Goeie computer bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fireproof

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2013
Hallo,

Ik heb momenteel een Acer laptop (i7 3630qm, 8GB ram, GT 650M, SSD) waarop ik veel game en video's bewerk. Heb de laptop nu 2 jaar maar ik merk dat hij achteruitgaat. Renderen begint heel lang te duren en hij wordt zeer heet (ook na ontstoffing). Tijdens gamen wordt de laptop +- 80/100 graden. Gezien ik hier geen zin meer in heb wil ik graag zelf een PC bouwen.

Wat is een goede computer voor een budget van 1100 euro, 1250 incl. beeldscherm? Ik wil graag een computer die er mooi uitziet door gekleurde fans oid, beetje inkijk in de kast zou ook mooi zijn. Het is de bedoeling dat ik redelijk kan gamen (niet diehard maar gewoon af en toe Call of Duty/Far Cry) en video's bewerken zonder dat de computer heet wordt en veel geluid maakt. Stille koeling zou ik ook wel willen.

Als scherm zat ik te denken aan: BenQ 24" Monitor GL2450.

Kan iemand misschien iets voor mij samenstellen dat zo'n beetje aan mijn eisen voldoet? Alvast bedankt.

Groeten,
Henk

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik geloof dat ik het zo zou doen exl. kast welliswaar maar dat kan je zelf uitzoeken zou wel minimaal een mid towerkast nemen.
En misschien deze kast licht geeft hij in ieder geval

Laatst bewerkt:
En moet ik geen kabels en dergelijke aanschaffen? Enige wat ik thuis heb is een kabel voor de voeding. Maar die zit waarschijnlijk ook meegeleverd.

Als het goed is zitten alle kabels in je PC inbegrepen (oa de SATA zitten bij je MoBo/HDD/SSD en de PCI-e zit bij je voeding)

En aangezien de kast groen is, is het dan misschien wel leuk om de MSI 970 100 ME edition te doen, die is overigens wel wat duurder

Laatst bewerkt:
Ok, Ik zie dat het moederbord niet beschikt over wifi. Is dit makkelijk op te lossen door netwerkkaartje?

Yep

Heb je trouwens aparte speakers? Zo nee dan moet je een HDMI kabel nemen (HDMI heeft ook audio erin zitten maar DVI(D/I) niet

Heb genoeg aan de luidsprekers in de monitor, gebruik meestal koptelefoon.
Maar die samenstelling die hierboven gegeven is ziet er goed uit? Zullen Adobe Premiere en After Effects, beide CS6 hier goed op draaien?

Zeker weten, weet alleen niet of Adobe de GTX 9xx serie ondersteunt (al kan je ze dan wel op je CPU draaien)

En als je de speakers in de monitor gebruikt kan je misschien beter een HDMI kabel nemen (in mijn inzicht). Neem je dan een HDMI 2.0 kan je zelfs later (al krijg je m ooit) een 4K scherm op 60fps doen :)

Ik heb het ram geheugen verhoogd naar 16GB, wel zo handig voor videobewerken. Is de i5 die er nu in zit prima zo of is een i7 beter voor mij? Wat is eigenlijk het voordeel van een i7 boven een i5? Allebei quad core en evenveel kloksnelheid.

Hoi,

Een I7 is beter voor videobewerking maar gezien dat je ook wilt gamen is een I5 met goede videokaart een betere optie dan een I7 met een mindere videokaart.

Hoi,

Dan zou je het zo kunnen doen alleen kan je nu niet overclocken maar dat was je misschien toch al niet van plan

Laatst bewerkt:
Qua kracht is deze beter? Ook voor games? Anders maak je maar 1350 van budget.

Hoi,

Bedoel je overclocken? zo ja dat zou nu nog niet hoeven misschien later wanneer je wat tekort gaat komen maar zoals hij nu is heb je gewoon een prima pc.
En met overclocken moet je weten wat je doet anders kan het goed mis gaan.;)

Alleen de behuizing is verdwenen. Is er ook nog verschil in snelheid tussen RAM? Er zit nu 8GB op 1600mhz in. Is 1866mhz niet beter? Of zit daar amper verschil tussen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan