Google Analytics

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Goede dag

Ik wil mijn webshop net als mijn gewone website ook gaan bij houden met google Analytics.
Nu kan je bij een normale website gewoon op ieder pagina de Tracking code in je head plaatsen.
Ik heb voor mijn webwinkel een oscommerce open source packet.
Als ik op een productgroep klik krijg je bv service-netwerk.com/index/cpath31 of een bij een ander product weer cpath32 enz.

Die index pagina is een php pagina

Mijn vraag hoe kan ik met behulp van Trackingcode's mijn webshop geschikt maken voor google Analytics

Je zult de tracking code in de hoofd template moeten plaatsen, op die manier wordt hij op elke pagina aangeroepen en zullen statistieken bijgehouden worden :)

Ja het lijkt mijn dat bij mijn de index.php pagina de hoofdpagina is , maar het is alleen een php pagina zonder html

Dat klopt, OSCommerce maakt je pagina's dynamisch aan de hand van een database.

Wellicht is het eenvoudiger om hier een module voor te gaan gebruiken, als ik deze engelse handleiding zo lees is het aardig eenvoudig in te stellen :)

ok hellemaal super ,werkt goed

alleen moet ik op de volgende vraag nog een keuze maken dat snap ik nog niet

Should the Google Analytics javascript be loaded in the header or footer?

of header aan vinken of footer

Hallo Willem,
Meestal is het aan te raden om javascripts in de footer te zetten, maar hier is het beter om 'm in de <head> sectie te plaatsen, zegt Google zelf (hier): dan is de kans groter dat het script z'n werk doet voordat een snelle bezoeker de pagina alweer heeft verlaten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan