Google Analytics code vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,
Wie weet het volgende:
Ik heb een homepage, waar de Google Analytics code in staat.
Aan de homepage heb ik een externe site gekoppeld, waar aankopen gedaan kunnen worden. In deze site staat een andere Google Analytics code. Ook de domeinnaam is anders (en kan ik niet aanpassen, tenzij ik erg veel geld betaal).

Nu is mijn weigerings% erg hoog, omdat mijn homepage volgens Google als tussenstation geclassificeerd wordt.

Helpt het als ik de Google Analytics code op mijn homepage identiek maak aan de site waarnaar toe doorgelinkt wordt, als men aankopen wil maken ?
Of moet ik voor hogere Google ranking dan ook dezelfde domeinnaam hebben?

M.a.w.: Kijkt Google naar dezelfde GA-code, dezelfde domein of beiden?

Frans

Je code is speciaal voor jou gemaakt. Als je de code van de andere website gebruikt, zullen zij de statistieken ontvangen, en niet jij. Daar heb je dus weinig aan, TENZIJ je de code van de externe site naar die van jou kan veranderen.

Je kan wel meerdere websites op 1 analytics account hebben, maar je moet dan wel even een optie veranderen (add a existing site oid) in anayltics.

:thumb:

Google Analytics

Dank voor je reactie,

Ik heb toegang tot de statistieken van de analytics code van de externe site (hebben we voor betaald). Ik kan dus moeiteloos de code van mijn eigen homepage gelijk maken aan de code van de externe site.

Maar helpt dat voor Google ? Of moet dan ook de domeinnaam gelijk zijn?

Dank
Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan