goeie mobo gekocht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wojo00

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2002
Zoals ik al zij in een andere 'thread' heb ik een amd 2400 gekocht. Met deze aankoop heb ik ook een MSI KT4V (ms-6712) mobo gekocht en koste mij 99 euro.
Maar nu vraag ik me af of ik wel een goeie aankoop heb gedaan. Kan iemand vertellen of ik wijs of stom ben geweest? En als je verstand van dit mobo heb wat zijn de voor/na-delen? Alvast bedankt!

Een AMD 2400+, tja, goede CPU, er valt daar niet echt veel over te zeggen.

Een MSI KT4V is een redelijk moederbord (KT400 chipset, de huidige nForce 2 presteert wel beter, slecht overklokbaar). Vind het een beetje zonde dat je pas ná het aankopen van de producten advies vraagt.. Eén ding wat je altijd moet doen voor je iets koopt is _reviews_ lezen.

MSI is Top!!!

Ik denk dat je wel een goede aankoop hebt gedaan.
Ik heb nog nooit een probleem gehad met een MSI bordje. Terwijl ik er toch al heel veel heb gehad in de loop der jaren. Qua prijs zit je vaak aan de goede kant en de ondersteuning is ook goed.

Volgens bezoekers van kieskeurig heb je een toppertje gekocht...

Bij tweakers.net kan je een discussie omtrent dit bordje lezen.

Ja Steve je heb gelijk, ik had eerst wat info moeten vragen. Ik woon in UK en was op familie bezoek in NL. Toen ik daar wat ging kijken naar onderdelen zag ik dat het stukken goedkoper was dan in UK daarom wou ik het maar gelijk kopen. Toen ik de AMD kocht, nam ik niet gelijk een mobo erbij, vroeg er wel watadvies over. Mij werd toen idd verteld dat een GeForce 2 plankie een beste keus was. Paar dagen later ging ik naar een andere compu shop, en vroeg hun wat een goed plankie zou zijn vor mn amd. Hun vertelden mij dat een GeForce wel sneller zou ijn maar minders stabiel. En dat dit MSI plankie iets langzamer zo zijn maar wel stabieler. Ik hou van stabiel dus koos ik voor deze.

Steve je zei:

"Een MSI KT4V is een redelijk moederbord (KT400 chipset, de huidige nForce 2 presteert wel beter, slecht overklokbaar). "

Bedoel je dat de MSI of de GeForce slecht overklok baar is?

Bij tweakers net gaat de discussie vooral over een soort DDR Ram veel meer info staat er niet, in iedergeval bedankt voor de link Tiborv.

En de rest ok bedankt voor de replies :D

Het is nForce, GeForce is de grafische chip :-)

Maar wat een onzin hebben ze je daar verteld.. De nForce 2 niet stabiel, waar baseerden ze zich dan op? De nForce 2 is zo stabiel als 't maar kan zijn, echt de beste chipset voor AMD op dit moment.

En ik bedoelde dus dat de MSI slecht overklokbaar is, heel slecht zelfs. Als je wilt gaan overklokken heb je in elk geval een slechte koop gedaan. Anders is 't wel een redelijk bordje.

Nou lekker tof dan! Ik wil gaan overklokken, dus heb ik een -kat met een u- aankoop gedaan, hebben ze me aardig voor de gek gehouden, chips zooi :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan