moet je de 2 12-v lijnen bij elkaar optellen? of is dat gewoon extra?
dus, 2 12lijnen met allebij 20a, dat is los 240watt per lijn.
is dan 1 12lijn van 30a beter?
Daar wil ik weer wel op antwoorden:
Je mag ze nooit bij elkaar optellen.
Het punt is dat je niet weet hoe een voeding technisch opgebouwd is als ze het hebben over 2 lijnen van 20A. Ook ik niet... (bij goede voedingen kan je het wel uit de specs halen)
Bij sommige voedingen zitten op de ene 20A lijn de moederbordstekkers en pcie-stekkers en aan de andere 20A-lijn de harde schijf aansluitingen. (ik noem maar iets geks).
Gevolg kan zijn dat je de ene lijn misschien maar voor 10-20% gebruikt en de andere lijn overbelast.
Je moet dus kijken naar wat de gecombineerde +12V-lijn doet. Daar kan je redelijk vanuit gaan. Dit staat alleen niet op alle voedingen vermeld.
Is er maar 1 lijn, dan hoeft er dus niets gecombineerd te worden. Dus dan kan je gewoon die lijn volledig belast. Dat is dus een groot voordeel.
Dat zegt niet dat voedingen met meerdere lijnen slecht zijn. Zeer zeker niet zelfs.
Ik vrees dat ik nu al te technisch praat (ik probeer het simpel te houden -> ik heb alleen een beetje hoofdpijn en dan formuleer ik altijd ietsjes slechter

), dus ik ga het niet nog moeilijker maken door uit te leggen dat er ook nog goede vormen van meerdere +12V-lijnen zijn....