Goeie firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzolini

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Ik ben op zoek naar een goeie gratis firewall.

Welke vinden jullie een degelijk firewall & waar kan je die downloaden?

En als aanvulling op Looneytune (misschien ook niet onbelangrijk)
ook in het Nederlands verkrijgbaar.

supernova<:shocked:

Sygate is dan wel overgenomen door Symantec, het is nog steeds een goede, lichte firewall.
Juist lichter dan beesten als Comodo of commerciële als McAfee of Norton.
En een firewall hoeft niet zoals een anti-virusprogramma of anti-spywareprogramma zo vaak geupdate te worden, er zijn geen nieuwe definities nodig of iets dergelijks.

Downloadlink.

Sygate is dan wel overgenomen door Symantec, het is nog steeds een goede, lichte firewall.
En een firewall hoeft niet zoals een anti-virusprogramma of anti-spywareprogramma zo vaak geupdate te worden, er zijn geen nieuwe definities nodig of iets dergelijks.

Downloadlink.

Het is inderdaad niet meer dan een persoonlijke voorkeur...........
Maar hij komt wel slecht uit de leak test.

Downloadlink.

Wel met je eens ik was ook Sygate fan, maar als er een Windows update is, is het wel zo handig dat er ook een eventuele update komt van een geinstalleerd beveiligingsprogramma. ( in dit geval "de firewall ")
Het risico dat als je oude software installeerd waar geen updates meer van komen, de boel een keer zo leek als een zeef raakt of kompleet vastloopt.

Daar ben ik het niet mee eens, probeer wat verder na te denken:

Waarvoor heeft een firewall, als die goed functioneert met het huidige besturingssysteem en de daarvoor bestemde updates, een update nodig? Een firewall kan je vergelijken met de douane. Die controleert ook inkomende en uitgaande goederen bijvoorbeeld. Een firewall controleert het internetverkeer. Daarvoor heb je in principe geen update voor nodig.

Behalve ( en nu komt de maar:p ), als er door een update voor Windows Sygate niet meer goed werkt, of er nieuwe, betere methodes zijn om internetverkeer te controleren.
Zolang dat niet het geval is, vind ik een update ook niet echt nodig.

Daar ben ik het niet mee eens, probeer wat verder na te denken:

Waarvoor heeft een firewall, als die goed functioneert met het huidige besturingssysteem en de daarvoor bestemde updates, een update nodig? Een firewall kan je vergelijken met de douane. Die controleert ook inkomende en uitgaande goederen bijvoorbeeld. Een firewall controleert het internetverkeer. Daarvoor heb je in principe geen update voor nodig.

Behalve ( en nu komt de maar:p ), als er door een update voor Windows Sygate niet meer goed werkt, of er nieuwe, betere methodes zijn om internetverkeer te controleren.
Zolang dat niet het geval is, vind ik een update ook niet echt nodig.

Ben ik helemaal met je eens.

Maar nu veranderd de wetgeving en mag je bepaalde dingen wel en andere dingen niet meer in of uitvoeren. Handig als de douaniers dit dan ook weten . Toch :o
Anders komen er toch bepaalde dingen wel en andere dingen weer niet in je land. ( niet dat IK daar mee zit) maar het is een borduursel op jouw voorbeeld.

Helaas is het zo dat een update waar dan ook, gevolgen heeft of kan hebben voor andere programma's. Deze programma's zullen dan spoedig met ook weer updates komen om e.e.a. weer samen te laten werken.
Lees wel, in dit geval heb ik het even over de beveiligingsprogramma's.

Begrijp me niet verkeerd het is voor iedereen vrij om oude software te installeeren, maar als je het over beveiligingsprogramma's hebt, loop je een zeker risico.

Een verfprogramma kan niet zo veel kwaad, alleen zal je dan wat functies missen of zoiets.

Laatst bewerkt:
PC tools firewall 2 plus, dit is een gratis firewall. En een van de weinig echt goede gratis firewalls die ook kunnen werken met windows vista :thumb: mooi programmatje ;)

Welke besturing gebruik je ?

Voor XP is Comodo een erg goede en gratis. Link

Ik wil Comodo installeren maar dan zegt hij dat ik een firewall heb maar naar mijn weten klopt dit niet. Mag ik doorgaan met installatie?

Ik heb al AVG virusscanner, zit daar een firewall?

Ik kan hiervandaan ook niet zien wat je allemaal ooit een keer hebt geinstalleerd.

Maar in iedergeval als je SP2 hebt, staat Windows Firewall er op.

Hij heeft het waarschijnlijk over de Windows firewall, schakel die uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan