Goede videokaart kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik heb op dit moment een geforce 4 4200 ti ofzo met 128 mb
ik wou eigenlijk een nieuwe gaan kopen omdat deze kaart 3 jaar oud is en eigenlijk betere graphics wil hebben en het was mij ook aangeraden om een nieuwe te kopen
alleen de vraag is nu welke?
Wat raden jullie me aan? Ik wil er in iedergeval niet 300 euro ofzo eraan uitgeven.

Het hangt er heel erg vanaf wat voor moederbord je hebt, processor en hoeveelheid geheugen. Je videokaart moet namelijk wel op je mobo passen en het moet niet zo zijn dat de hoeveelheid geheugen een beperking vormt, terwijl je videokaart erg snel is.

Sauria zei:
Het hangt er heel erg vanaf wat voor moederbord je hebt, processor en hoeveelheid geheugen. Je videokaart moet namelijk wel op je mobo passen en het moet niet zo zijn dat de hoeveelheid geheugen een beperking vormt, terwijl je videokaart erg snel is.
Uhm ik heb 2.4 ghz mmx
Pentium IV 8*agp
1 gb ddr geheugen
60gb harddisk ultra-dma 7200 tpm 8mb cache
128mb geforce 4 ti 4200 chipset 8*agp

uhm dit is mijn computer

wat denk je van een nvidia 6600GT in agp versie.
Hoger hoef je toch niet meer te gaan met je huidige config.

lamp zei:
wat denk je van een nvidia 6600GT in agp versie.
Hoger hoef je toch niet meer te gaan met je huidige config.
hoeveel kost die kaart?
en uhm als ik hoger wil gaan wat moet er dan verbeterd worden aan mijn pc?

165 euro bij www.hofline.be

Je moederbord moet dan eigenlijk verbeterd worden, eentje dat pci express ondersteund en dan moet je ook ineens een nieuwe cpu kopen. amd64 3700+ ofzoiets op 939

Maar met die 6600gt alleen kan je nog wel een tijdje door als je niet alle games op maximum settings wil spelen.

Je kan nog voor een 6800gt gaan maar die kost dan al 374 euro. En dat is bij mijn weten duurder dan de pci express versie die trouwens nog rapper is ook.

Laatst bewerkt:
lamp zei:
165 euro bij www.hofline.be

Je moederbord moet dan eigenlijk verbeterd worden, eentje dat pci express ondersteund en dan moet je ook ineens een nieuwe cpu kopen. amd64 3700+ ofzoiets op 939

Maar met die 6600gt alleen kan je nog wel een tijdje door als je niet alle games op maximum settings wil spelen.

Je kan nog voor een 6800gt gaan maar die kost dan al 374 euro. En dat is bij mijn weten duurder dan de pci express versie die trouwens nog rapper is ook.

Mjah maar zijn er nog andere kaarten behalve nvidia die goed zijn?
Ik wil de games nog op maximum kunnen draaien eigenlijk daarom denk ik dat een kaart met 256 mb beter is.

Is dit misschien wat? XFX GeForce 6200A 512 MB AGP DVI/TV
en anders deze XFX GeForce 6200A 256MB AGP DVI/TV

Ik denk dat je met de rest van je pc weinig verschil zult merken tussen een 256 of 128 mb kaart.

Sauria zei:
Ik denk dat je met de rest van je pc weinig verschil zult merken tussen een 256 of 128 mb kaart.
maar mijn andere vraag?
want mij werd een kaart van 80 euro aangeraden
ik geloof de 2e die ik typte

een 6200 heeft een veel zwakkere gpu,
De kaart is met andere woorden slechter.
Een kaart met 128 mb gaat nog wel een tijdje mee hoor. Want het is ook niet zo dat 256 effectief beter is als 128 mb.
Een 128 mb kaart met ddr3 geheugen is bv beter dan een 256 mb met gewoon geheugen.

lamp zei:
een 6200 heeft een veel zwakkere gpu,
De kaart is met andere woorden slechter.
Een kaart met 128 mb gaat nog wel een tijdje mee hoor. Want het is ook niet zo dat 256 effectief beter is als 128 mb.
Een 128 mb kaart met ddr3 geheugen is bv beter dan een 256 mb met gewoon geheugen.
owke maar goed welke kaarten zijn goed dan? en niet alleen nvidia

Het enige echte merk dat er nog is dat is ati.
en hier heb ik mij niet in verdiept

oke maar ik weet nog steeds niet wat goede kaarten zijn
alleen van de 6600 van nvidia weet ik het nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan