Google Analytics: laatste 10 bezoekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulesRules

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Hallo,

ik had vroeg een website met een nedstad (later: webstats) teller erop. Ik vond die altijd fijn werken, maar na een hoop gedoe met knutselen in de code (webstats ging op een gegeven moment met een 'sponsor' werken, waardoor er vervelende popups op je website kwamen) ben ik gaan rondkijken en zag ik veel forums waar mensen elkaar 'google analytics' aanraden.

Die ben ik nu aan het uitproberen en ik moet zeggen: ik vind het tot nu toe geen fijn programma. Het geeft veel informatie, maar alles in percentages etc. Net niet wat ik weten wil.
Bij nedstat/webstat kreeg je op het 'dashboard' te zien wie de laatste (tien, maar je kon het uitklappen tot meer) bezoekers waren: provider, plaats/regio en het tijdstip dat deze bezoekers je website bezochten.
Bij Google Analytics zie ik deze mogelijkheid helemaal niet. Na veel gepruts heb ik ergens (maar waar??) wel iets gevonden dat ik mijn bezoekers kon traceren (op plaats/regio en op browser), maar niet op tijdstip of dag. 'GA' laat geloof ik alleen zien hoe lang mensen zijn blijven hangen, maar niet wanneer, hoe laat en wie ze zijn.

Vervolgens keek ik bij nedstat/webstats bij 'verkeersbronnen' en daar zag ik direct op welke zoekwoorden men mij gevonden had. Ook bij 'GA' moet ik hier te lang naar zoeken. Het zal er heus zijn, maar niet direct onder de optie 'verkeersbronnen', vreemd genoeg.

Of zie ik iets over het hoofd? :confused:

Zelf gebruik ik Statscounter.com die geeft ook weer waar ze vandaan komen, ip's provider regio enz. Mischien die proberen?

Zelf gebruik ik Statscounter.com die geeft ook weer waar ze vandaan komen, ip's provider regio enz. Mischien die proberen?

Dat ziet er al veel beter uit!
Waarom roept iedereen dan toch zo over google analytics? Zijn dat de mensen van google zelf soms??

Is statscounter zonder popup-sponsor enzo? En zonder zichtbare teller-icoon op je pagina?

Ik blijf hier overigens nieuwsgierig naar 'GA'-gebruikers...

Geen popup en je kan zelf kiezen of je de teller zichtbaar of onzichtbaar wilt.

Met google analytics kun je zeker wel alle info zien die jij vraagt. Maar ik moet toegeven dat het heel (te) uitgebreid is voor de gemiddelde persoon. Leuk voor bedrijven en webshops.

Met google analytics kun je zeker wel alle info zien die jij vraagt. Maar ik moet toegeven dat het heel (te) uitgebreid is voor de gemiddelde persoon. Leuk voor bedrijven en webshops.

Kun je me vertellen waar? Want ik weet dat ik m'n persoonlijke dashboard kan creeren...

Op je main scherm kan je (rechtsboven) een datum selecteren. Neem dan bijvoorbeeld alleen vandaag.

Als je dan naar een andere pagina gaat (bv. bezoekers), zie je dus alleen de bezoekers van die dag.

Net daarboven staat overgens ook 'Geavanceerde segmenten'. Daar kan je je eigen 'segment' aanmaken, en ik geloof dat je daar precies de dingen kan specificeren die jij wilt hebben, maar dat weet ik niet zeker.

Op je main scherm kan je (rechtsboven) een datum selecteren. Neem dan bijvoorbeeld alleen vandaag.

Als je dan naar een andere pagina gaat (bv. bezoekers), zie je dus alleen de bezoekers van die dag.

Net daarboven staat overgens ook 'Geavanceerde segmenten'. Daar kan je je eigen 'segment' aanmaken, en ik geloof dat je daar precies de dingen kan specificeren die jij wilt hebben, maar dat weet ik niet zeker.

Nja ok, dat had ik gevonden. Dan krijg je niet de gegevens van de individuele bezoekers, maar totalen. En je kunt bij sementen inderdaad 'plaats' aanvinken, maar dan krijg je nog steeds een soort van totalen, niet een lijst van individuele laatste bezoekers.

@JulesRules

Ik werk niet bij Google, en toch vind ik Google Analystics erg goed.
De informatie waar jij om vraagt kan ik inderdaad niet vinden. Omdat het inderdaad zo'n uitgebreid programma is. Maar ik vind die percentage's nou echt geweldig. Dan kan je in één oog opslag zien, hoeveel procent het is ten op zichten van de dag daarvoor bijvoorbeeld.

Het is maar wat je zoekt, ik hou van percentage's ik kan zien waar bezoekers vandaan komen. En ik kan zien hoeveel bezoekers er op een bepaalde dag waren.
Daarnaast vind ik het ook nog interessant welke pagina's ze bezoeken, en hoelang ze op de website blijven.

Waarschijnlijk zijn de bovenstaande functies nog niet eens een 'kwart' van wat er allemaal kan. Maar meer heb ik ook niet nodig. Google Analystics geeft mij de informatie die ik graag wil hebben, en 'nog' belangrijker plaatst geen 'rare' teller onderaan je website.

Google Analystics is dus prima!

Joep

Ik denk dat je statcounter eens moet proberen, dat geeft een meer direct beeld van de activiteit op je site.

Ik hoopte op nog wat GA-reacties. Ik heb het nog even aangekeken en ik vind het geen fijn programma. Ik ga statcounter er maar eens bij- of opzetten.

Istats is wel een fijn programma.
Je krijgt ook de laatste 10 bezoekers van de dag en je ziet ook IP-adressen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan