Goeie processor koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Realpsycho

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Hallo,

ik heb een msi p67a-gd65 (b3) moederbord met een intel core i5 2500k, nu wil ik een beter koeler hebben. Maar hij moet passen, want naast mijn processor zitten mijn 2 corsair vengeance 4g met heatsink. Deze modules zijn erg groot dus nu is de vraag welke koeler past er goed in.

Alvast bedankt,
Thomas

Wat ook belangrijk is, is wat je budget is. Voor rond de 35 euro is in ieder geval de Scythe Mugen 2 rev. B de beste keuze, maar dan moet je wel even goed kijken of die in je kast past en idd met het geheugen.

(nog een kleine opmerking: de Mugen 3 is slechter dan 2!)

de Scythe mugen is vrij hoog (iets van 16 cm), dus je moet weten of hij in de behuizing past.

Of er problemen met je geheugen komen, is moeilijk in te schatten vanaf hier. Misschien dat je een foto kan maken van de binnenkant van de computer? De ventilator van de Mugen kan je namelijk wel kiezen op welke zijde je deze monteert, dus misschien dat je zowiezo geen problemen krijgt.

In ieder geval is hier wat informatie over de koeler, die nog steeds een van de betere (lucht)koelers is en betaalbaar is.

De ventilator hoeft niet per se aan die zijde bevestigd te worden. Je kan deze bijvoorbeeld ook aan de onderzijde monteren, iets wat heel goed uitkomt als je ventilatoren aan de bovenzijde van de behuizing hebt zitten.

maar ik heb de silencio 550 dus ik weet niet of mijn kast dan nog dicht kan

Laatst bewerkt:
Ok, dan wordt het toch wat moeilijker. Je zou eventueel ook iets van een gesloten waterkoeler kunnen kiezen, zoals de Corsair Hydro Series. Dan heb je een klein blokje op de processor zelf, en moet je de radiator hangen bij de exhaust fan aan de achterzijde. Je komt dan in ieder geval nooit in de problemen met het geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan