Golvend beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Wij hebben ons een TFT scherm gekocht te weten een Samsung SyncMaster 171s,nou doet hij bij het scrollen een golvend beeld weergeven dat is uitert irritand is daar een oplossing voor,De Reponstijd is 40 Ms bij deze,en wij hebben een GeForce2 MX400 Nvidia 64 Mb videokaart erin zitten,wie kan ons helpen.Staat ingesteld op 75Hz bij 32 bits kleuren.

75 hertz is voor een LCD te veel, 60 tot 65 is meer dan genoeg. Dit komt omdat de opbouw heel anders is. De responstijd is niet zo snel. Het houdt in dat het opnieuw opbouwen van een pixel tenminste 40 milliseconden duurt, dit kun je inderdaad merken.

Zou het een bijdrage leveren als we een betere videokaart zouden kopen en als tip wat voor iets.

Betere videokaart? Waarom? Speel je veel spelletjes?

Wij spelen helemaal geen spellen op de pc dus daar hebben we het niet voor nodig maar je weet nooit of je wel goed bezig bent met je hardware samenstelling vandaar ook deze vraag.

Als je nooit spelletjes speelt dan heb je een uitstekende kaart voor je PC. Ikzelf heb een lichtere kaart die uitstekend voldoet.

Heb je al geprobeerd de refresh-frequentie te verlagen?

Verklaar je nader met wat beetje tekst en uitleg ben pas ermee bezig.

Geplaatst door @xa
[BStaat ingesteld op 75Hz bij 32 bits kleuren. [/B]
Hier zet je neer dat de refresh 75Hz is, verlaag deze naar 60Hz, dat is voor LCD/TFT monitoren meer dan genoeg.

Heb de refresh op 70 gezet stuk weiniger golvend ook op 60 gehad maar geen groot verschil met 70 en het beeld is ook beter met 70,ga daar maar verder mee weet toch geen andere oplossing meer in deze omdat ze ook zeggen dat de reponse tijd wat hoog is met 40 Ms van dit type TFT schermen daar is verder geen oplossing voor dus!!!! moet het maar.Zijn er nog oplossing laat het dan maar horen.

Ik heb ook een TFT met een veel betere responstijd (29 ms) scheelt nogal. Heb je de INF file van de monitor (staat meestal op een floppy of cd) geladen? Daarmee voorkom je dat je foute instellingen kiest.

Mijn monitor heeft een AUTO-SENSE functie in het menu, als jouw monitor dat ook heeft kun je die eens gebruiken.

Daar zit het volgens mij ook in die Responstijd van mij is 40 Ms vandaar dat misschien ook de letters zo uitvloeien in zwart erg te zien dat is jammer en is ook niet te verhelpen met de beeldresolutie te verhogen want dan word het helemaal hommeles,dat heb ik weer.

Hallo daar ben ik weer, het probleem is als volgd opgelost : Start Internet Explorer op > Extra > Internet Opties > Tabblad Geavanceerd > een haal daar het vinkje weg bij " Vloeiendschuiven gebruiken " en het golvendbeeld tijdens het scrollen is opgelost.

Golvendbeeld

Het probleem met het golvend beeld is wel opgelost maar met het uitvloeien van de letters die wat je leest niet dit zijn geen strakke letters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan