Google Chrome; geen goede weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Google Chrome werkt niet (onder XP)

Met Chrome zie ik dit

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=84759&stc=1&d=1263656716[/smallimg]

Met Internet Explorer zie ik dit

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=84761&stc=1&d=1263656729[/smallimg]

Gaat het om een instelling in Chrome of is het wat anders?

Groeten,
Kees

Bijlagen

• chrome.jpg
    chrome.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 777
  • IE.jpg
    IE.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 766
Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet eruit alsof hij het uit de cache haalt... :confused:
Gebruik je toevallig een proxy?
En is dit bij meerdere websites zo?
'tlig zowieso niet aan de site ;) dat de css is uitgevallen ofzo. want bij mij doettie het gewoon

Laatst bewerkt:
Je hebt natuurlijk nog niet alle plugins. Had ik ook met Helpmij.nl Download Javascript voor Chrome en alles is opgelost! :thumb:

Ik gebruik geen proxy. Het is bijna bij alle websites, de resultaten zijn wel verschillend. De site van Google en de zoekresultaten zien er normaal uit.

Voor iemand gaat zoeken en 't nog vindt ook: JavaScript hoef je nooit apart te installeren, dat zit gewoon ingebakken in de browser. Java moet je wel apart installeren, maar dat heeft helemaal niets met JavaScript te maken (een of andere zwaar verknipte marketing-figuur vond het ooit geslaagd vanwege commerciële redenen die namen op elkaar te laten lijken, vandaar de eeuwige verwarring).
In het verleden (en misschien nog?) kon je op obscure sites 'JavaScript' downloaden. Waarmee je dus allerlei rotzooi in je computer stopte. Dus NOOIT JavaScript voor wat dan ook downloaden: dat bestaat gewoon niet. Als het wel zo heet, is het per definitie 'n heel fout programma.
Java wordt niet gebruikt om 'n gewone site weer te geven, dus dat kan de reden niet zijn.

Laatst bewerkt:
Nou, ik vermoed dat Java werd bedoeld. Dat wordt heel vaak verward met JavaScript.
Maar ook Java is niet nodig voor het weergeven van 'n site, dat wordt alleen gebruikt voor extra's.
De enige reden dat ik reageerde is eigenlijk dat - in ieder geval in het verleden - geboefte malware probeerde te installeren met precies deze reden. (Ik bedoel daar natuurlijk niet pilootnour5 mee.)

Nieuwe installatie van Chrome heeft niets geholpen, probleem blijft hetzelfde.

Hoe ziet Helpmij er eigenlijk uit? Kijk eens in de bron? Zie je daar ergens JavaScript staan? ja. heel vaak. En daarom heb je de plug-in nodig voor Chrome. Installeer eens alle plug ins van Chrome + java(script)

Hier kan ik dus toch wel nijdig om worden. Als je niet weet wat JavaScript is, houdt er dan je mond over. Hiermee breng je mensen op 'n dwaalspoor.
Hier vier links (er zijn er vier miljoen te vinden) over JavaScript en Chrome:
http://www.chromebrowser.nl/chrome-browser-javascript-engine.html
http://www.nujij.nl/chrome-start-race-om-javascript-milisecondes.3724726.lynkx
http://www.automatiseringgids.nl/artikelen/2009/51/chrome-os-staat-of-valt-met-het-web.aspx
http://webwereld.nl/nieuws/63750/chrome-3-veel-sneller-dan-concurrentie.html
Uit al deze verhalen blijkt dat JavaScript onderdeel is van Chrome (en van elke browser). Dit zijn lukraak de vier eerste links als je zoekt op Chrome JavaScript in het Nederlands bij Google.

pilootnour5, ik daag je bij deze uit mij een link te geven waar je JavaScript voor Chrome kunt vinden om te installeren. En dan niet malware die is vermomd als JavaScript.

En nogmaals: Java en JavaScript hebben helemaal geen ene fluit met elkaar te maken. De een is 'n scripttaal, de ander 'n heuse programmeertaal die wordt gecompileerd.
Sun heeft Java gemaakt. Min of meer tegelijkertijd maakte het toenmalige Netscape JavaScript. Dat had eerst 'n andere naam (LiveScript). Sun en Netscape hadden 'n gemeenschappelijke vijand: Microsoft. En omdat Java al redelijk bekend was, werd LiveScript hernoemd naar JavaScript. Zodat gebruikers zouden denken "ha, dat ken ik, nemen die browser". Internet Explorer kwam pas later met JavaScript.
Verder hebben JavaScript en Java dus helemaal niets met elkaar te maken.
JavaScript zit ingebakken in de browser en kun je niet los installeren, en ook niet verwijderen.
Java is 'n plug-in die je apart moet installeren en ook kunt verwijderen.

Ik daag je bij deze ook uit om 'n link naar 'n betrouwbaar verhaal te geven waaruit blijkt dat JavaScript geïnstalleerd moet worden.

Ik ga hier zo uitgebreid op in om dat in het verleden mensen inderdaad malware hebben geïnstalleerd, denkend dat dat JavaScript was.

Dus kom of met 'n onderbouwing, of accepteer dat het twee totaal verschillende dingen zijn die niets met elkaar te maken hebben.

Voor de weergave van 'n pagina kan JavaScript nodig zijn. Maar dat zit dus al in de browser ingebakken, dus installeren is echt complete onzin.
Java heb je nooit nodig voor de weergave van 'n gewone pagina. Java is bedoeld voor exotische extra's. Het zou kunnen zijn dat er ergens 'n enkele pagina is waar je ook voor de weergave Java nodig hebt, maar dat is dan 'n puur slechte site.
Dus het installeren van welke plug-in dan ook voor weergave is onzin en kan alleen tot de installatie van malware leiden, omdat je denkt JavaScript te installeren.

Laatst bewerkt:
Zoi ziet helpmij.nl eruit.
Niet alle afbeeldingen worden weergegeven en de tekst is onscherp.

attachment.php

Bijlagen

• chrome helpmij.jpg
    chrome helpmij.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 689
Behalve vertellen wat 't niet is, vrees ik dat ik verder weinig kan doen, omdat ik geen Windows meer gebruik.
Het lijkt erop dat je browser gewoon niet alle bestanden binnenhaalt. Bij de bovenste lijkt de stylesheet te missen. Wat je zou kunnen proberen, als je dat nog niet hebt gedaan, is het legen van de cache, de tijdelijke opslag van bestanden. Soms is daar iets misgegaan en blijf je problemen houden met weergave.
Ik werk op Linux, dus mogelijk zit het bij jou net op 'n iets andere plek of zo, maar bij mij werkt het zo:
Klik op het sleuteltje rechs bovenin -> Opties -> Persoonlijke ietms -> Browsegegevens -> Browsegegevens wissen.
Aanvinken: Het cachegeheugen leegmaken. En eventueel meer dingen, als je dat wilt.
Ik zou de hele tijdsperiode nemen. Nogmaals op Browsegegevens wissen klikken.
Als je geluk hebt, is dat het.

Het is toch vreemd, ik heb zowel op Linux (Gentoo, Chromium Beta) als Windows (Chrome Beta) geen problemen met de weergave, ook van de website die niet correct bij jou werd weergeven, zie hier de site van de eerste post (in Linux, Gentoo, Chromium Beta) (klikken voor een grotere versie):

En helpmij:

Probeer als nog de browser geschiedenis te wissen, wis ook privé gegevens zoals cookies. Installeer Chrome eens op andere pc thuis, zo kun je zien of het probleem specifiek tot jou pc is.

Laatst bewerkt:
Ik zit nu op een oude laptop met XP. Chrome geïnstalleerd en het werkt prima. Geen geschiedenis of cookies verwijderd.
Het ligt dus aan de instellingen op mijn pc!?

Groeten,
Kees

Het is in orde!
Chrome nogmaals verwijderd. Bij het verwijderen 'geschiedenis verwijderen' aangevinkt. Chrome opnieuw gedownload en geïnstalleerd, en het werkt.
Mijn eerste indruk is dat het goed werkt, overzichtelijk is en sneller!

Groeten,
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan