Goede videokaart voor Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is het doel van de PC? Er zit ontzettend veel RAM en een i7 in, dus ik neem aan dat je veel aan videobewerkeing of virtual machines doet?

De voeding is extreem overdreven. Met die voeding heb je genoeg om twee 590's in SLI te draaien. totaal onnodig en krikt alleen je stroomrekening op.

en je neemt een H67 moederbord terwijl je een i5 2500 (K) editie processor kiest
je kunt dan niet overklocken omdat je moederbord dit niet ondersteund

veel geld verspilling aan dingen die elkaar niet ondersteunen of wellicht gewoon niet nodig hebt

Compleet Overkill

Heel veel ram dat je niet nodig hebt
Dure kast, kan veel goedkoper
Dure Voeding ik neem aan dat je geen eyefinity 6 gaat gebruiken

neem een p67 b3 of een z68 moederboard, en een msi n560gtx Ti als videokaart, 8 gb aan ram is ruim voldoende, tenzij je virtual machines gaat draaien heb je meer niet nodig. de Ti versie is een stuk sneller dan de standaard nvidia 560gtx en over de dcII heatshink van MSI ben ik zeer te spreken.
je voeding is wat sterk, maar aangezien je deze vast in volgende pc's weer gaat gebruiken is deze wel ok.

je voeding is wat sterk, maar aangezien je deze vast in volgende pc's weer gaat gebruiken is deze wel ok.

Ben ik het toch niet mee eens. De volgende reeks videokaarten is al aangekondigd. Deze zijn gebakken op 28nm en vragen bijna geen vermogen meer. De 78xx en 79xx reeks van ati gaan maximaal 150W vragen volgens de huidige specs.

Gecombineerd met de dan beschikbare ivy bridge en later @125W kun je met een 850W voeding een quadruple 7870 opstelling draaien en heb je nog power over.

welja, of je slaat een serie over... 650 watt lijkt mijzelf een betere keuze...

Voor de Medehelpers die willen weten waar de pc voor gebruikt gaat worden: dat staat in de titel!

Mijn commentaar op het systeem

8GB nemen, meer dan voldoende voor wat gamen, 16GB heb je de komende 5 jaar nog niet nodig
Deze computer zou ook al voldoende hebben aan een 550Watt voeding, dit is alleen maar slecht voor het rendement van je voeding, die presteren namelijk het best op 80% van hun maximale vermogen ;)
Moederbord met Z68 chipset nemen, H67 chip is gecastreerde chipset, met weinig ingebakken functie's.
Aparte geluidskaart heb je niet nodig, geluidskaart van het moederbord voldoet prima, of je moet audiofiel zijn, maar dan is dit gewoon een waardeloze geluidskaart. Als je een geluidskaart koopt om beter geluid te hebben dan je onboard kaart moet je in de prijsklasse's vanaf € 40,- kijken

Die GTX560 is wel een leuke kaart, heb hem zelf nu ook sinds een paar dagen :) Ti versie is wel sneller, dus dat is een overweging

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat niet om de rest van de PC.
Maar om de videokaart ;).

@CptIglo, ben ik het niet mee eens, Battlefield gebruikt al 4GB, maar we zullen zien.

Ik dank u allen voor uw mening, wat betreft de videokaart, de ASUS is goed?

Neem minstens de TI niet de gewone 560.

En dat is meteen ook de reden waarom er zoveel opmerkingen komen. Je zegt een game PC te willen, stopt er allemaal dingen in waar een game PC nauwelijks van kan profiteren en vraagt vervolgens of een halve budget kaart de juiste soort videokaart is! neem een I5 ipv een i7, neem 8 gig geheugen, een iets kleinere voeding en stop dat geld alsjeblieft in een GOEDE videokaart. Als je wil overklokken neem dan ook een moederbord die dat ondersteund. Anders neem geen K versie en bespaar nog wat geld.

Ik ga niet overclocken.
Maar ik wil met deze PC langer doen dan een jaar namelijk :P
Maar een TI versie.
Wat is het verschil met de gewone versie?

De Ti is 15% sneller.

Voor spelletjes geeft een i7-2600 niet meer performance dan een i5-2500. Verschil is wel 100 euro. Gebruik dat geld en koop een 570. Dan kun je tenminste echt meer dan een jaar vooruit. de 560 is een redelijke kaart hoor, maar verwacht niet BF3 op alles max te spelen op hoge resolutie.

Door het enorme verschil in performance tussen een 560 en 570 was het makkelijk voor AMD om er een hoop kaarten tussen te plaatsen. Later is de 560TI uitgebracht die een beetje tussen 560 en 570 inhangt. Als je echt een high end kaart wilt waar je mee vooruit kan, moet je toch echt kijken naar 570 en hoger of AMD 6970 en hoger.

Zou je een link kunnen geven voor een goed moederbord dan, en eventueel processor? :D

CPU:

http://azerty.nl/8-2532-364212/intel-core-i5-2500-3-3-ghz-.html
Moederbord is verder prima als het alle features bevat die je graag wil hebben.

de verschillende chipsets:

H61: Instap-bord, zonder standaard USB3, sata-600, enhanced video. Moeilijk overclockbaar, onboard video
H67: niet overclockbaar, onboard video
P67: overclockbaar, geen onboard video
Z68: overclockbaar, onboard video

Voor de rest is er vooral verschil tussen USB3, raid opties, sata-600 poorten, lan-aansluitingen, onboard audio, etc. Daar het echte verschil tussen de moederborden vooral op deze features is gebaseerd is het moeilijk om je naar de "juiste" te wijzen. De verschillen tussen de chipsets gelden echter wel voor alle moederborden.

Maar ik neem sowieso al een aparte geluidskaart, en ga niet overclocken, want weet niet eens hoe dat werkt :$
Dus welke raad je dan aan?

Dan is je huidige keuze prima. Let wel, indien je niet gaat overclocken is zoiets als een scythe mugen ook echt NIET nodig. Het is moeilijk, groot en zwaar en helpt 0,0 tov de gratis meegeleverde intel koeler. Afgezien van het feit dat de scythe misschien een klein beetje stiller is.

Zie echter ook de andere reacties in dit draadje die je waarschuwen over je huidige geselecteerde geluidskaart.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[364212]=1&product[72197]=1&product[405092]=1

mijn voorstel. even goed voor spelletjes als je originele, 100 euro goedkoper met een betere videokaart. Met die 100 euro kun je eventueel zelfs naar een 580 kaart kijken

Een voeding van maar 600 Watt?
En dat gaat ook werken met eventueel een 580?

GT580: 250 W
i5:100W
MB: 50W
HD+brander: 40W
20% marge: 88W
totaal: 528W benodigd

*edit* overigens zijn de componenten uit mijn voorbeeld niet diep geinspecteerd op de beste combinatie / benchmarks, maar meer op beschikbaarheid en prijs. Er zijn goedkopere 600W voedingen en duurdere, maar zuinigere voedingen bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan