Goede videokaart voor resolutie 1680x1050

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis5073

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Berichten
7
Ik ben al redelijk lang opzoek naar een goede videokaart. Ik heb een aardig budget maar ik wil toch niet al te veel betalen. Ik dacht aan een 8600 gts maar ik weet niet of ik dan alles in volledige kwaliteit kan afspelen. Ik heb ook gehoord dat de 8600 gts goed te overclocken is.

Mijn vraag is nu welke videokaart ik nou moet nemen?
Een 8600 gts of een 8800 gts?
En zou deze videokaart wel in pc passen?

Ik heb een pentium 4 processor 3,06 Ghz op een MSI ms-7091.
En een Gigabyte aan werkgeheugen
 
8600 gts is veel sneller dan de 8800 gts

maar nog als je zo'n goeie videokaart haalt
dan is nog steeds je cpu een bottleneck
en heb een sterke voeding zo ja hoeveel watt?
 
8600 gts is veel sneller dan de 8800 gts

maar nog als je zo'n goeie videokaart haalt
dan is nog steeds je cpu een bottleneck
en heb een sterke voeding zo ja hoeveel watt?


De 8600GTS sneller dan de 8800GTS?

Ik dacht het dus niet he. :D
 
Op de voeding zelf. Je kunt het niet met software uitlezen.
 
Ik heb 350 watt voeding past daar een 8600 gts op of mischien een 8800 gts???
 
Het gaat dan ook nog voornamelijk om het aantal ampere wat de 12+ Volt lijn kan leveren. Want 350 Watt zegt niet zo veel.
 
Er stond op dat hij maximaal 350 watt kon leveren. Dus dan zal het toch nooit meer zijn?
 
Nee dat klopt, maar veel goedkope voedingen komen aan die grote hoeveelheid watts door op de 3 en 5 volt lijn een hoger ampere door te geven terwijl je dit niet gebruikt.

Maar dat even terzijde. Een 8800 zal waarschijnlijk toch wel wat meer nodig hebben, een 8600 zou misschien kunnen.
Houdt er in ieder geval rekening mee dat beide kaarten extra stroom nodig hebben van de voeding door middel van een connector. Wanneer je voeding het niet trekt kun je altijd nog een zwaardere kopen. Wat de resoltie betreft zou ik zeker voor een 8800 gaan, maar ik denk dat het redelijk krap wordt voor je voeding.
 
Maar welke 8800 gts moet ik dan nemen? Ik wil dan wel een van de goedkoopste want ik moet er nog een voeding bijkopen.

En hoeveel watt voeding ben ik dan nodig?
 
Hier een goeie compare sheet.

Let ook vooral op de geheugenbandbreedte, die bij de 8600 maar 128 bits is. De verwerkingssnelheid van de 8800 is vele malen meer dan die van een 8600.
 

Bijlagen

  • nvidiacomparisonwl5.jpg
    nvidiacomparisonwl5.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 39
die verglijingen zijn misslukt maar vergelijkt zelf daar op www.alternate.nl
met de 8600 gt en de 8800 gts
8600 gt is veel sneller

probeer deze eens
http://www.alternate.nl/html/shop/product/ProdComp.html?cmd=add&artno=JAXXH1


Zoals jippiejajee al heef gezegt heeft de 8800 een geheugen interface van 320 bit. Dit is 3X zoveel als de 8600 (128 bits). Die aantal bits slaat terug op de hoeveelheid gegevens die het geheugen van de kaart per seconde kan verwerken. Dus de 8800 is wel degelijk sneller. Je mag niet alleen naar de core-snelheid kijken.
 
De voeding die je voorstelt is zo een typische budgetvoeding die ik jou zeker niet aanraad. Meestal halen die voedingen het opgegeven aantal watt nog niet eens. Kijk voor een A-merk. Iets waar je zeker niet op mag besparen is de voeding, een slechte voeding kan al je andere hardware stuk maken en dan ben je nog verder van huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan