Google Analytics probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

maltezer4652

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Op mijn nieuwe website wil ik Google Analytics invoegen, en heb dus een Google Analytics account aangemaakt. De ontvangen code heb ik in de sourcecode van mijn webpagina's geplaatst, onderaan, vlak voor de closing body tag </body>.

Maar het probleem: ik zie die analytics code nergens terug in de pagina codes, en door dit plaatsen bleek mijn site enorm traag bij het laden en opslaan te zijn. Ik gebruik als website programma XSitePro, waarbij je de website locaal aanmaakt en dan kunt publiceren.
Ik krijg nu wel een gedeelte van de analytics informatie, doordat ik de website bij analytics heb aangemeld, maar niet de informatie die ik eigenlijk wil hebben, zoals welke pagina's er bezocht worden enz.

Heeft iemand een idee wat hier dan aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?

alvast bedankt.

Je moet hem vlak voor de </head> tag zetten en niet voor de body, probeer dat ;)

Bedankt, dat heb ik geprobeerd, maar op de een of andere manier helpt XSitePro dan mijn site helemaal naar de knoppen, want na dit invoegen wilde de site niet eens meer openen. Dus dit is nog steeds een mysterie, waarom ik niet gewoon Analytics kan invoegen.

Ik neem aan dat xsitepro bestandjes maakt van .html of .php e.d.

Waarschijnlijk verwijst hij verkeerd naar de mainpage waardoor je site op tilt slaat. Heb je zonder analystics geen problemen?

Bedankt voor je advies. Ja, inderdaad: XSitePro maakt de pagina's in HTML -4. Ik heb verder ook ontdekt dat soms XSitePro overbodige of teveel code aanmaakt en op een pagina toevoegd, dus het zou me niet verbazen dat dit nu bij analytics ook het geval is. Vandaar dat ik al huiverig ben geworden als ik iets met een script moet toevoegen. En alles met html-5 geeft ook problemen, met scripts zoals het willen invoegen van Google Calendar, en Iframes, want dat lukt ook niet.

Verder moet ik toch, als analytics toegevoegd is op mijn pagina's, dit script kunnen zien op de webpagina's (in de code) neem ik aan?

En zonder analytics is er geen enkel probleem, de pagina's worden snel geladen, ook het laden en saven op mijn pc gaat heel snel.
Ik weet alleen niet wat je bedoelt met dat verkeerd verwijzen. (het werken met codes en/of html is voor mij nog grotendeels een vreemde materie, en ben al blij dat me deze eerste site verder goed gelukt is :). XSitePro geeft je hiervoor een tabblad voor het invoegen van scripts, en ik hoef alleen te kiezen waar dat script geplaatst dient te worden, body of head, en ik zie dan ook niets van dat verwijzen.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je een index.html o.i.d. Plak hier eens handmatig, dus niet met xsitepro het script van analystics in en kijk of het dan werkt.

Als het script er inderdaad goed op staat moet je hem inderdaad ook in de broncode zien zitten.

Mocht je er niet uit komen kun je me ook even de source en de code van analystics mailen of verzenden, dan kijk ik er even naar!

Hallo,

Het klopt dat de google analytics code vlak voor de </body> tag geplaatst moet worden.
Mogelijk kun je hier de code plaatsen?
Of stuur deze in een PM naar me toe.

Waarschijnlijk heb je een index.html o.i.d. Plak hier eens handmatig, dus niet met xsitepro het script van analystics in en kijk of het dan werkt.

Als het script er inderdaad goed op staat moet je hem inderdaad ook in de broncode zien zitten.

Mocht je er niet uit komen kun je me ook even de source en de code van analystics mailen of verzenden, dan kijk ik er even naar!

Hallo Hiddehoi,
Dank je voor je aanbod. Volgens mijn zoon blijkt analytics wel te functioneren want ik krijg dus wel data, en zou het dus normaal zijn dat ik dat script niet terug kan vinden (volgens hem). En ik denk dat het dan belangrijker is dat ik nu moet gaan kijken hoe ik analytics kan koppelen met Google webmaster tools.Want dan kan ik ook meer inzicht krijgen in de gebruikte zoekwoorden etc.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het klopt dat de google analytics code vlak voor de </body> tag geplaatst moet worden.
Mogelijk kun je hier de code plaatsen?
Of stuur deze in een PM naar me toe.

Hallo Lucky1

Ja, maar zie hiervoor mijn eerdere reacties: dat had ik geprobeerd, en toen werd mijn hele site kreupel, en wilde nauwelijks meer laden of saven. En kon ik dat alleen oplossen door een oudere versie opnieuw te installeren. Blijkbaar is dat een probleem met XSitePro, het programma waarmee ik mijn site gemaakt heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan