Goedkope inbelprovider gezocht met 023 inbelnummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
Voor mijn moeder ben ik opzoek naar een goedkope internetaansluiting via de normale telefoonlijn. (normaal inbellen dus) Ik zie veel dure 06..... nummers waar ik totaal niet meer uit de tarieven kom. Ik ben eigenlijk opzoek naar een inbel provider via een normale telefoonlijn en zonder betaal abonnement. De betreffende provider moet natuurlijk wel een beetje bereikbaar zijn, want anders heeft inbellen geen zin.

Het liefst wil ik een inbel nummer die met 023 begint.

TIPS?
 
Ik heb het gelezen, maar er staat ook dat er bepaalde momenten zijn dat het er druk is. Ik heb alleen niet kunnen zien welke inbelnummers er zijn. Ze ondersteunen geen e-mail, maar kan ik niet via die internetverbinding mijn outlook express zo instellen dat ik bijvoorbeeld mijn mail van zonnet via de inbelverbinding van freeaccess binnen haal?
 
Die 06nummers zijn geen dure nummers. Dat zijn landelijke inbelnummers. Ze beginnen allemaal met 06760. Dat is gewoon lokaal tarief. Zonnet heeft ook nog gratis internet (zonder abbo kosten, wel tel. tikken)
 
Ik had eerder ook Freeaccess en ik heb er nooit last van gehad dat ik niet in kon bellen ofzo. Van outlook heb ik niet zoveel verstand:rolleyes:, dus daar moet iemand anders je ff mee helpen.

Het inbelnummer krijg je pas te zien na het invullen van gegevens zodat je kunt zien welk inbelnummer bij jou in de regio zit. Zodat je alleen lokaal tarief betaald.
 
Tanja, de internetaanbieders van die 06... nummers kunnen zelf het tarief instellen. Ik heb nog geen 06... internetaanbieders gezien die evenhoog als het normale lokale tarief zitten. Die ik gezien heb zijn allemaal hoger dan een normaal lokaal telefoongesprek.

Per minuut is dat weinig, maar per een aantal uren ga je dat wel merken. Mijn moeder belt via tele2 en kan daar nog korting op krijgen ook, als het maar een normaal inbelnummer is en geen 06....
 
Het klopt dat ze hun eigen tarief kunnen instellen. Ik dacht dat jij dacht dat het een (mobiel) superduur nummer was.

Ik denk dat lokale inbelnummers in combinatie met gratis providers heel schaars zijn.
 
De meeste providers (hetnet.nl bijvoorbeeld) geven juist korting op die 06 nummers omdat ze in het groot tikken inkopen bij KPN.

Tikken bij hetnet zijn goedkoper dan bij KPN.
 
Geplaatst door Mirandaonline

Het liefst wil ik een inbel nummer die met 023 begint.
TIPS?

0523-23???
Zoja kijk dan ff op www.adsl.bergentheim.net (die site is nie gemaakt door mij :D) En meld je aan. Adsl heb je al vanaf 15 euro en das zeker weten een stuk goedkoper :D

ALs je echt goedkoop wilt moet je dialycom nemen maar dan krijg je geen kwalitiet (56k6 inplaats van 56v.90 verbindingen die wegvallen om over de mail server nog maar te zwijgen :(). Over Wanadoo ben ik zeer te spreken en je kunt er gratis een inbel account aanvragen :p
 
Nee, dat bedoelde ik niet, het zou natuurlijk kunnen.

Ik heb het over de internet tikken met mogelijkheid om korting op de tikken via een
 
Het enige nadeel van normale inbelnummer is dat je er geen e-mail account kan aanmaken. Je gebruikt dan gewoon dat nummer om in te bellen en je e-mail account maak je ergens anders aan, er zijn genoeg aanbieders te vinden.
 
als het wel om een 0523-23???? Nummer gaat wil je je moeder dan alsjeblieft een briefje laten inleveren dat ze mischien geintreseerd is dan hoeft ze niks maar maak je mij wel heel erg blij :D
 
Geplaatst door Dolfhin
als het wel om een 0523-23???? Nummer gaat wil je je moeder dan alsjeblieft een briefje laten inleveren dat ze mischien geintreseerd is dan hoeft ze niks maar maak je mij wel heel erg blij :D

Het lokale inbelnummer moet er niet op lijken! Het moet 023 zijn. Dat is regio Haarlem. Dat nummer van jou is Bergentheim. Dat is weinig lokaal inbellen.

Pak je Atlas er maar eens bij:rolleyes: :p Dan zie je waar NET-nummers voor zijn. Dat geeft namelijk de plaats/regio aan.

http://www.myimager.com/uploads/023_6221618220_15118.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968


Het lokale inbelnummer moet er niet op lijken! Het moet 023 zijn. Dat is regio Haarlem. Dat nummer van jou is Bergentheim. Dat is weinig lokaal inbellen.

Pak je Atlas er maar eens bij:rolleyes: :p Dan zie je waar NET-nummers voor zijn. Dat geeft namelijk de plaats/regio aan.


:) Atlas ligt nog op school huiswerk vrij onderwijs :D Ehm anyway weer wat geleerd ik wist niet dat er 3 cijferige area codes zijn :D Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd :D
 
[offtopic] De grote steden hebben meestal 3 cijfers (020 amsterdam, 030 Utrecht enz met 7 cijfers erachter (je eigen nummer zeg maar)

Kleinere plaatsen hebben een groter netnummer. BV mijn plaats 0172 en een 6 cijferig abbonnements nummer.

Dit ter extra info

(anders zou ik het je nog verkeerd leren ook:D )
 
Geplaatst door Tanja1968
[offtopic] De grote steden hebben meestal 3 cijfers (020 amsterdam, 030 Utrecht enz met 7 cijfers erachter (je eigen nummer zeg maar)

Kleinere plaatsen hebben een groter netnummer. BV mijn plaats 0172 en een 6 cijferig abbonnements nummer.

Dit ter extra info

(anders zou ik het je nog verkeerd leren ook:D )

Weer wat geleerd :D Waarom hebben die groote steden toch altijd drie numerige en die kleine k*t dorpen 4 :(
 
offtopic. In kleinere steden wonen minder mensen en is het abbonee nummer (je eigen telefoonnummer zeg maar zonder het netnummer) weer kleiner.

In grote steden wonen meer mensen en is het eigen nummer weer langer (om iedereen een verschillend nummer te kunnen geven)

In principe heeft iedereen in Nederland een telefoonnummer van 10 cijfers bij elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan