Goedkope goede/redelijke kaart met lage eisen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakoek

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Halloooootjes:),

Ik zit al een tijdje na te denken over een nieuwe videokaart en ik heb ook al zitten zoeken naar een goedkope kaart die wel het één en het ander aan kan maar daarentegen niet veel vraagt van me voeding, maar zonder resultaat tot nu toe.
Ik heb een voeding van 400 of 450 watt en het is een voeding die standaard word meegeleverd met een ATX midi tower kast.
Het merk maakt niet zoveel uit, zolang het maar een kaart is die mee kan met een amd phenom x3(triple-core).
Ik heb momenteel een GeForce 8500GT en daar kom ik dus ook niet echt mee vooruit.
Mijn budget ligt rond de 70€, het liefst geef ik nog wat minder uit maar als het echt niet anders kan dan is 70 mijn top.

bvd,
pindakoek:cool:

Hoi

Zou moeten kunnen ja.Weet niet of het een echte merkvoeding betreft maar zoveel vraagt een 9600 nou ook weer niet...

Videokaarten in die prijsklasse is wat lastig.
Eigenlijk is de radeon 4770 jou kaart, maar te duur (rond €99)
Tweede keus is de 9600GSO , maar iets te duur.
Deze 4670 is net iets minder, maar helemaal binnen je budget.
Hier kun je enigszins zien wat de onderlinge verschillen zijn tov je huidige kaart.
De kaarten zijn geen van drieën stroomvreters. Je voeding kan dat aan, mits deze van redelijke (merkloze )kwaliteit is.

Edit ik was al een tijdje op zoek, maar heb de 9600gt van Mukkel over het hoofd gezien(ook raar, maar goed), dat is een betere keuze dat de 9600GSO die ik noem.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Ja x-gear is het volgens mij, tot nu toe(al bijna een jaar) heeft die altijd stabiel gedraait alhoewel er wel een stroomvretende cpu in zit(AMD Athlon X2 4600+).
Maar daar komt verandering in want ik wil dus nu een triple-core(de phenom 8650) aanschaffen.

Ja daar had ik al iets over gelezen maar is de prijsverhouding dan in mijn voordeel met een phenom II?
phenom x3=69€

het is gewoon geen goede processor. Dat is meer het punt.
Een x2 550 is dan nog een betere keuze. Zeker omdat je wilt gamen.

Het gaat mij er meer om dat ik voor weinig geld betere onderdelen kan krijgen dan dat ik nu heb:p

De onderdelen die ik het liefst wil vervangen zijn:
Voeding: standaard ATX Midi-tower x-gear voeding van 400 of 450 watt.
Moederbord: M2N-VM HDMI
Processor: AMD Athlon X2 4600+
Videokaart: nVidia GeForce 8500GT
Maar overal hangt een prijskaartje aan dus ik dacht dan hou ik dit moederbord en dan koop ik een betere en minder stroomvretende processor.

Is deze opstelling qua prijs/verhouding goed?:
Voeding: OCZ StealthXStream 500W
Videokaart: Asus EAH4670/DI/512M
Processor: AMD Athlon X2 7750

wat de voeding betreft, geef 7 euro meer uit en je hebt deze veel betere silverstone

De processor is niet bepaald een topper en zal weinig winst opleveren t.o.v. je 4600+

Als je nu niet meer wil uitgeven kun je de processor beter laten zitten en een radeon 4770 kopen en dan gaan sparen voor een geheel nieuw systeem.
Qua wattage kun je dan ook de voeding laten zitten, maar qua kwaliteit heb ik mn bedenkingen. DE silversstone zal het ook in een nieuw systeem goed doen.
marsmannetje lijkt die voeding te kennen, die kan daar w.s. meer over zeggen.

Lol het begon met een budget van 70 euro voor alleen een videokaart en het einde van het liedje is een halve pc ? :P

:) als je daar uiteindelijk voor wilt gaan vind ik de 4770 die de voorganger koos toch wel een apparte keuze.

De 4770 is gewoon langzamer als de 4850. (Die ook alweer een tijd op de markt is)
Enig voordeel is dat deze kaart een 45nm kaart is. => zuiniger en minder warmte.
En dan is de 500W voeding weer over de top. :)

Lol het begon met een budget van 70 euro voor alleen een videokaart en het einde van het liedje is een halve pc ? :P

:) als je daar uiteindelijk voor wilt gaan vind ik de 4770 die de voorganger koos toch wel een apparte keuze.

De 4770 is gewoon langzamer als de 4850. (Die ook alweer een tijd op de markt is)
Enig voordeel is dat deze kaart een 45nm kaart is. => zuiniger en minder warmte.
En dan is de 500W voeding weer over de top. :)

de 4770 heb ik alleen genoemd voor deze pc,
Mijn advies is nu de 4770 en verder niets, of mogelijk dan de voeding.
En dan later (over een (paar) jaar) ofzo een nieuwe pc kopen
De 4770 dus ook vnl aangeraden vanwege het geringe gebruik.

Aangezien ik heb gelezen dat het iemand is die zelf zijn systeem bouwt zou ik zeker adviseren om gelijk voeding en videokaart te vervangen.

De rest later aanpakken, als je doorgespaard hebt.
De voeding is de basis van je systeem.

Hallo

Ik ben ook op zoek naar een videokaart voor mijn PC. Het is voornamelijk voor mijn neefje die over het algemeen wat oudere games speelt. Ook is hij helemaal weg van de sims dus de sims 3 moet ook kunnen draaien. Mijn budget is ongeveer 50 euro met een maximum van ongeveer 70 euro. De specs van de PC zij als volgt:

Moederbord : Asus P5B-MX
Chipset : Intel i946GZ
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) 946GZ Express Chipset Family
Harde Schijf : SAMSUNG (320 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GSA-H44N ATA Device
Monitor Type : Samsung SyncMaster - 20 inches
Netwerkkaart : Attansic (Now owned by Atheros) L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Ethernet Controller
Netwerkkaart : Ralink Technology Corp RT2561/RT61 802.11g PCI
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00

iemand die mij een kaart aan kan raden die aan de eisen voldoet en in mijn PC kan?

bij voorbaat dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan