog op, maar nu niet meer, je kunt gewoon een mailtje sturen naar nfo@cool-prices.nl en vragen naar die Sapphire Radeon X1650 Pro 512MB DDR3 (AGP, DVI DL) edition want een paar dagen geleden hadden ze die nog :thumb: bij hun is het altijd als je een mail stuurt bestellen ze het weer

Dat is deze toch niet?: http://www.cool-prices.nl/Producten...pphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)
Die is DVI, maar die van DVI DL (is beter toch? :confused:) kan ik niet vinden.

Wat vinden jullie beter: die versie van het merk Sapphire of die van het merk Club3D?

Laatst bewerkt:
Ik heb dus nog AGP en bij een computerzaak waar ik stage gelopen heb zeiden ze dat de AGP aansluiting uit 1999 komt en dat er dus geen kaarten meer voor gemaakt worden. AGP is dus uitgestorven. Nu wil ik van jullie weten, wat is een van de laatste (beste) ATI AGP kaart die er is? En mijn budget is heus wel wel hoger dan honderd euro hoor.

Welke van deze is er bijvoorbeeld beter?
Want je hebt 265 Mb DDR3 of 512 Mb DDR2, welke is daar het beste van? En je hebt ook nog DVI DL of 2x DVI, wat is daar het verschil tussen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan