Goede Virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
295
Ikzelf heb afgelopen zondag op de pc van mijn zoon (pentium 1!) de Duitse Antivir geinstalleerd. Mijn ervaringen zijn in elk geval dat de huidige Norton voor een oudere pc gewoon veel te zwaar is. Ik merk dat deze pc veel soepeler en sneller werkt. Bovendien is dit Duitse programma prima verzorgd en ook helemaal gratis. Als ik zo door Helpmij blader en lees hoeveel mensen last hebben van virussen begrijp ik echt helemaal niet waarom niet vaker zo'n gratis scannertje wordt geinstalleerd! Wij Nederlanders zijn toch gek op gratis of niet soms?
 
Duurkoop als je niet weet waar je aan begint Saldos. Je insinueert toch niets hier?

Met Norton, McAfee en dat soort jongens kan je de processortijd behoorlijk indammen door de scanopties in te dammen. Met Norton scan ik alleen op 'modified' bestanden en 'schiet' dus niet op alles wat beweegt. De standaardscan scant dan nog alleen exe, vbs, scr en dat soort bestanden. Het is nogal zinloos voortdurend alles te scannen.

Dit kan veel schelen.
 
caveman,
Ik bedoel ermee dat soms een programma gratis is, maar niet super goed is.
Neem bijvoorbeeld esafe was vroeger gratis, maar was geen goede virus scanner en ook geen goede firewall.
 
Het is wel zo netjes het beestje dan een naam te geven. Het geeft anders onnodige verwarring.

eSafe bleek idd nogal rammel, gebruikt iemand dat nog?
 
Dat klopt helemaal, Saldos! Ikzelf heb op m'n eigen pc Norton en dat bevalt prima maar op een oudere pc ziet het er toch weer anders uit en dan denk ik: beter een gratis scanner dan helemaal niets.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan