Goedkope laatste upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick16

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Beste iedereen.

Ik wil mijn huidige gamesysteem, wat al redelijk verouderd is, nog een laatste upgrade geven voordat ik volgend jaar naar een geheel nieuw systeem ga kijken.

Dit is wat ik in mijn computer heb zitten:

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
GPU:Club 3d Radeon HD 6870 OC
Intern geheugen: 4GB DDR3 PC 8500 1066 MHZ
Moederbord:Asus M4A79XTD EVO
HDD:WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Retail
SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Op dit moment vind ik mijn computer nog steeds snel genoeg voor alledaagse taken, mede dankzij de SSD die ik er pas in heb gezet alleen met gamen merk ik dat het gewoon niet meer zo snel gaat allemaal, met veel games haal ik op hoge instellingen gemiddeld 20-30 fps en dat zou ik graag hoger zien. Nou kan ik een mooie deal krijgen op een 2e hands GTX 580.

Ik vroeg mij af of jullie denken dat het nog waard is om hier voor te gaan gezien de rest van mijn systeem, denken jullie dat ik nog wel een flinke prestatiewinst zie als ik van een HD 6870 naar een Gtx 580 ga?

een gtx 580 is ook al 3 jaar oud. Daar zou ik geen euro meer in investeren. Waarom koop je niet gewoon een nieuwe videokaart? Een gtx 970 bijvoorbeeld? Die zou je ook mee kunnen nemen naar je volgende systeem ;)

Ik denk dat een gtx 970 het simpelweg niet waard is in dit systeem daar vormt de CPU en de rest van het systeem een te grote bottleneck voor.
Daarnaast is de 970 nog redelijk nieuw en dus duur, dan wacht ik liever wat langer totdat ie in prijs gezakt is.
Als ik deze kaart een jaartje kan gebruiken en hem daarna nog voor een paar tientjes kan verkopen dan ben ik daar tevreden mee.
Hoewel je wel een goed punt hebt dat ik de 970 mee zou kunnen nemen naar het nieuwe systeem.

Ook denk ik dat het verstandig is wanneer je je geheugen upgrade naar 8GB. Ook daarvoor geldt dat je dat eventueel mee kunt nemen naar een volgend systeem, hoewel DDR4 in 2015 steeds meer gebruikt zal gaan worden.

Bedankt voor de tip, is er nog iets waar ik op moet letten wanneer ik geheugen aanschaf? In combinatie met mijn moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan