goedkope goede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koop nou een goede voeding.
Bijv die 400W Corsair.

Ik heb je nu al meermalen proberen uit te leggen dat het het Wattage helemaal niets zegt :confused:.
Die corsair is veel en veel beter.

maar dat ene systeem loopt toch op 450 watt? voor alleen een extra videokaart en b-r speler, dan heb je toch wel wat aan de recom?
de corsair heeft 30A op één 12-v lijn. kan je dan niet beter de recom die 12-v 1 20/25A en op 12-v 2 ook 20A of 25A?

Laatst bewerkt:
ja.
Maar voor de goede pc is een 400W corsair een betere keuze.

De CX400 zegt max 30A op de +12V te kunnen doen. Uit testen blijkt alleen dat deze er ver boven nog stabiel en goed draait.
De Recom 550 zegt max 32A te doen. Ik kies dan voor het a-merk, ipv de gok met een b-merk.
http://www.recom.nl/data/rc-pe550tc.pdf
Hoe duur is de recom?

de 550 watt is bij funprice 41€ incl verzenden. daarom leek het me best aardig, als ie over 2 jaar stuk is heb je voor €50 weer een stuk beter.
BTW, bij mijn andere recom 450 watt zijn 2 12-v lijnen. 12-v1 en 12-v2. heeft deze dat niet, of zijn die gecombineerd?
EDIT: dat lijkt maar zo denk, maar op het stickertje staan ze wel. op deze: http://www.recom.nl/data/rc-pe450tc.pdf site staat er maar 1.

Laatst bewerkt:
volgens mij is er verschil tussen de recom 550 plus watt en de recom 550watt tc.
vervelend, trouwens. dat tc staat denk voor thermic fancontroller

Laatst bewerkt:
maar mijn athlon x2, en 4650 lopen toch wel op een recom 450 watt?
maarja, ik zal eens kijken. maar nog over de 550 watt van recom:
weet jij of er verschillen zijn tussen de recom voedingen? ik heb nl. 2 12-v lijnen, maar bij die ene link staat er maar 1. of is dat een foutje op de website?
en als ik dan 1 12-v lijn heb, hoeveel A moet ik dan hebben voor de phenom2+4830oid?
al met al, bedankt dat je het volhoudt om te helpen, ik zou er moedeloos van worden:o

Maar je leest niet.
Zeg mijn woorden eens hardop. Misschien dat je het dan begrijpt:

Een Corsair 400W voeding is BETER dan een Recom 550W.

Ik zeg dus dat je die Recom 450W in je oude systeempje moet gooien en de Corsair 400W in het snelle systeem....
Ik zou echt niet weten hoe ik het je nog beter kan uitleggen.

Lees mijn voedingen draadje eens goed door....

oké, ik begrijp dat echt wel. maar, wat zijn dan de verschillen tussen corsair en de recom? als je een (vb, zou ik nooit kopen) een ati 4870 neemt, wordt door ati 500 watt aanbevolen. maar dat heeft de corsair niet. dan snap ik ook dat de 550 watt niet helemaal klopt. maar nu een vraag: weet jij (waar zou je dat kunen vinden) of er verschillen zijn tussen de recom 550 watts voedingen?
Ik geloof je echt volkomen, maar wat zijn de echte duidelijkste verschillen?
Wat heeft een 2e 12-volt lijn voor nut?
Waar moet je op rekenen als je een 2e 12-volt lijn hebt?
Ik hoop echt dat je me nog wilt helpen, het zal niet makkelijk voor je zijn:o

Uit mijn voedingen draadje (vraag als je iets niet begrijpt):

Een voeding zet de netspanning van 230V om in voltages die de computer hardware nodig heeft. Een computer heeft bijvoorbeeld 5V, 3.3V en (heel belangrijk) 12V nodig. De verschillende voltages worden in een voedingen 'lijnen' genoemd, dus een 5V-lijn, een 3.3V-lijn en een 12V-lijn.
Tegenwoordig zijn er vaak voedingen met meerdere 12V-lijnen. Dit heeft bepaalde, weinig interessante, redenen.

Wat heeft dit te maken met hoeveel watt een voeding kan leveren?
Het totaal aantal watt van een voeding wordt namelijk verdeeld over de diverse lijnen. Deze verdeelsleutel is heel belangrijk.
Zoals ik al meldde is de 12V-lijn het belangrijkst. De levert namelijk energie aan het moederbord, processor en videokaarten. Dit zijn de grootste energieslurpers in een computer. De overige onderdelen in een computer verbruiken lang zoveel energie niet.
Sommige voedingen (vaak de goedkopere) hebben een ongunstige verdeelsleutel: namelijk teveel niet op de 12V-lijn. Een 500W-voeding van zo'n merk kan bijv maar 250W op de 12V-lijn leveren, terwijl goede voedingen meer dan 450W op die lijn kunnen leveren. Dit kan tot gevolg hebben dat je computer bij de eerstgenoemde foutmeldingen gaat geven.

-einde-

Aanvulling:
De 12V-lijn(en) moeten dus het systeem van stroom voorzien.
Een CX400W kan dus prima een HD4870 draaien. Ondanks dat het geen 500W is.

ik begrijp dat maar half, ik denk wel het belangrijkste.
heb je (als je een goed systeem wil llaten draaien) dan meerdere 12-lijnen nodig?
weet jij waar ik kan zien of deze: http://funprice.nl/a/behuizing-voeding/voeding/recom/recom-power-engine-550w-zwart
en deze: http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=20512
hetzelfde zijn?
overigens, mijn andere systeem draait nu nog op een recom 450 watt met phenom 2 ed, zonder videokaart. volgens de winkel zou de voeding genoeg zijn voor de 3870. maar als je van hetzelfde merk een voeding koopt met nog eens 100 watt meer (goed, misschien niet 100watt op de 12-v lijn(en)) zal hij toch wel werken?
Nog Bedankt!:thumb::thumb::D

ik begrijp dat maar half, ik denk wel het belangrijkste.
heb je (als je een goed systeem wil llaten draaien) dan meerdere 12-lijnen nodig?
Nee. Maar 1 zware 12V-lijn is eigenlijk beter.

Maar die zijn eigenlijk zeldzaam aan het worden.

weet jij waar ik kan zien of deze: http://funprice.nl/a/behuizing-voeding/voeding/recom/recom-power-engine-550w-zwart
en deze: http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=20512
hetzelfde zijn?
overigens, mijn andere systeem draait nu nog op een recom 450 watt met phenom 2 ed, zonder videokaart. volgens de winkel zou de voeding genoeg zijn voor de 3870. maar als je van hetzelfde merk een voeding koopt met nog eens 100 watt meer (goed, misschien niet 100watt op de 12-v lijn(en)) zal hij toch wel werken?
Nog Bedankt!:thumb::thumb::D
Tuurlijk zal ie werken.

Maar kijk nu eens door die 400W/450W/550W heen. DAT IS NIET BELANGRIJK.
De Recom 550W heeft geen pcie-8pins kabel. Alleen de oude 6pins.
De Recom heeft geen 8-pins cpu-aansluiting.
De Recom is een c-merk. De Corsair een A-plus merk.
Bij een c-merk mag je blij zijn dat ie doet wat op het stickertje staat
Bij een a-merk kan je nog meer doen dan wat op het stickertje staat.

Laat je vader deze discussie eens lezen. Misschien kan hij het je beter uitleggen.

Vergeet nu eens hoeveel Watt een voeding is. Vergeten en NOOIT meer aan denken!!!!

:thumb:mm, oke.
maar welke videokaart heeft een 8-pins aansluiting? datik het maar weet.
maar aan kracht leveren die dus ongeveer (corsair wel meer|) evenveel. ik denk ook niet dat ik er nog iets anders bijin de pc ga zetten. alleen dus de videokaart die het op het kleine broertje van de recom ook zou doen. t is t alleen dat ik dan de voeding door kan sluizen naar de andere pc ( met stoere 4650 :D) waar een hkc in zit.
dus eigenlijk kan ik volgens de verkoper ( die ook niet altijd te vertrouwen is) het prima met de 450 watt doen, dus als ik die omwissel met de 550watt is er toch geen probleem?
die grapjassen komen m ophalen als de voeding toch niet goed is, snel voeding omwisselen, en dan.....ja hun probleem.
bedankt!

geloof je eigenlijk in sinterklaas?
En je vader: gelooft die er ook in?

Ik denk namelijk niet dat een bedrijf de computer komt ophalen. :cool:

Maar sorry, ik geef het op om je adviezen te geven. Kom over 5 jaar maar terug. Misschien dat je dan wat meer ervaring hebt en gaat begrijpen dat de voeding zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van je computer is. :(

ze komen hem echt ophalen hoor:cool:
dat zit in de garantie, maar, de 550van recom is toch goed?
alleen een videokaart erbij trekt ie dan toch wel?
ik waardeer je adviezen echt wel!

maar marsmannetje, zou jij (of iemand anders) kunnen opzoeken/weten of de recom 450 watt power engine plus het zelfde is als recom 450 watt power engine?
Bedankt!:thumb:

moet je de 2 12-v lijnen bij elkaar optellen? of is dat gewoon extra?
dus, 2 12lijnen met allebij 20a, dat is los 240watt per lijn.
is dan 1 12lijn van 30a beter?

moet je de 2 12-v lijnen bij elkaar optellen? of is dat gewoon extra?
dus, 2 12lijnen met allebij 20a, dat is los 240watt per lijn.
is dan 1 12lijn van 30a beter?

Daar wil ik weer wel op antwoorden:

Je mag ze nooit bij elkaar optellen.
Het punt is dat je niet weet hoe een voeding technisch opgebouwd is als ze het hebben over 2 lijnen van 20A. Ook ik niet... (bij goede voedingen kan je het wel uit de specs halen)
Bij sommige voedingen zitten op de ene 20A lijn de moederbordstekkers en pcie-stekkers en aan de andere 20A-lijn de harde schijf aansluitingen. (ik noem maar iets geks).
Gevolg kan zijn dat je de ene lijn misschien maar voor 10-20% gebruikt en de andere lijn overbelast.

Je moet dus kijken naar wat de gecombineerde +12V-lijn doet. Daar kan je redelijk vanuit gaan. Dit staat alleen niet op alle voedingen vermeld.

Is er maar 1 lijn, dan hoeft er dus niets gecombineerd te worden. Dus dan kan je gewoon die lijn volledig belast. Dat is dus een groot voordeel.
Dat zegt niet dat voedingen met meerdere lijnen slecht zijn. Zeer zeker niet zelfs.

Ik vrees dat ik nu al te technisch praat (ik probeer het simpel te houden -> ik heb alleen een beetje hoofdpijn en dan formuleer ik altijd ietsjes slechter ;)), dus ik ga het niet nog moeilijker maken door uit te leggen dat er ook nog goede vormen van meerdere +12V-lijnen zijn....

oke, super:thumb:
ik begin het te begrijpen :cool:
als er dus 2 voedingen zijn, nr1 heeft 1 12-v lijn,32A. en nr2 heeft 2 12-v lijn, 20a.
dan is nr. 1 dus beter!:thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan