Goede voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basj0ew

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Ik heb zelf dit systeem samengesteld, maar wat voor behuizing of voeding kan ik hierbij nemen, weet hier nog maar weinig van namelijk.

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939. 2.2GHz. 2x1MB. Boxed)
Corsair 2048MB PC3200 DDR. CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
ASUS A8R-MVP S939
Maxtor 250GB SATA 7200RPM 16MB MaXline III (7L250SO)
Club3D Radeon X1900 XTX 512MB DDR3 (PCI-e. 2xDVI. Vivo) CGAX-XT192
BenQ DW1650 16x (Dual-layer. zwart. BULK)
Sony Floppydrive 1.44mb Zilver

Dus welke behuizing kan ik nemen zodat alles op elkaar past enzo, en dat ik genoeg voeding heb. Of moet ik er nog een apparte PSU bij kopen?

Goede voedingen zijn onder andere, Antec, Zalman. Er zijn ook zeer goedkopen voedingen, maar die kunnen veel al niet goed leveren wat er op staat.

Basj0ew zei:
Dus welke behuizing kan ik nemen zodat alles op elkaar past enzo, en dat ik genoeg voeding heb. Of moet ik er nog een apparte PSU bij kopen?
Elke ATX behuizing zal voldoen, de voeding die hier soms in zit kun je misschien beter even opzij leggen.
Daar geldt de stelling van crash.
Persoonlijk zou ik iets van 400 Watt nemen.

Trouwens, Fortron bevalt mij ook prima. :)

Admin_Frisian zei:
Elke ATX behuizing zal voldoen, de voeding die hier soms in zit kun je misschien beter even opzij leggen.
Daar geldt de stelling van crash.
Persoonlijk zou ik iets van 400 Watt nemen.

Trouwens, Fortron bevalt mij ook prima. :)

dus 400 watt is genoeg? En moet ik hier nog een extra koeling op doen?

De meeste voedingen hebben al koeling bij zich of je moet een passief gekoelde voeding nemen.
Of bedoel je extra koeling in de kast zelf, dit zou ik wel doen.

crash zei:
De meeste voedingen hebben al koeling bij zich of je moet een passief gekoelde voeding nemen.
Of bedoel je extra koeling in de kast zelf, dit zou ik wel doen.
moet ik dan de cpu of de vga koelen? of allebei? of misschien nog meer?

Cpu zit vaak standaard een cooler bij en moet zeker gekoeld worden, de vga wordt ook standaard gekoeld, daar hoef je meestal niets aan te veranderen.
Wat je misschien wel kunt doen is de kast koelen door middel van een casefan, dat is een cooler die er speciaal voor zorgt dat de kast van binnen wordt gekoelt.
Deze coolers moeten vaak apart worden aangeschaft, ze zitten meestal niet standaard bij een kast.

Goede voedingen die ook voor een redelijke prijs te krijgen zijn, zijn die van Chieftec. De 450 W versie is te krijgen voor rond de 50 euro, en schijnt zeer goed te presteren (heb hem op dit moment in bestelling, ik post het hier als ik hem heb en mijn ervaringen ermee)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan