goedkoop systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Hallo mensen,

Ik heb snel een systeem bij elkaar geklikt voor mijn broertje.
maar mijn grootste vraag is over de processor.
voor de rest is het ongeveer wel goed (tips daar over mogen natuurlijk ook :D)

ik heb gekozen voor de goedkoopste amd fusion (a4-3400) omdat er dan
geen video kaart nodig is.
mijn vraag was of het bester (sneller) of echt stukke goedkoper is om een losse
videokaart te pakke en een goede kopere cpu. of heeft dit de best prijs/kwaliteit verhouding.

hier is een linkje van het winkelmandje en tips zijn dus altijd welkom ;)
linkje: het goedkope systeem

alvast bedankt

over het algemeen is het zo dat een videokaart een stuk betere prestaties levert bij het gamen dan een videokaart die op het moederbord verwerkt zit, echter als je een videokaart neemt maar de processor weer downgrade zal je weer problemen krijg met je processor...

ik denk dus dat kwalitatief gezien je het beste BEIDE kunt nemen, of gewoon beginnen met een snelle processor en de videokaart er later nog bijsparen o.i.d. als je nu een trage processor koopt en een matige videokaart dan zal je ze op den duur beide moeten vervangen. koop je nu een redelijke processor hoef je later alleen maar een videokaart erbij te kopen.

je zou overigens ook even naar een upgrade kit kunnen kijken:

http://www.alternate.nl/html/produc..._2100-4GB/541783/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

scheelt paar tientjes en is wel wat sneller.

maar mijn broertje heeft meer proseccor kracht nodig volgens mij dan videokaart kracht. het zwaarste spel wat hij ongeveer op zijn
pc speelt zal Gunz (van ijji) zijn en daar is volgens mij een onboard graphics card genoeg voor. maar omdat mij een amd fusion een goed
idee lijkt omdat als hij ooit nog een iets beter spel wil spele kan dat. maar ik vroeg me af of onboard graphics (bijv. intel 3000 ofzo) sneller is
dan die fusion omdat je dan voor de ongeveer 60 euro weer een betere cpu kan kope

Nee, maar je vergelijkt dan wel echt appels met peren:

De HD3000 van intel zit alleen in processoren van 180euro+. De grootste fusion, de A38xx is 110 euro. Daar zit een 6550D in en die is 2-3 maal sneller dan een HD3000.

Als je voor een fusion platform gaat zou ik een paar tientjes meer uittrekken voor minstens een 35xx of 36xx. Het verschil in grafisch vermogen tussen die twee ranges is namelijk enorm en de 3500 is niet veel duurder dan de 34xx

Dan weet ik dat ook weer over die intel dingen ;) is er voor de rest nog wat dingen die mogelijk goedkoper kunne?
ik had het goedkoopste ATX moederbord gepakt of kan je toch beter een micro ATX pakken?
en is de voeding niet duur voor 400 W (is dat überhaupt genoeg?)

tja als je nog een paar maanden kunt wachten gaat er nog 50 euro af voor de harddisk. Als je iemand kan vinden in de buurt die het in elkaar kan zetten scheelt ook weer 60 euro. Dat zijn grotere stappen dan de 5 euro op de voeding of 5 euro op het moederbord eerlijk gezegd.

Als je de A5 neemt draait dit systeem op ongeveer 150W of minder :)

dus een voeding van 250 W is dan eigelijk al overkill ;)
en met die harddisks is gwn kijke hoelang mijn broertje geduld heeft... (hij heeft namelijk geen pc op dit moment)
en dat assembleren lukt helaas nie maarja dat is nu eenmaal zo.
en ik had nog iets gezien dat er veel goedkopere RAM was te vinde dan kingston value ram is dat qua kwaliteit ongeveer gelijk?

Gewoon die kingston value ram nemen. Paar euro is het vaak niet waard en kingston geeft op dat geheugen levenslange garantie. Geen familie die handig is met computers? Het is echt niet zo moeilijk ;) Ik bouwde mijn eerste PC toen ik 14 was, en toen hadden de CPU's nog pootjes en geen metalen behuizing ;) Zeker ook geen click-systemen voor de koeling. Niet dat de 386 veel koeling nodig had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan