goedkope goede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
vaak wel.

En nog een ding is de specs vergekijken:

De een geeft de resultaten die een voeding maximaal aan kan. Bijv 32A bij de Recom 550W. Vaak kunnen dergelijke voedingen deze maximale afgifte maar enkele minuten volhouden. Daarna neemt het snel af.
Andere voedingen, zoals de corsairs, geven aan wat het maximum is wat ze onbeperkt kunnen afgeven. Dus niet voor een paar minuten, maar uren en uren.
Zie het als een turboknop in sommige auto's/racewagens. Die turbo werkt maar even, valt ie weg dan haal je lagere snelheden.
Er zijn zelfs voedingen die aangeven wat de peak load is en wat de constante load is.
 
@marsmannetje, bedankt voor de info. in begrijp het steeds beter
@iedereen:
ik heb (als je al hebt kunnen lezen) een ati videokaart gekocht, en loop nu nog op de onboard nvidea chip. ik las dat je de drivers (van nvidea) meot verwijderen, anders gaat het niet lukken. die drivers, zijn dat van die programmas als Nvidea-instellingen? waarmee je de resolutie, beeld kantelen ed. in kan stellen, of zijn de drivers iets anders?
ik heb nog niets van de nv. site gedownload, alleen van de moederbord-cd. moet ik die dan verwijderen?
 
Je moet in je configuratiescherm bij software kijken.
Daar moet je zoeken naar nvidia. Als het goed is staat ie er maar 1 keer in.

Dan op wijzigen/verwijderen drukken en dan kan je kiezen om alles eraf te halen, of alleen bepaalde onderdelen. Dat moet je dus doen. Immers heb je de chipsetdrivers wel nodig.
Alleen de display/videokaart moet je deinstalleren.
 
volgend probleem:
Heb de videokaart nu, bezet ie ook een pci slot. dat kan dus niet, ik heb er nl. maar één.
terug dus, ik denk er aan om dan maar een 4350 aan te schaffen. heb ik aan de hkc 400 watt dan wel genoeg? (15A 12-v)
Bah, bah en nog eens bah:evil:
 
aai. Tja, als je ook een pci-kaart hebt, dan wordt het inderdaad lastig.

Een HD4350 is een stuk lichter. Het risico op problemen wordt in elk geval kleiner.
Ik ga je dus niet adviseren om die voeding te blijven gebruiken. Ik denk alleen dat het risico op problemen met videokaart of zonder losse videokaart ongeveer net zo groot is.
 
uhm, hoe bedoel je?
is de 4350 ongeveer net zo goed als de onb. 8100gt dan?
of bedoel je wat anders?
btw, is er geen manier om de aansluiting te verlengen; een verlengkabeltje?
 
uhm, hoe bedoel je?
is de 4350 ongeveer net zo goed als de onb. 8100gt dan?
De HD4350 verbruikt niet zoveel energie. Het is wel beter dan je oude onboard.

Dus ik denk niet dat de voeding daarop kapot gaat, al kan het natuurlijk wel...

of bedoel je wat anders?
btw, is er geen manier om de aansluiting te verlengen; een verlengkabeltje?
Wat bedoel je precies?
 
of er een pci verlengkabel bestaat. dat ik de pci kaart een naar onderen schuif, en met een verlengkabel op het moederbord zet. maar misschien houd ik de 4650 toch wel.:confused:moielijk
 
nog een vraagje over de drivers:
kan ik mijn onboard videokaart gebruiken als er nog de drivers opstaan van de 4650?
Dus, ik installeer de 4650, schakel in de bios ob uit, kan ik dan (als ik in de bios weer geruild heb) beeld krijgen via de onboard? of moet ik dan eerst weer de drivers van de 4650 verwijderen?
ben de weg een beetje kwijt:confused:
 
Nee, je moet de drivers weer om zetten.
En nee er bestaan geen pci-verlengkabels.

Wat voor pci-kaart heb je?
 
dus je moet per sé drivers installeren? nee toch? ik gebruikte tot een week geleden mijn onb. kaart zonder drivers.
ik heb een pci, met een pci-e.
als ik nu eens geen drivers installeer?
 
Ja, maar wat voor soort pci-kaart heb je is de vraag.

-netwerkkaart
-geluidskaart
-???
 
dat dacht ik al. maar wat is het grootste probleem?
en is het dus mogelijk om de videokaaten (zowel ob en de losse) zonder drivers te gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan